Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har du fått fartsbot i elbil?

Startet av Joker, lørdag 21. september 2013, klokken 09:08

« forrige - neste »

Joker

Møller bekrefter at det er fullt mulig å lade en VW E-UP på en 10A kurs. JEg er fortsatt ikke sikker. Vet at ingen har erfaring med dette, da bilen ennå ikke har kommet til landet. Men dere der ute har vel erfaring med andre biler. Kan man bruke en 10A for lading av el-bil ? Skjønner jo at det nødvendigvis tar noe lengre tid å lade.

Griffel

#1
Sitat fra: Joker på fredag 13. september 2013, klokken 15:02
Møller bekrefter at det er fullt mulig å lade en VW E-UP på en 10A kurs. JEg er fortsatt ikke sikker. Vet at ingen har erfaring med dette, da bilen ennå ikke har kommet til landet. Men dere der ute har vel erfaring med andre biler. Kan man bruke en 10A for lading av el-bil ? Skjønner jo at det nødvendigvis tar noe lengre tid å lade.
For hver time du lader med 10A kan du kjøre minst en mil, så spørs jo hvor mye du regner med å kjøre hver dag og hvor mange timer du lader.
Batteriet er vel på snaut 19 kWh så en natt på 8 timer eller 8 timer på jobb vil uansett fylle batteriet samme hvor tomt det er i utgangspunktet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Joker

 Takk for svar Griffel. Da bestiller jeg bilen og gidder foreløpig ikke oppgradere el uttaket i garasjen til 16A.  :)

Elmo

Sitat fra: Joker på fredag 13. september 2013, klokken 15:02
Møller bekrefter at det er fullt mulig å lade en VW E-UP på en 10A kurs. Kan man bruke en 10A for lading av el-bil ?
Think Classic og mange PSA-classic lader jo bare på 10A, og flere av dem har gått 100.000km og vel så det
(riktig nok bare 80km pr lading, men det er ikke ladefarten sin feil).

Sitat fra: Joker på fredag 13. september 2013, klokken 15:02
Møller bekrefter at det er fullt mulig å lade en VW E-UP på en 10A kurs. JEg er fortsatt ikke sikker. Vet at ingen har erfaring med dette, da bilen ennå ikke har kommet til landet.
Møller på Frysja hadde da minst seks biler under prøvekjøringene nylig.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA