Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Think Styling!!

Startet av Cirion, mandag 23. september 2013, klokken 08:47

« forrige - neste »

Leif1

Ja, du bes vennligst slette ditt forrige innlegg Espen...
Konvertitt fra S til X

P85

Hehe.. med model s har man jo en kjempefin plass å slappe av og fordrive tiden når kona tramper rundt i butikken

bb

Vi var der i helga. Først koblet jeg meg på den ene 7,4 kW-stolpen og ladet en time ellerno. Så ble ladingen avbrutt. Det lyste rødt på stolpen. Jeg byttet kontakt og startet ladingen igjen. Etter en time ellerno stoppet den også. Da lyste det rødt på begge sidene av stolpen. Kanskje sikringen hadde gått på begge?

Jeg varslet de ansatte om dette. Noen timer senere da jeg var tilbake på parkeringsplassen hadde de fortsatt ikke fikset det. Heldigvis hadde jeg nesten 200 km range og skulle videre til Falkenberg.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

arnkl

Sitat fra: bb på mandag 22. september 2014, klokken 03:06
Vi var der i helga. Først koblet jeg meg på den ene 7,4 kW-stolpen og ladet en time ellerno. Så ble ladingen avbrutt. Det lyste rødt på stolpen. Jeg byttet kontakt og startet ladingen igjen. Etter en time ellerno stoppet den også. Da lyste det rødt på begge sidene av stolpen. Kanskje sikringen hadde gått på begge?

Kan det vere same problem som vi har med Fortum sine ladestolpar? Der må ein redusere ladestraumen med 1A, eller vil ladingen bli avbrutt etter ei tid.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

sn0le

Mulig jeg ladet med redusert hastighet når jeg ladet der.
Hadde i alle fall ikke problemer med avbrutt lading.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

bb

Det var godt mulig. Neste gang tror jeg at jeg kjører på 30 A ellerno for å være på den sikre siden. Men for vår del var det bortkastet tid å lade der fordi vi skulle videre til Falkenberg. Det tok oss 20 minutter å gå til/fra bilen. Hadde vi stått nærmere inngangen ville vi brukt bare fem minutter. Og SCen lader ganske mye på 15 minutter i forhold til en 7,4 kW-stolpe et par timer.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA