Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dekk og felger

Startet av Sandven, søndag 22. september 2013, klokken 09:11

« forrige - neste »

Sandven

Vurderer å dra på biltur til stavanger!
Noen som har forsøkt?
Vet det er hurtiglading på Os, Stord, Tysvær og sikkert noe på stavangersiden også! Men jeg har aldri forsøkt å lade andre steder en hjemme jeg!

Skal jeg ta sjansen og ta min Nissan Tekna med på langtur?
Regner med at det blir hotell i sandnes eller på jæren og at jeg får ladet der også!

Sandven

Hvordan er det med betaling på ladestasjonene på veien! Tror jeg kommet til å stoppe både leirvik og aksdal, men tror det skal gå greit derfra og ned!

Batteribill

Tror du får en fin tur.
Heiane Stord var ikke kommet med betaling når jeg var innom på tirsdag, og tror ikke aksdal, tysvær har det heller. Stod en Leaf å lada der i dag, men var ikke bortom selv.

Haugesund, Sølvgrå 2011 USA Leaf. 25k Km

2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

BE

Der går utmerket. Jeg kjørte samme ruten motsatt vei for 2 uker siden. Trengte bare 10 minutter i Aksdal, startet fulladet i Bergen. (Tørre veier, og ikke bruk av varmeapparat)

Fra Stavanger til Bergen er det greit å lade i Aksdal og på Halhjem.

Alle laderen mellom Bergen og Stavanger, og i Stavanger, er gratis.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Knotten

Hei.
Bergen-Stavanger går helt utmerket. Jeg reiste for noen uker siden kl.12:30 fra Damsgård, ladet 15 min på Heiane (Shellstasjonen), 20 min på Aksdal (Aksdal senter) og var i Stavanger 18:00 og i Sandnes 20 min senere. Da var det 35 km igjen på gjettometeret.

Skal til Florø neste helg, ser fram til det...
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

edan

@Knotten: Legg ut rapport etter Florøtur :)

Har vurdert å kjøre Leafen Bg-Florø jeg også, men kvir meg pga manglende hurtiglader i Førde.

Hadde vært interessant med erfaring på hvor langt man kommer med fullt batteri fra Oppedal...
Nissan-selgeren påstår at Leaf-en kommer til å bli vår nummer1-bil. Vi får se om han får rett :)

2013 Nissan Leaf (Japan-produsert), 2013 Toyota Land Cruiser V8 D4D, 2001 Mitsubishi Pajero DiD, 2007 Yamaha Grizzly 700 EFI

Knotten

Sitat fra: edan på søndag 15. september 2013, klokken 21:33

Har vurdert å kjøre Leafen Bg-Florø jeg også, men kvir meg pga manglende hurtiglader i Førde.

Hadde vært interessant med erfaring på hvor langt man kommer med fullt batteri fra Oppedal...

Det skal jeg gjøre. Det bør ikke være noe problem, da det ifølge google maps og gule sider kart er i underkant av 120km fra Lavik til Florø.
Skal i bryllup der 'oppe', men gleder meg 'nesten' like mye til elbilturen.
Nesten litt perverst, dette, he, he.. :P

El gresstrimmer
El tannbørste..

Knotten

Sitat fra: edan på søndag 15. september 2013, klokken 21:33

Det gikk helt fint å kjøre Klokkarvik (Sotra) til Florø og tilbake.
Vi forlot Klokkarvik fredag kl 09:30 med full tank, 12 streker og 169 på gjettometeret.
Da vi kom til Knarvik hadde vi igjen 5 streker og 67 på gjettometeret. Vi ladet først til 90%, startet ny lading og ladet til 98%, 11 streker og 142 på gm. Da var klokken 11:15. Ladingen tok 45 min.
Flott tur over Romarheim, ned til Matre, videre over høye fjell til Oppedal, der vi ankom med 3 streker og 30 på gm. Ny lading i 2 omganger, til 99%, 11 streker og 131 på gm. Det tok 35 min.
Jeg glemte å notere tiden da vi kom til Florø, men vi hadde 1 strek og 11km igjen, må innrømme at det var litt 'spennende', da vi ikke var kjent med bestemmelsesstedet.
Turen gikk i flott vær, lite vind og tørre veier.

Må legge til at det var stor oppstandelse da vi ankom bryllupet i ELbil, fra Sotra.. :o
Vi så kun en eneste ELbil i Sogn fylke, det var på Oppedal, da vi var ferdig å lade. Det var en kvinnelig pensjonist som kjørte mellom Naustdal og Stord..

Turen tilbake på søndag gikk i regnbyger og stort sett våt vei, men allikevel brukte vi litt mindre strøm nå.
Fra Florø med full tank og 156 på gm kl 12:30
Til Oppedal med 2 streker og 23km, ladet til 97%, 11 streker og 138km på gm.
Til Knarvik med 3 streker og 35km, ladet til 97%, 10 streker og 126km.
Til Klokkarvik med 4 streker og 26km på gjettometeret, men da hadde vi også vert et par andre turer i Åsane på veien.
Temperatur begge veier ca 9-10 grader. ;D

El gresstrimmer
El tannbørste..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA