Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Mila, lørdag 21. september 2013, klokken 10:05

« forrige - neste »

Mila

Da har jeg endelig bestilt en TMS:) Men, jeg er usikker på om jeg skal ha panoramatak eller ikke. Er det verdt de ekstra kronene?

Er bekymret for:
*For mye lys i kupeen.
*Varme
*Lyd (er dette løst?)

Eneste grunn til jeg vurderer er at jeg leser at det gir mellom 2,5-5cm ekstra takhøyde og at Tesla selgeren mente at det var viktig for videresalg.

Hva mener dere?
Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

andyco

Sitat fra: Mila på fredag 13. september 2013, klokken 18:12
Da har jeg endelig bestilt en TMS:) Men, jeg er usikker på om jeg skal ha panoramatak eller ikke. Er det verdt de ekstra kronene?

Er bekymret for:
*For mye lys i kupeen.
*Varme
*Lyd (er dette løst?)

Eneste grunn til jeg vurderer er at jeg leser at det gir mellom 2,5-5cm ekstra takhøyde og at Tesla selgeren mente at det var viktig for videresalg.

Hva mener dere?

Soltaket er kratig nedtonet så jepplever på ingen måte at det kommer inn for mye lys. Nå har det ikke vært veldig varme dager de dagene vi har hatt den men mener jeg har lest at det stopper rundt 90% av solvarmen. Tror ikke det skal være noe å nekymre seg over.
Jeg opplever ikke noe markant støy fra soltaket men jeg vil tro at bilen bir litt mer kompakt og at et tak uten glass vil virke mer dempende på all lyd i bilen, og sikkert også bidra til noe bedre akustikk fra anlegget.

Jeg angrer ikke på valget. Valgte også soltak fordi jeg forstod det slik at jeg måtte ha det for å få feste til skistativ, men mulig det ikke stemmer lenger. Hvis det er tilfelle ville jeg iallfall ikke vært i tvil.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

sindrej

MÅ velge soltak for å få feste til takbøyler ja.  Hadde en kunne fått takfester uten, så hadde jeg vurdert å kjøpe uten.

TorkEL10

Er bekymret for:
*For mye lys i kupeen.
*Varme
*Lyd (er dette løst?)
*Vannlekasjer
*Mekanikk som går i stykker
= nix soltak for meg
P2245

Hyperstress

Det blir jo smak og behag, og div fordeler og ulemper. Jeg har tidligere hatt en cab, en bil med soltak, og de to siste uten. Og jeg savner soltak!! Det er digg med soltak synes jeg, og dette soltaket er SVÆRT! Litt cabfølelse :)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TS

Sitat fra: TorkEL10 på fredag 13. september 2013, klokken 21:43
Er bekymret for:
*For mye lys i kupeen.
*Varme
*Lyd (er dette løst?)
*Vannlekasjer
*Mekanikk som går i stykker
= nix soltak for meg
Nix takstativ på deg da...

Ellers hadde jeg de samme motargumenteme som deg før jeg bare måtte bestille med..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Brede

Helt klart smak og behag. Jeg kan ikke fordra takluke/glasstak, så her blir det bil uten pano.
Litt irriterende at jeg da ikke har mulighet for takstativ, men skal vel klare oss uten det..

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Mila på fredag 13. september 2013, klokken 18:12

Er bekymret for:
*For mye lys i kupeen.
*Varme
*Lyd (er dette løst?)

Hva mener dere?

Jeg er overhodet ikke bekymret for disse tre - mulige lekkasjer + økt vedlikehold er selvsagt noe som trekker litt ned. Plus'ene med mer lys i kupeen, samt mulighet for takstativ gjorde valget enkelt for meg.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

tjobben

Soltak, fordi dette er eneste reelle mulighet for takstativ.
At det ikke er hengerfeste får gå. Tror ikke det blir noe problem å byttelåne med kompiser som har hengerfeste på fossilen når jeg trenger det.
Men bil uten takstativ er uaktuelt. Uansett ekstra vedlikehold.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

jorkus

Smak og behag, men jeg har bil med glasstak i dag, og har hatt "gardina" under taket åpen omtrent 5 ganger på 2 år, synes det er plagsomt med solen inn ovenfra, og dessuten dekker ikke glassforsikringen steinsprutskade på glasstak, så det kan bli dyrt med en stein på taket. Ble forsikret av selgeren at glasstaket hadde herdet glass (Peugeot 3008), men flere kolleger har fått sprekk etter stein, og måtte ta det på forsikringen med bonustap og egenandel.. Jeg har ikke bestilt pano, men kan forstå at noen liker cab følelsen med stor åpning.. Takstativ er jo også noe man må tenke på hvis man trenger det. Satser på stor innvendig plass :-)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

mrjalle

Sitat fra: jorkus på fredag 13. september 2013, klokken 22:51
dessuten dekker ikke glassforsikringen steinsprutskade på glasstak
Det avhenger jo av forsikringsselskap da....

jorkus

Sikkert, men har du funnet et med bra pris på TMS som dekker taket på glassforsikring?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Mila

Er det noen som har vurdert den ekstra takhøyden? Dere som ikke har valgt pana. Savner dere de ekstra centimeterene? Kan en person på 185 sitte bak uten å føle seg most mot taket?

Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

Zneip

Sitat fra: Mila på lørdag 14. september 2013, klokken 01:52
Er det noen som har vurdert den ekstra takhøyden? Dere som ikke har valgt pana. Savner dere de ekstra centimeterene? Kan en person på 185 sitte bak uten å føle seg most mot taket?

Personer på 185 skal ikke sitte bak - de skal sitte foran eller kjøre sin egen Tesla ;) Spøk til side: Husk at bakseteplassen har måtte lide pga den aerodynamiske formen på bilen. Synes bakseteplassen er bra til å være en "sportsbil" jeg ;)
Nord Trøndelag | X90D

AreLib

takstativ på bil uten pano må og gå an....Subaru leverer og rammeløse dører og du får jo takstativ til dem  for det om.....er vel bare spørsmål om produsenter av stativ er villig til og utvikle løsning for de uten stativfeste...selv bestilt uten pano da jeg aldri har følt behov for det....
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA