Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: tesla og rekkeviddde

Startet av VanillaBean, lørdag 21. september 2013, klokken 22:15

« forrige - neste »

VanillaBean

Hei!

Vi tenkte oss tilGaustadtoppen, men jeg er litt usikker på om jeg våger å kjøre Mjauen.... Litt ny og fortsatt preget av rekkeviddeangst
iMiev siden september 2013.

tomrh

Ingen som har svart deg ennå, så jeg får prøve selv om jeg bor et annet sted i landet. Strekningen Kongsberg - Rjukan blir litt for drøy om du bare hurtiglader, du har 82% ut fra Kongsberg og det er 95 km å kjøre i noe kupert terreng. Du bør toppe til 100% med 16A-lading mens dere tar en skikkelig handlerunde/spisepause etc. på Kongsberg. Skal dere videre fra Rjukan og oppover fjellet mot Gaustadtoppen, så må dere lade en god del først. På Rjukan er det bare 16A-punkt.

Bratte stigninger eter strøm. I dag kjørte vi fra Meråker (150 m.o.h.) til Storlien (600 m.o.h), det er bare 22 km veistrekning. Vi var to voksne og ett barn i bilen, og vi bruke hele 6 batteristrek opp.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

VanillaBean

Tusen takk for utdypende og informativt svar!

Vi tok turen i går i fossilen og kommer nok til å ta den neste gang også. Vi hadde absolutt hatt utfordringer om vi skulle tatt Mjauen på denne turen. Synd, men i til videre er det nok nødvendig å beholde fossiler for slike formål.
iMiev siden september 2013.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA