Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Mila, lørdag 21. september 2013, klokken 10:05

« forrige - neste »

Brede

Litt irriterende at det ikke er lagt til rette for takstativ på alutaket.
Det hadde vært greit å hatt mulighet for takstativ, men jeg liker personlig ikke takluker eller noen form for glasstak så det ble bestillt med alutak.

Jeg skjønner dog at det er et effektivt salgstriks å tilby mulighet for takstativ på kun panotak, da jeg tipper mange kjøper dette på grunn av akkurat det. Og salgstriks må vel være den eneste grunnen til at de har gjort det slik, for det ligger vel ingenting i veien for en lignende mulighet på alutaket så vidt jeg vet.

Tilbake til tema så er det jo som tidligere nevnt her personlige preferanser som avgjør om du kjøper med eller uten pano. Bruker du takstativ så er valget enkelt.

vrom

Ser overhodet ikke noe problem med panotaket, kun fordeler (cab-følelse, høyde, romfølelse, takstativ). Har tidligere "slitt" med knirkelyder og lys i Audi, men dette merkes ikke i Model S.
Spesielt mangel på hengerfeste vil gi lavere salgsverdi uten muligheter for takstativ.

Gæsjan

Dere som har droppet pano-taket. Går dere for tak i svart eller bilens farge?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

trygvelo

Er veldig glad i cab, så soltak var viktig for min del + de andre fordelene som er nevnt. Mer støy, ja, men det er jeg villig til å ofre.

Skal nevne at det har begynt å knirke noe helt forferdelig i det siste, skikkelig irriterende, men løses nok enkelt med litt silikon eller annen smøring

Tesla-man

Sitat fra: Gæsjan på tirsdag 12. november 2013, klokken 18:31
Dere som har droppet pano-taket. Går dere for tak i svart eller bilens farge?

For min del er det ingen forskjell  :)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Thor2014

Jeg har bestilt med kun pga mulighet for å ha noe på taket.
Vi har to barn, så å legge ned baksetet funker ikke..
Hadde det ikke vært for det ville jeg aldri valgt glasstak.
Bilen blir tyngre, mer støy, ikke penere, flere feilkilder, sollys direkte inn i bilen....

Leaf_2014

#36
Gjentar en post jeg har lagt inn i skistativtråden: Iflg autoload.no har de stativ til bil uten pano.

Sitat fra: Skjervesbu på torsdag 05. desember 2013, klokken 23:32
For de uten pano beskriver de noe de kaller Fix-Point fester som ser ut til å være fire fester i taket som skrus fast permanent. Må "bare" bore hull i taket, noe som nok gjør vondt i hjerterota.

http://autoload.no.24nb.serversenter.net/images_hovedside//K323.pdf

Bore hull i taket man jo gjerne ved montering av rails også.
Leaf 2014

pej

Sitat fra: Mila på lørdag 14. september 2013, klokken 01:52
Er det noen som har vurdert den ekstra takhøyden? Dere som ikke har valgt pana. Savner dere de ekstra centimeterene? Kan en person på 185 sitte bak uten å føle seg most mot taket?

Stemmer ikke at det er 5cm mer takhøyde uten Panorama. Maks 5mm, altså tykkelsen på filten i taket. Har kjørt begge og er 194høy. Det er bedre bak uten da blir ikke kanten så skarp når man skaller i drageren bak. Den er litt mer polstret/avrundet uten pano. Men som sagt i flere tråder tidligere følger himlingen taket og går opp mellom de dragerne som holder bilen sammen. (de er der også når du har pano tak)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: pej på lørdag 07. desember 2013, klokken 18:27
Stemmer ikke at det er 5cm mer takhøyde uten Panorama. Maks 5mm, altså tykkelsen på filten i taket. Har kjørt begge og er 194høy. Det er bedre bak uten da blir ikke kanten så skarp når man skaller i drageren bak. Den er litt mer polstret/avrundet uten pano. Men som sagt i flere tråder tidligere følger himlingen taket og går opp mellom de dragerne som holder bilen sammen. (de er der også når du har pano tak)

Jeg tror dette var forskjellig tidligere, tidlige US-modeller hadde langt dårligere takhøyde uten pano-tak. Så den takhimlingen som brukes nå er nok versjon 2.0 ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA