Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Restverdi på Leaf

Startet av trondhla, lørdag 21. september 2013, klokken 23:40

« forrige - neste »

trondhla

Man skal lese mye, men dette tar lang tid å overgå:
http://www.tv2.no/underholdning/broom/tesla-model-s-gir-full-stoette-til-statens-millionsponsing-av-luksusbil-4120582.html
Bilbransjeekspert og forlagsdirektør i Bilforlaget Per Morten Merg, mener denne ordningen er bekymringsfull.
«Takket være politikere som ikke ante hva de gjorde, og norsk bilbransje som reaksjonært fulgte sine leverandører, skjer nå en elbilinvasjon som neppe kan sies å ha en sosial vinkling», skriver Merg i en kommentar i BilNytt, sammen med Norges mest erfarne biljournalist Jon Winding-Sørensen.

På godt norsk står det at el.biler er bare noe dritt og bør forbyes - tror jeg.
Videre raljeres det i det vide og det brede over "skjev konkurransesituasjon" og tapte avgifter for staten.
Nå vet jeg ikke om tapte avgiftsinntekter for staten er det som har stått høyest på agendaen for bilbransjen opp igjenom tiden. Og minst av alle har vel selgere av lukusbiler bekymret seg, snarere tvert i mot. Det har vel gått på flåeri, ran og linknende, men ikke nå. Nå som de må se på at verden har gått videre og at deres karbonkjøretøy står igjen som tapere.
Da tar de til motmæle med det de kan. Og det kan de gjøre. TMS solgte flere biler enn Audi A8, BMW 7-serie og MB S-klasse i USA for August måned. Da har el.bil ingen sosial funksjon lengere.

elektrolux

Tydelig at der er panikk i fossilleiren.

Fullt av faktafeil, og tydelig misunnelse. De burde heller benyttet anledningen til å kjøpe seg elbil selv, enn å forsøke å ødelegge for dem.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

VigdisA

Er vel kanskje annonseinntektene fra fossilbilmerkene de er redde for å miste?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA