Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Popper, lørdag 21. september 2013, klokken 21:50

« forrige - neste »

Popper

Folk er flinke til å legge ut hvilken distanse og hvilket forbruk de har hatt på turene sine.
Morsomt og nyttig å lese.

Da jeg kjøpte min Leaf, en Tekna 2013, så sa selger at den hadde lengre rekkevidde enn den eldre modellen. Jeg har søkt litt rundt for å forstå hva han mente, men er ikke blitt så mye klokere.

Er det ikke akkurat samme batteripakke, og motor i 2011 og 2013? Og om det skulle være forskjell, hva er forskjellen?

Noen som har litt info?
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

MrMastodon

På papiret har '13 ca 20 km lengre rekkevidde enn '11. Dette er på grunn av optimaliseringer, mest i regel,  80 kg mindre vekt og noe annet småplukk jeg ikke husker.

Bobbulf

Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Popper

Så egentlig bare forskjell på kalkulatoren:)
Varmepumpen vil nok kanskje gi en dif til vinteren, men på varme sommerdager, med kun fører, på flat vei i rolig fart, så er det liten forskjell?
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

BE

Ja, det er nok varmeapparatet som står for den største besparelsen av energi. På sommerstid vil det være mikroskopiske forskjeller i rekkevidde på ny og gammel modell.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Dersom det kommer en Leaf med større batteripakke vil det bli en virkelig forskjell :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA