Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: betale for deler fra et seriøst firma før det firma sender det

Startet av Kenneth Waal, lørdag 21. september 2013, klokken 13:13

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: eledille på lørdag 14. september 2013, klokken 21:59
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 14. september 2013, klokken 19:48
Sitat fra: Alpha på lørdag 14. september 2013, klokken 17:28Likevel var den merkbart tregere enn dagligbilen idag, så jeg ville ikke bestilt den uten Performance-pakken. En Performance++ hadde kanskje vært noe for meg? ;)

Og dagligbilen din er...?

Ja, det lurte jeg også på!

Jeg tipper en GT3 ;D
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

turbolurbo

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 14. september 2013, klokken 19:48
Sitat fra: Alpha på lørdag 14. september 2013, klokken 17:28
Har bare kjørt Performance-bilen så kan ikke uttale meg om standardbilen. Dog synes jeg Performance-modellen leverte kreftene på en imponerende måte med maks krefter omtrent fra det øyeblikket pedalen treffer teppet. Likevel var den merkbart tregere enn dagligbilen idag, så jeg ville ikke bestilt den uten Performance-pakken. En Performance++ hadde kanskje vært noe for meg? ;)

Og dagligbilen din er...?

Ut fra profilbildet ser det ut til  å være en Porsche 996 turbo med Aero vinge bak. Har den samme dagligbilen selv. :D
2019 TM3P

Alpha

#32
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 14. september 2013, klokken 19:48
Sitat fra: Alpha på lørdag 14. september 2013, klokken 17:28
Har bare kjørt Performance-bilen så kan ikke uttale meg om standardbilen. Dog synes jeg Performance-modellen leverte kreftene på en imponerende måte med maks krefter omtrent fra det øyeblikket pedalen treffer teppet. Likevel var den merkbart tregere enn dagligbilen idag, så jeg ville ikke bestilt den uten Performance-pakken. En Performance++ hadde kanskje vært noe for meg? ;)

Og dagligbilen din er...?
911 Turbo.

Sitat fra: tsladaytrader på lørdag 14. september 2013, klokken 22:05
Jeg blir mektig imponert om dagligbilen din gjør 0-100 på under 3,9 sekunder, jeg har hatt ett kjøretøy som gjør 0-100 km/t på under 3,9 sekunder... Men det var ingen bil, det var en 1100 kubikks Ducati...

Porsche oppgir min bil til 4,2 sek 0-100, Road & Track og andre magasiner har målt den til 3,9 i standardoppsett. Min har noe mer hester enn originalt (et godt stykke over 500hk vs 420 originalt).

Sitat fra: TS på lørdag 14. september 2013, klokken 22:09
Sitat fra: eledille på lørdag 14. september 2013, klokken 21:59
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 14. september 2013, klokken 19:48
Sitat fra: Alpha på lørdag 14. september 2013, klokken 17:28Likevel var den merkbart tregere enn dagligbilen idag, så jeg ville ikke bestilt den uten Performance-pakken. En Performance++ hadde kanskje vært noe for meg? ;)

Og dagligbilen din er...?

Ja, det lurte jeg også på!

Jeg tipper en GT3 ;D
GT3 hadde gjort både min bil og en Tesla flau på bane, eller enhver sammenheng der lav vekt og handling i sving spiller en rolle. Min er en 911 Turbo.

Sitat fra: turbolurbo på søndag 15. september 2013, klokken 01:09
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 14. september 2013, klokken 19:48
Sitat fra: Alpha på lørdag 14. september 2013, klokken 17:28
Har bare kjørt Performance-bilen så kan ikke uttale meg om standardbilen. Dog synes jeg Performance-modellen leverte kreftene på en imponerende måte med maks krefter omtrent fra det øyeblikket pedalen treffer teppet. Likevel var den merkbart tregere enn dagligbilen idag, så jeg ville ikke bestilt den uten Performance-pakken. En Performance++ hadde kanskje vært noe for meg? ;)

Og dagligbilen din er...?

Ut fra profilbildet ser det ut til  å være en Porsche 996 turbo med Aero vinge bak. Har den samme dagligbilen selv. :D
Stemmer, 996 Turbo med Aeropack. Bra observert! ;)


Og la meg legge til at det er et stort kompliment at Tesla Model S er så interessant for meg med tanke på hva jeg kjører til daglig og ellers har prøvd av høyytelsesbiler. Morsomt at en og samme bil kan være interessant fra alt fra performance geeks til green-freaks ;)

P85D+

Har selv Sig. P85+ med alt.  ;D

Har kjørt S85 med 19".

Er helt overbevist om at du kommer til å bli meget godt fornøyd med S85.

99,999% av kjøringen er normal kjøring med muligheten til meget raske forbikjøringer.

Bruk pengene på "alt" utstyr. Da koster bilen deg ca 620 inkl. vinterhjul.
P85D og 85D

Øyvind.h

Sitat fra: RunarBT på lørdag 14. september 2013, klokken 20:41
Eg gjekk for perf. og trur eg ville angret om eg gjekk for standard som eg egentlig hadde planlagt. Kjørte heim i går med 9mil rekkevidde, og bilen var litt daff..Noken som vet om det er jevnt slappere ytelse med mindre strøm på batteriet, eller om dette først setter inn ordentlig under f.eks. 30%?

Eg koser meg i hvert fall når den er fulladet og potent. Men skal sies at eg ikkje har testet standard enda. Og det viktigste, fra 50km/t og opp er de like spreke og det er her hovedmoroa er!!!;-) gled deg som ein unge, uansett om det er standard eller performance.;-)
Fra et mersalgsperspektiv er det genialt trekk av Tesla å bare ha performance tilgjengelig for prøvekjøring. Mange tenker som deg og velger perf fordi de er redde S85 ikke vil gi samme opplevelse. Helt rått hvor bra perf selger på totalt grunnløs frykt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bonefish

Jeg avbestiller ikke P fordi:
- Vil ha den ekstra kraften, særlig med lastet bil.
- Alcantara i taket
- Metall dekor i pedalene
- Carbon dekor
- Kunne svare P når jeg blir spurt om hvilken bil jeg har :)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Kenneth Waal

Da er det offesielt - Jeg har endret på bestillingen min. Håper det ikke er for sent.

1: Bestilte i hvit perlemor istede for svart.
2: S85 istede for Performance

Resterende av utstyret skal jeg ha med.

S85
Perlemor Hvit
Panorama i helglass
19" Hjul
Tekstil Interiør
Piano sort interiør decor
85 kWh Batteri
Tech-Pakke
Parkeringsassistent
Lydstudio-pakke
Aktiv luftfjæring
Bakovervendte seter
Lyspakke
Sikkerhetspakke
Superlader Hardware

Bestiller med 19" felgene som jeg skal bruke til vinterdekk, så kjøper jeg meg fete 21" sommerfelger med god samvittighet når våren har kommet. :)

;D
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

OddB

Du mener vel dobbellader ikke superlader hw ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

JohanH

Valge P jeg, har ikke annen god grunn enn at jeg vet at en slik mulighet til å kjøpe noe av det råeste UTEN engangsavgift og UTEN mva vil aldri komme igjen. Det er faktisk forskjell og du merker forskjellen hvis du drar på. Idag kjørte jeg med kun 60 km lading på batteriet og bilen var merkbart tregere.

Nuvolari

Sitat fra: JohanH på søndag 15. september 2013, klokken 20:42
Valge P jeg, har ikke annen god grunn enn at jeg vet at en slik mulighet til å kjøpe noe av det råeste UTEN engangsavgift og UTEN mva vil aldri komme igjen. Det er faktisk forskjell og du merker forskjellen hvis du drar på. Idag kjørte jeg med kun 60 km lading på batteriet og bilen var merkbart tregere.

Samme her. Første og siste gang jeg får bil på Tax free. Da skal jeg ha all den juicen jeg kan få.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Kenneth Waal

Jeg er over gjennomsnittet bilinterssert, så det hadde selvføgelig vært fett med de ekstra hk/nm - det blir uansett en familiebil med råå ytelse - Jeg synes 75.000,- er mye penger for litt ekstra power.

362 hk holder i massevis i en familiebil med kjærring og to små unger.

Det blir uansett en S85 som er fullpakket av utstyr - gleder meg! :)



Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

eledille

I forhold til dette med å imponere folk som sitter på, så tror jeg det er minst like imponerende å først beklage at man dessverre bare har den nest kjipeste varianten, og deretter trå pedalen i bånn ;)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Kenneth Waal på søndag 15. september 2013, klokken 20:53
Jeg er over gjennomsnittet bilinterssert, så det hadde selvføgelig vært fett med de ekstra hk/nm - det blir uansett en familiebil med råå ytelse - Jeg synes 75.000,- er mye penger for litt ekstra power.

362 hk holder i massevis i en familiebil med kjærring og to små unger.

Det blir uansett en S85 som er fullpakket av utstyr - gleder meg! :)


Godt og uten tvil fornuftig valg (med fortsatt mengder av ufornuftig hk)!
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Øyvind.h

Sitat fra: Kenneth Waal på søndag 15. september 2013, klokken 20:33
Da er det offesielt - Jeg har endret på bestillingen min. Håper det ikke er for sent.

1: Bestilte i hvit perlemor istede for svart.
2: S85 istede for Performance
Grattis! Garantert en konfig du blir fornøyd med! Nå kommer høsten, og med sedvanlig norsk vær er det fuktige veier fra september-april. Mao. hjulspinn i 60-70km/t og ingen mulighet til å utnytte kreftene :(
Var en tur på butikken i sted, og i akselerasjonsfeltet ut fra ryen slapp bilen i nærmere 70km/t. Kjenner at antispinn``en begrenser litt mye, så til vinteren når jeg får lært meg hvordan bilen oppfører seg sidelengs blir det nok en del kjøring uten antispinn på vått føre  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Philip Marlowe

Nå har jeg sittet på gjerdet en stund, men endelig har jeg tatt mot til meg og booket tid for prøvekjøring.  Hvis jeg kjøper Tesla, så tror jeg ikke at jeg vil betale så mye ekstra for at bilen skal gå 0-100 på 4,4 sekunder istedenfor 5,6.

Vi må nok også regne med at forsikringsselskapene etterhvert kommer til å ha dyrere priser for P85 enn S85.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA