Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VIN nummer

Startet av Knotten, mandag 23. september 2013, klokken 12:53

« forrige - neste »

Knotten

Noen andre som har fått regning for passering av bompengeringen i Bergen?

Jeg var så 'heldig' å få brev fra Bro- og tunnell selskapet i Bergen for vel en uke siden.
Det var en regning på kr 250,00 for diverse passeringer av diverse registreringspunkter i bomringen for kjøretøy med regnr. ST23477...
Jeg har forlengst skaffet og registrert brikke for å komme meg ut av bygarasjen, men uansett skulle de vel ikke sende regning for et kjøretøy med regnr som begynner på EL, eller?

Er det jeg som er så treig at jeg ikke skjønner noen ting, eller??

Sendte en mail til dem for 9 dager siden, har ikke hørt noe så langt.
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Trig8

I Trondheim gjelder fritaket for betaling kun de som har inngått autopass-avtale.
Hvis avtalen ikke er på plass får en regning i posten...
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

Knotten

Sitat fra: Trig8 på søndag 15. september 2013, klokken 17:20
I Trondheim gjelder fritaket for betaling kun de som har inngått autopass-avtale.
Hvis avtalen ikke er på plass får en regning i posten...

Javel..
Da jeg kjøpte bilen sa selgeren hos Sande Auto at 'det var kun hvis jeg ville komme raskt og gratis ut av bygarasjen' at jeg trengte autopass- avtale.
Jeg har imidlertid skaffet meg brikke, og det lyser grønt og flott når jeg passerer, men det skulle ikke forundre meg om fakturaen refererer til passeringer før jeg fikk brikken, det må jeg sjekke opp.

Men alvorlig talt - det er for jæ... dumt og idiotisk om ikke dette går automatisk.
Sånn er det imidlertid ofte når 'det offentlige trollet' skal yte noe..  >:( :'(

El gresstrimmer
El tannbørste..

thoru

Jeg har fått regning i trondheim og flere plasser sør i landet. Sendte bare mail til de om at jeg hadde bombrikke nå, og forklarte at dette var en elbil og så slettet de regningene. Null problem.

reptil

Ring dem eller chat.
Bygarasjen er uavhengig av Bomringen, men du må ha avtale for fritak....
Svart Leaf Acenta

edan

Du kan få regning for bompasseringer fra tiden før du fikk brikken på plass i bilen. Det fikk jeg.

Bompengeselskapet sletter denne regningen så lenge du har EL-skilter - om du gjør dem oppmerksom på det.
Nissan-selgeren påstår at Leaf-en kommer til å bli vår nummer1-bil. Vi får se om han får rett :)

2013 Nissan Leaf (Japan-produsert), 2013 Toyota Land Cruiser V8 D4D, 2001 Mitsubishi Pajero DiD, 2007 Yamaha Grizzly 700 EFI

Bekkenes

Står jo i førsteposten at regningen gjelder en bil ned skiltnummer ST23477.
Det er ikke en elbil...
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

emil

- Solgt den gamle bilen og latt autopass brikken stå i så ny eier kjører rundt på din regning?

- Tatt med brikken fra den gamle bilen uten å melde fra om at det nå er et EL kjøretøy som skal ha fritak?

Sånn jeg fikk forklart det måtte de manuellt legge inn alle EL-kjøretøy i listene over de som skal ha fritak på samme måte som busser, utrykkningskjøretøy, biler til forflytningshemmede o.l. Men det holdt å melde det inn til et bomselskap for at det skulle fungere hos alle.

Knotten

Sitat fra: Bekkenes på søndag 15. september 2013, klokken 22:35
Det er ikke en elbil...

Ehhh.. - det var en skriveleif i mitt innlegg, det skulle selvsagt være EL.
Min forrige, eksosspyende dieselbil hadde ST- skilt.
Må bli flinkere å lese korrektur..  :P

El gresstrimmer
El tannbørste..

Knotten

Sitat fra: emil på mandag 16. september 2013, klokken 08:23
- Solgt den gamle bilen og latt autopass brikken stå i så ny eier kjører rundt på din regning?

- Tatt med brikken fra den gamle bilen uten å melde fra om at det nå er et EL kjøretøy som skal ha fritak?

Sånn jeg fikk forklart det måtte de manuellt legge inn alle EL-kjøretøy i listene over de som skal ha fritak på samme måte som busser, utrykkningskjøretøy, biler til forflytningshemmede o.l. Men det holdt å melde det inn til et bomselskap for at det skulle fungere hos alle.

Jeg har ikke solgt den gamle bilen ennå, den står på verksted, uten motor, med brikke.
Har fått ny brikke til ELbilen, den er registrert og det lyser, som jeg sa, vakkert grønt når jeg passerer.

Men jeg hadde virkelig i all min naivitet, trodd at et system som er såpass avansert at det klarer å registrere bilnummeret mitt når jeg suser forbi i 60km/t, for så utfra det finne ut hvem som eier bilen også klarte å sile ut de bilene som har registreringsnr som begynner på EL...??? ::) :-\

Man kan lure på om 'noen' spekulerer i at 'noen' betaler sine regninger uten noen som helst kontroll av hva den gjelder..??

El gresstrimmer
El tannbørste..

knnygar

Problemet er vistnok utanlandske bilar med EL på skilta.
Dette kan difor ikkje utførast automatisk.

Ein må difor sende søknad om å få registrert brikka på elbil.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

BE

Sitat fra: Knotten på mandag 16. september 2013, klokken 10:54
Sitat fra: Bekkenes på søndag 15. september 2013, klokken 22:35
Det er ikke en elbil...

Ehhh.. - det var en skriveleif i mitt innlegg, det skulle selvsagt være EL.
Min forrige, eksosspyende dieselbil hadde ST- skilt.
Må bli flinkere å lese korrektur..  :P
Det høres ut som om de ikke har fått med seg at du har flyttet brikken din fra fossilbilen til elbilen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

jsa061

Hei og hopp!
Hadde akkurat samme problemet. Du må ta kontakt asap med bomringen og gi beskjed om at du faktisk har el-bil.

Når jeg opprettet avtalen haket jeg av for el-bil og trodde at alt var i sin skjønneste orden - det var det ikke. Ring dem!

Knotten

Sitat fra: jsa061 på mandag 16. september 2013, klokken 14:27
Hei og hopp!
Hadde akkurat samme problemet. Du må ta kontakt asap med bomringen og gi beskjed om at du faktisk har el-bil.

Når jeg opprettet avtalen haket jeg av for el-bil og trodde at alt var i sin skjønneste orden - det var det ikke. Ring dem!

Jeg regner da med at det er i orden nå, ettersom det lyser grønt ved passering..?

El gresstrimmer
El tannbørste..

jsa061

Det lyser grønt så lenge det er penger på brikken.. Det sier deg altså ingenting, men hvis du derimot får hvitt lys så vet du at det forsvinner kroner ut fra kontoen og at den er feilregistrert. Du kan altså vente og se.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA