Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av raathass, søndag 22. september 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

raathass

Hei.

i3 er en fin bil, men jeg kan ikke skjønne annet enn at den er særs upraktisk for de som trenger hyppig adkomst til baksetet.  Er det slik at bakdørene ikke lar seg åpne uten at fordørene står på gløtt?


/r

Trig8

Ser sånn ut ja.
I tillegg er setebeltene for de foran festet i bakdørene, så du må av med setebeltet når folk skal inn og ut av baksetet.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

raathass

Takk.

Da slutter jeg å tenke på den, og håper det fortsatt er gunstig å kjøpe elbil når Golfen kommer om et års tid.


/r

executive

Fasinerende at de gidder lage sånne løsninger  ::)

erikf

BMW har egentlig ikke lyst til å selge elbiler. De vil at elbiler skal være en finurlig sær greie med en snever kundemålgruppe.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

elektrolux

Uproblematisk for eier. Meget sjeldent eier sitter i baksete i egen bil, og de som vil være med ser nok på sliktr som mindre ulempe enn å ta buss. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Sonus

Dør-løsningen kan prøves på Mini Clubman for de som er interessert. Der finnes den riktig nok kun på en side.

Tesla-man

Hva skjer om man smeller igjen bakdøren med fremføren lukket? Blir det kollisjon eller har BMW en løsning på dette?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Belloq

Hadde samme løsning på min forrige bil en Mazda Rx8 , var ikke noe problem i det hele tatt.
På Mazdan så måtte døren bak lukkes før den fremre , er sikkert det samme på Bmwen
P85 2014

Tesla-man

Sitat fra: Belloq på lørdag 26. oktober 2013, klokken 14:42
Hadde samme løsning på min forrige bil en Mazda Rx8 , var ikke noe problem i det hele tatt.
På Mazdan så måtte døren bak lukkes før den fremre , er sikkert det samme på Bmwen

Ja, men spørsmålet var hva som skjer dersom man ikke lukker bakre dør først, men smeller igjen bakdøra med lukket fremdør.
I mitt hode er denne konstruksjonen allerede klønete mtp. at de som er i forsetet må ta av seg beltet og åpne fremdøren for å slippe dem bak ut/inn. Om en også risikerer skade på bilen hvis ikke alt gjøres i rett rekkefølge så er dette enda mer ubrukelig.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Belloq

P85 2014

emil

Fortsatt ikke noe svar på hva som skjer hvis man lukker fordøren før bakdøren...

For min egen del i en familie der baksetepasasjeren(e) går ut og inn av bilen på egenhånd gjør dør/belte løsningen denne bilen uaktuell.

Så også en video med en fyr jeg tror var designer som skrøt av hvor enkelt det var å flytte seg fra det ene forsetet til det andre (har hatt det tilsvarende enkelt på min 15 år gamle CR-V) og hvor behagelig det var å sitte og vente i bilen med en bok eller avis (veldig sjelden jeg sitter lenge og venter i bilen).

Har ikke sett bilen live, men av andre bilder og videoer virker det som om det er litt merkelig vinkel for å se på displayet bak rattet og at skjermene virker veldig blanke med store muligheter for refleksjoner.

Skal gi bilen en sjanse når den kommer til den lokale forhandleren, men tingene over samt ikke noe bedre rekkevidde enn Leaf og det generelle utseende gjør at den sansynligvis ikke vil bli vurdert som et alternativ.

lillemarius

Har sett en førproduksjonsbil i Bergen. På den var det ingen mekansisme som hindret en i å prøve lukke bakdøren når framdør var lukket. Likevel tror jeg ikke dette blir et problem. Bakdøren er svært kort, så det skal godt gjøres å smelle den igjen med kraft opp på den andre. Men dette må en nesten vurdere selv ved prøving av bil.

Obba

Så en artikkel eller video angående dette med dørene for en stund siden, men finner den ikke igjen. Jeg mener det ble sagt at selv om det var mulig å dunke bakdøren i fordøren var det veldig liten fare for skader da karosseriplatene er av av gjennomfarget plast og ganske fleksibelt/tøyelig.

a72

Så bilen hos Sulland Trondheim i går. Det med å smelle igjen bakdørene når fordørene er lukket er ikke noe problem så vidt jeg kunne se.

På meg virker det som det ikke er mulig å smelle dem igjen uten betydelig kraft slik mekanismen er laget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA