Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan lade Spm

Startet av Roger (NO), søndag 22. september 2013, klokken 14:49

« forrige - neste »

Roger (NO)

Jeg har antydning til motor "støy" under akselerasjon og ved regenerering.
Jeg har først lagt merke til dette i dag, så det kan ikke sies å være plagsomt.

Noen andre som har lagt merke til noe lignende?

petersv

Hvilken type støy? Det skal være litt hvining når man gir på for fullt. Ellers skal det være tyst. Siden du opplever det ved regen ville jeg tatt kontakt med Tesla service senter.

Roger (NO)

Sitat fra: petersv på lørdag 14. september 2013, klokken 21:01
Hvilken type støy? Det skal være litt hvining når man gir på for fullt. Ellers skal det være tyst. Siden du opplever det ved regen ville jeg tatt kontakt med Tesla service senter.
Vil vel kategorisere det som susing/svak during

petersv

During har vært rapportert i USA, der fikk de ny drivlinje. Men hør med Tesla, de vet best.

Amper

Bilen min har gått ca. 200 km og nå nylig har den begynt med en hvining fra motor-område når krana for elektronene åpnes mye..  og kun da..

Er det noen som har noe tilsvarende ?

Eller er det noen som vet hva Tesla sier om dette ?
P85D :o)

ebbrey

Jeg hører min el motor både ved pådrag og regen hvis jeg har null lyd på stereo. Kan beskrives som svak hvining.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Også_Øyvind_H

Er det ikke omformeren vi hører....? Har det samme - litt fly-lyd ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Amper

det er påtaglig hvining.. vel hører ikke når steroen er på men.. den slo inn plutselig inn etter 3 dagers bruk og har vært der siden.. som om noe hadde skjedd..
P85D :o)

petersv

Sitat fra: Amper på tirsdag 03. desember 2013, klokken 22:18
det er påtaglig hvining.. vel hører ikke når steroen er på men.. den slo inn plutselig inn etter 3 dagers bruk og har vært der siden.. som om noe hadde skjedd..

Hvis det er plutselig, er det verdt å kjøre innom et service-senter og be de høre på det, så lipper du tenke mer på det.

Trøndertesla

Hmmm... Er normalen "stille"?

Når jeg gir flatt jern så hviner det med en lyd som ikke er ulik en jetmotor. Ikke så veldig høyt, men en svak jetmotorlyd. Trodde det var normalt jeg  :o

Foresten en ganske kuul lyd, og jeg tror ikke jeg vil bytte bort det med "total tystnad"...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

petersv

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 04. desember 2013, klokken 22:27
Hmmm... Er normalen "stille"?

Når jeg gir flatt jern så hviner det med en lyd som ikke er ulik en jetmotor. Ikke så veldig høyt, men en svak jetmotorlyd. Trodde det var normalt jeg  :o

Foresten en ganske kuul lyd, og jeg tror ikke jeg vil bytte bort det med "total tystnad"...

Det er normalt ja, men den lyden er jo der alltid (ved hardt pådrag) og har vært det alltid. Hvis det derimot er en plutselig oppstått lyd, ville iallefall jeg sjekka det ut.

Restusj

Sitatdet er påtaglig hvining.. vel hører ikke når steroen er på men.. den slo inn plutselig inn etter 3 dagers bruk og har vært der siden.. som om noe hadde skjedd..

Jeg har opplevd det samme. Etter 3-4 dager hører jeg motoren mer markant ved hastighet rundt 50-60 km/t. Mener og tror at dette ikke var der tidligere. Dette gjelder både ved svak akselerasjon og regen. Fikk du sjekket dette med Tesla?
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

OddB

Inverteren lager vekselstrøm med variabel frekvens med flere hundre kW ? Hvis den leverer 16kHz ved 200kmt vil du få en hvisling på 8kHz rundt 100kmt. (8 kHz tilsvarer en s-lyd når du snakker) ved 50kmt får du da ca 4 kHz som tilsvarer en høy plystretone, så dette kan vel oppleves som en "jetmotorlyd"..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Restusj

Problemet er vel  at bilen i seg selv er så stillegående at man lytter til enhver lyd som måtte komme... :o
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

Johnny

Den turbinlyden er noe av det kuleste med hele bilen 8) Er glad jeg er i stand til å høre den, siden jeg har tilbrakt altfor mye tid i slik støy på et litt annet nivå.

Jeg har også en mer lavfrekvent romling som jeg hører når jeg akselerer opp bakker bakker fra 40-60 km/t. Forstår at andre også opplever dette, og ser ikke på det som et problem. Alle roterende mekanismer har et turtallsområde som ikke er optimalt.
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA