Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Langtur med Tesla

Startet av Spooz, lørdag 21. september 2013, klokken 18:35

« forrige - neste »

Spooz

En kunde skulle lade i kveld, på tur til fjells, men superchargeren fungerer ikke. Ingen hos Tesla tar telefonen så han har blitt nødt til å overnatte i Aurlane. Ukult.

Andre som har prøvd laderen der i kveld?

Er det ingen servicetelefon tilknyttet laderne?

Mons

Kjipe greier. Har han forsøkt nummeret under?

SitatI noticed that the Supercharger equipment is damaged; what should I do?
Please notify Tesla at +31 499462993 (international phone numbers).
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Spooz

Nummeret på laderne går til NAF. Men hva skal NAF tilby? Garantiutløpstest? Flakbil? Fyren trenger strøm. :)

RunarBT

Sitat fra: Spooz på fredag 13. september 2013, klokken 23:19
En kunde skulle lade i kveld, på tur til fjells, men superchargeren fungerer ikke. Ingen hos Tesla tar telefonen så han har blitt nødt til å overnatte i Aurlane. Ukult.

Andre som har prøvd laderen der i kveld?

Er det ingen servicetelefon tilknyttet laderne?

Dei forsøkte fleire? Erfarte sjølv at den eine laderen på enden ikkje gav respons, men naboenheten fungerte fint.

jkirkebo

Sitat fra: Spooz på fredag 13. september 2013, klokken 23:19
En kunde skulle lade i kveld, på tur til fjells, men superchargeren fungerer ikke. Ingen hos Tesla tar telefonen så han har blitt nødt til å overnatte i Aurlane. Ukult.

Andre som har prøvd laderen der i kveld?

Ingen av de virket? Virker litt usannsynlig. Tror i så fall heller problemet ligger i bilen...?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Harlex

For virkelig håpe det er bilen som er problemet... Et mareritt å planlegge tur og ikke få ladet på Supercharger. Er det laderen som er problemet så håper jeg at jeg aldri hører om et slik problem igjen...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

petersv

Strømutfall forekommer jo... De burde ha lokale elektrikere standby man kan kontakte i slike tilfeller, ikke gøy å bli stuck pga at "bensinstasjonen" er tom.

ellinger

Ikke for å være kjiip her nå.
Men burde man ikke alltid sørge for å være på den sikre siden og planlegge litt før man drar på langtur.
Jeg kommer iallfall aldri til å kjøre til et sted og KUN satse på at den ene stasjonen skal "fylle" meg opp.
Mulig dere er uenig, men vi har kjøpt noe som skal fungere på strøm.
Tesla er ekstremt hyggelige som setter opp SC flere steder i Europa, men hva skulle vi gjort uten disse?
Jeg kjøpte bilen min uavhengig av SC.
Correct me if I am wrong

kjølholdt

Hva med å prøve infratec . De har jo satt de opp, er verdt et forsøk.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Roger (NO)

Sitat fra: Spooz på fredag 13. september 2013, klokken 23:19
En kunde skulle lade i kveld, på tur til fjells, men superchargeren fungerer ikke. Ingen hos Tesla tar telefonen så han har blitt nødt til å overnatte i Aurlane. Ukult.

Andre som har prøvd laderen der i kveld?

Er det ingen servicetelefon tilknyttet laderne?
Nå vet ikke jeg om Tesla har startet leveringen av 60kW bilene, men her måtte jo aktivering av SC kjøpes som tilleggsutstyr.
Ikke en slik bil han har?

Rasmus.B

Jeg er ikke enig. Skal jeg kjøre fra østlandet til Ålesund kommer jeg ikke til å reservere ett rom på Dombås før jeg kjører av gårde. Hvis det hadde vært nødvendig hadde jeg greid meg med Leafen.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Roger (NO)

Sitat fra: Rasmus.B på lørdag 14. september 2013, klokken 10:28
Jeg er ikke enig. Skal jeg kjøre fra østlandet til Ålesund kommer jeg ikke til å reservere ett rom på Dombås før jeg kjører av gårde. Hvis det hadde vært nødvendig hadde jeg greid meg med Leafen.
Tror ellinger mente at det er lurt å sørge for å ha maks range før en drar på langtur, og ikke kun nok strøm for å nå SC...

ellinger

Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 14. september 2013, klokken 10:31
Sitat fra: Rasmus.B på lørdag 14. september 2013, klokken 10:28
Jeg er ikke enig. Skal jeg kjøre fra østlandet til Ålesund kommer jeg ikke til å reservere ett rom på Dombås før jeg kjører av gårde. Hvis det hadde vært nødvendig hadde jeg greid meg med Leafen.
Tror ellinger mente at det er lurt å sørge for å ha maks range før en drar på langtur, og ikke kun nok strøm for å nå SC...

Som tatt ut av mine tanker :)
Det var akkurat det jeg mente.
Selv ønsker jeg å kjøre til Spania i 2015, men jeg må jo sjekke alternativer og lade der jeg kan i mellomtiden.
Kan jo ikke satse alt på en stasjon.

RunarBT

Om en har 35 mil til nærmeste SC, så kjem ein ikkje så mykje lengre uansett kor mykje ein planegger. At en har 5-10mil i margin for å må eit hotell er det beste ein kan planlegge som backup IMO.

Rasmus.B

Vel, nå kom jo stakkaren fram til superladeren, og sikkert med noen mil til overs og endte opp med overnatning. Han kunne vel planlagt i bauger og kanter, men får ikke noe mer rekkevidde av det. Enten trenger man lading eller så trenger man det ikke. Man kan vel prøve å se om det finnes normal ladepunkter i nærheten, men det kan jo ta hele natten og vel så det hvis en skal langt. Skal du kjøre noe særlig mer en 400 km må en lade, og da helst med super lading hvis du ikke har god tid.
Skal jeg kjøre til Ålesund så lader jeg nok helt opp før jeg starter turen, og stopper kanskje på Lillehammer for ett lite påfyll før jeg kjører oppover mot Dombås, men jeg planlegger ikke noe nattstopp på fjellet. Jeg regner med at med 10 superlader punkter på Dombås så skal det gå bra. Er det litt optimistisk eller?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA