Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av Olemann, mandag 23. september 2013, klokken 10:28

« forrige - neste »

Olemann

Hei,

Vurderer å bestille og skal prøvekjøre om noen uker, men en mulig showstopper er om bilen ikke lar seg kjøre av små sjåfører, kona er nemlig ikke så høy.

Noen som har erfaring med sjåfør på 150-160 cm?   Tenker spesielt på:

- Lang sittepute som gjør at ryggen ikke når ryggen av setet
- Høyde og utsikt over vinduer foran og bak
- Avstand til ratt når pedaler nåes (selv om justerbart kan dette være for lite)

Mvh Ole

TS

Sitat fra: Olemann på søndag 15. september 2013, klokken 14:48

Hei,

Vurderer å bestille og skal prøvekjøre om noen uker, men en mulig showstopper er om bilen ikke lar seg kjøre av små sjåfører, kona er nemlig ikke så høy.

Noen som har erfaring med sjåfør på 150-160 cm?   Tenker spesielt på:

- Lang sittepute som gjør at ryggen ikke når ryggen av setet
- Høyde og utsikt over vinduer foran og bak
- Avstand til ratt når pedaler nåes (selv om justerbart kan dette være for lite)

Mvh Ole

Jeg mener å ha lest noen innlegg om det på det amerikanske Tesla forumet:
Bruk denne søkefunksjonen : www.volkerize.com

Ps. Utsikt bakover er dårlig uansett, men siden man kan ha på ryggekamera hele tiden er ikke det noe stort problem tror jeg
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Stig O

Leste om en på forumet her også som var rundt 160 høy som mente det ikke var noe problem med sete justeringen i hvert fall. Kan visst justere sete ganske høyt.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Veggen

Kona er 158cm og har funnet seg godt til rette.  Tror det er litt mer å gå på.
Jeg var litt spent på dette ettersom hun ikke hadde vært med og prøvesittet, men det gikk helt supert.

Cirion

Jeg er ikke mer enn 165cm høy og det fortsatt mer å gå på. Kona er 145 og dette er første gang hun kan sitte bak rattet uten å trenge hverken pute eller forlenge solskjermen. Selv i passasjer setet kan hun justere seg til rette slik at solskjermen fungerer fint.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ellinger

Kona mi er 156, tynn som ei flis og hadde ikke noe problemer med testkjøringen vi hadde.
Hun digget at alt kunne justeres elektronisk sånn som ratt og sete.
Hun var også som beskrevet av annen forumbruker veldig glad for ryggekameraet.
Hun rygga inn mellom stolpene på Alna til min store forundelse.
Hun er ikke veldig kjent for å elske lukeparkeringer ;)

Olemann

Sitat fra: Cirion på søndag 15. september 2013, klokken 16:57
Jeg er ikke mer enn 165cm høy og det fortsatt mer å gå på. Kona er 145 og dette er første gang hun kan sitte bak rattet uten å trenge hverken pute eller forlenge solskjermen. Selv i passasjer setet kan hun justere seg til rette slik at solskjermen fungerer fint.

Takk for mange konkrete og gode svar!  Da er ikke dette noen showstopper i alle fall!

Mvh Ole

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA