Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: betale for deler fra et seriøst firma før det firma sender det

Startet av Kenneth Waal, lørdag 21. september 2013, klokken 13:13

« forrige - neste »

Kenneth Waal

Hei,
I det siste så har jeg følt meg som han i fjordland reklamen, veldig ubesluttsom.
Har tenkt mere og mere på om jeg skal avbestille Performance, og kun kjøpe S85.
Koster Performance mere enn det smaker ?

Samtidig har jeg spekulert litt på om jeg skal avbestille nappaskinn, og kun ha tekstil. Begge deler er i utgangspunktet "Delskinn" i mine øyne.

Noen her om har prøvekjørt S85 og Performance ? Er det så stor forskjell? Hva mener dere?

Jeg kunne bestilt meg S85, tatt med alt av utstyr (..som jeg har bestilt) + 21" felgene som jeg ikke tok meg råd til, og likevel havne godt under prisen jeg har bestilt.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

valvolainen

Du får nok ikke igjen alt for performance når du skal selge bilen - Men den kommer nok til å være mer lettsolgt enn standard. Ellers er det bare du som kan avgjøre dette - det er 70.000,- - Har du råd til det, kjør på!
Vi har utstyrt bilen godt istedenfor, da performance for oss hadde blitt for dyrt. Heller en godt utstyrt standard enn en ribba performance i mine øyne.
PS - Jeg hadde også kjøpt bilen hvis den hadde hatt 160hk. Det er rekkevidda jeg er på jakt etter!!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Cowboystrekk

Er så enig med deg valvo, 160 hk hadde ført til kjøp for min del og ;) Alt under 10 sek fra 0-100 er egentlig ok etter å omtrent bare ha kjørt kia, toyota prius, octavia 1.6 tdi osv hvor 12-14 er standard! Rekkevidda og plass kommer i første rekke for min del. At bilen ser jæ.... bra ut og er sprek er bonuser, jeg hadde glatt spart pengene og gått for S85!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

EvenSteven

Jeg hadde byttet til S85 og heller valgt  det utstyret jeg ville ha.
Har nå prøvd p85 og s85 og s85 går mer enn bra nok.++

Skjønner faktisk ikke helt poenget med p85 om man skal ha bilen som "familiebil".  Bruk heller en tusenlapp i ny og ned og dra på Tusenfryd. More bang for the bucks!!

Tesla S P85+ sølv

Kenneth Waal

Absolutt - Jeg ville også hatt en godt utstyrt S85 istede for en ribba Performance.
Jeg har bestilt performance med alt av utstyr bortsett fra performance pluss og 21" felgene.

Om jeg bestiller S85 med samme utstyr + 21" felgene så blir det vesentlig billigere. Er ikke millionær, så må tenke litt på kostnadene også :)

Skal høre med Tesla i Trondheim om jeg får prøvekjøre de begge etter hverandre en dag.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Også_Øyvind_H

Enig med alle foran - jeg er har hatt relativt raske komfortcruisere tidligere, men en standard S85 slår disse på alle punkt. Med alderen setter jeg også pris på komforten, så 21 tommerne er lite aktuelt (selv om jeg tror disse kanskje er på rett side av det ekstreme og tross alt kler bilen svært godt). Jeg kommer til å gå for standardfelgene på vinter og satser på 19 Cyclone på sommer - de er store nok  ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

turbolurbo

En S85 slår så si det meste på markedet i Norge i dag. Det er alt man trenger av en bil.
Kommer man fra en Avensis/Passat eller lignende, så er en S85 en enorm oppgradering!

Jeg er faktisk overasket at det selges så mange Performance i Norge.

Men når det er sagt, så må jeg si som 15 åringen i huset: YOLO ;D
2019 TM3P

tjobben

Sitat fra: turbolurbo på fredag 13. september 2013, klokken 22:43
En S85 slår så si det meste på markedet i Norge i dag. Det er alt man trenger av en bil.
Kommer man fra en Avensis/Passat eller lignende, så er en S85 en enorm oppgradering!

Jeg er faktisk overasket at det selges så mange Performance i Norge.

Men når det er sagt, så må jeg si som 15 åringen i huset: YOLO ;D
;D ;D ;D
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

eledille

1) Bilen er vilt kvikk uten P. På papiret er en Audi Q7 V12 6.0 twinturbo diesel like kjapp - men bare på papiret.

2) Det skal være tørt for å få ut de kilowattene som skiller.

3) Det er selvsagt kult å eie det kjappeste på veien.

Etter litt fundering valgte jeg vekk P.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

AreLib

lest litt på divers forum ser ut til at de fleste knapt merker forskjell...360hk Merker du godt uansett :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Lacaixxa

Veldig subjektivt dette-

Når det først er mulig å slike ytelser uten avgifter i Norge så hadde jeg angret meg resten av livet om jeg ikke valgte Performance.

2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

sindrej

Sitat fra: Lacaixxa på lørdag 14. september 2013, klokken 11:49
Veldig subjektivt dette-

Når det først er mulig å slike ytelser uten avgifter i Norge så hadde jeg angret meg resten av livet om jeg ikke valgte Performance.
Jeg valgte ikke perf. Synes det ble for mye penger for noe jeg normalt ikke får utnyttet ("aldri" alene i bilen), men dette synes faktisk jeg er det beste argumentet!  Hvis penger ikke er tema kjøp perf, ellers vil nok de aller aller fleste være happy med vanlig.

noto

Hvis alternativet ditt til å kjøpe Tesla er en Skoda Octavia eller å beholde den gamle bilen noen år lengre bestiller du Standard Model S. Hvis alternativet er en Panamera eller Audi/BMW i samme klasse går du for P.

Amoss

Sitat fra: noto på lørdag 14. september 2013, klokken 13:37
Hvis alternativet ditt til å kjøpe Tesla er en Skoda Octavia eller å beholde den gamle bilen noen år lengre bestiller du Standard Model S. Hvis alternativet er en Panamera eller Audi/BMW i samme klasse går du for P.

Høres ut som ett godt råd ja :)  Er man i markedet for å få seg en "Preformance" klasse bil, så gir igrunnen valget seg selv, hvis ikke så blir nok de aller fleste mer enn fornøyd med standardutgaven. :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

noto

#14
Mange kunne sikkert tatt seg råd til både P og P+ uten å merke det noe særlig, men det gir lite nytteverdi og må ses på som dyrt leketøy. For meg er MS et fornuftskjøp og 85 standard med 19" et enkelt valg. Det blir en bruksbil som i et 5- eller i hvert fall 10-årsperspektiv sikkert vil koste meg mindre samlet sett enn nevnte Octavia. Tror også restverdien etter 10 år kan bli ganske bra som en bonus.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA