Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Logging av feil & mangler

Startet av olmar, mandag 23. september 2013, klokken 08:19

« forrige - neste »

olmar

Min Reva 2010 mod. kutter framdriften under kjøring. Hva skyldes dette?
Jeg må da slå av tenningen, skru bryteren på N, slå på tenningen igjen og sette bryteren i F. Dette kan gjøres mens bilen triller og da virker alt som før.

edyrli

Kommer det noen rykk når dette skjer?
Jeg har hatt dette problemet og har sett det hos andre også.
I mitt tilfelle skyldes det feil på den interne hastighets sensoren i motoren. Den letteste måten å fikse dette på er dessverre å bytte motoren.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

olmar

Ved tung belastning som i oppoverbakke er det nærmest som ett rykk, men kan ikke si jeg merker noe rykk ved lite belastning men den kutter uansett belastning. Så det er motorskift som må til altså?

edyrli

Jeg kan ikke si sikkert at det er feil i motoren, men det er en mulig feil i det minste.
Reva i 2009 (Solgt)
SEAT Mii Electric

svingen

mye koster ny motor?
ser att du har kjøpt det før edyrli (ref http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9348.0.html )
man får jo bilen helt nede i 15k på finn.no så kan vel ikke koste så mye får nye motor? :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

edyrli

Var heldig å fikk tak i en brukt motor for 5000,-
Ser det ligger en 2008 Reva på finn til 10.000 + omreg så nærmer seg punktet at det er smartere å kjøpe en delebil dersom man har plass til å lagre den.
Reva i 2009 (Solgt)
SEAT Mii Electric

elninja

Dette begynte min også å gjøre for to dager siden. Føles som den "napper". Ringte et verksted i dag som mente det kunne være en koblingsfeil?

Typisk, rett før jeg skulle selge den!

olmar

Lurer på om det er garanti på en slik feil når bilen er en 2010 modell?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA