Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Langtur med Tesla

Startet av Spooz, lørdag 21. september 2013, klokken 18:35

« forrige - neste »

valvolainen

Mest fornuftige innlegget her! Takk.
Trenger man strøm så trenger man strøm. Ferdig snakka.

Håper han får nok strøm til å komme seg helt hjem, ikke bare til Gol hvis det er bilen som ikke aksepterer strøm fra sc.

Spooz: Fint om du holder oss oppdatert med hvordan det går med bileieren. Samtidig håper jeg noen andre er i nærheten av aurland som faktisk kan bekrefte eller avkrefte at SC ikke fungerer der.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

OddB

Nok et eksempel på at et godt utbygd nett av 22 kW "low tech" Type 2 ladere kunne reddet situasjonen. ..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Spooz

Mistenker nok at det er laderen i bilen. Vet at flere har byttet lader allerede. Hvilke symptomer har en defekt lader hos de som har opplevd dette? Er den helt død eller lader den ok på lav ampere?

glaserud

#18
SCene funker utenom laderen, så det er vel neppe problemet.

Laderen i bilen min som var død funket som følger:

1. Sett inn UMC
2. Står på "preparing to charge" lenge (1 minutt elns). Bikker av og til fra 0 til 1 A
3. Varsel om "unable to charge". Lader da ikke i det hele tatt.

Merket også at den spiste 20 km / døgn når laderen sto i og ikke ladet.
Spiste 0 km den natta jeg koblet den fra.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

koop

Sitat fra: glaserud på lørdag 14. september 2013, klokken 11:50
Merket også at den spiste 20 km / døgn når laderen sto i og ikke ladet.

He, he... De var tomme for strøm i Aurland, så når det endelig kom en bil til ladestasjonen fikk de hentet litt fra denne. Kanskje noen rakk å koke kaffe på det de klarte å tømme.  :o
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

sindrej

Ser jeg får ta en roadtrip til nærmeste SC og teste når jeg får bilen. Slike situasjoner er muldt sagt veldig uheldige. Tesla MÅ få på plass avtaler med servicepersonell som kan fikse slikt på meget kort tid.

Nuvolari

Sitat fra: sindrej på lørdag 14. september 2013, klokken 13:38
Ser jeg får ta en roadtrip til nærmeste SC og teste når jeg får bilen. Slike situasjoner er muldt sagt veldig uheldige. Tesla MÅ få på plass avtaler med servicepersonell som kan fikse slikt på meget kort tid.

Ser ikke helt hva det er som kan slå ut alle 4/6/8 SC som er Tesla sitt ansvar. Dersom strømmen går så er det det lokal e verk sitt ansvar. Dersom en SC ryker fungere de 3/5/7 andre.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

OddB

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 14. september 2013, klokken 13:53
Sitat fra: sindrej på lørdag 14. september 2013, klokken 13:38
Ser jeg får ta en roadtrip til nærmeste SC og teste når jeg får bilen. Slike situasjoner er muldt sagt veldig uheldige. Tesla MÅ få på plass avtaler med servicepersonell som kan fikse slikt på meget kort tid.

Ser ikke helt hva det er som kan slå ut alle 4/6/8 SC som er Tesla sitt ansvar. Dersom strømmen går så er det det lokal e verk sitt ansvar. Dersom en SC ryker fungere de 3/5/7 andre.
Det er 6 ladekabler/uttak i Aurland, dvs 3 superladere som igjen får strømmen fra en trafostasjon.
Sjansen er vel da størst at det enten er strømbrudd i trafostasjonen eller at det er noe galt med bilen ?
Selv om selve AC-laderen i bilen ikke brukes ved hurtiglading inneholder den jo styringselektronikk som må snakke med den eksterne laderen...
Dvs at om du tester ladingen på bilen i en vanlig stikkontakt så betyr det ikke nødvendigvis at bilen vil snakke med superladeren.
Men i denne saken er det mye vi ikke vet...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

mrjalle

SC i Aurland fungerer i hvert fall nå. Fikk ikke "klikket" i 2A, men 1B fungerte utmerket. Nå litt strøm til bilen, og kaffe til sjåføren :-)

jsu224

Sitat fra: Rasmus.B på lørdag 14. september 2013, klokken 10:28
Jeg er ikke enig. Skal jeg kjøre fra østlandet til Ålesund kommer jeg ikke til å reservere ett rom på Dombås før jeg kjører av gårde. Hvis det hadde vært nødvendig hadde jeg greid meg med Leafen.

VELDIG enig! Kommer til å kjøre samme ruta og hvis ikke SC fungerer på Dombås skal jeg love deg det blir dårlig stemning i bilen. Lite lysten på å lete gatelangs etter strøm.

Antakelig kommer min frykt til å være så stor de første langturene at jeg kommer til å lade på Lillehammer også.  :)

RuneW

Sitat fra: mrjalle på torsdag 19. september 2013, klokken 11:32
SC i Aurland fungerer i hvert fall nå. Fikk ikke "klikket" i 2A, men 1B fungerte utmerket. Nå litt strøm til bilen, og kaffe til sjåføren :-)

Hvordan er det mulig å få til et så ekstremt ustabilt opplegg da? Om ikke SC'ene er 99.9% til å stole på, er jo hele poenget med dem borte. Har Tesla kommentert dette?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

valvolainen

Hepp, da stenges hol - aurland i etpar måneder.
http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article6867827.ece

Da blir det _kun_ filefjell som er aktuelt for vår del de neste månedene.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA