Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vannfylling på Think

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 16. juni 2008, klokken 15:33

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Bensinpris:
Boikott:
Statoil og Shell, samt Esso, YX og Jet
KJØR ELBIL !
Last ned streamer og fest i bakruta :-)
(Trykk på teksten over, ikke forsøk å printe ut bildet under)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

hens

Jeg fikk også en oppfordring om å bli med på boycottingen, og sendte dette svaret "til alle".     (Jeg får vel snart en torpedo på døren).

"Hvem er det som klager mest på bensinprisen?

Jo det er de som bruker en 2 tonns firehjulstrekker for å transportere matpakken sin.

Og dersom bensinforbruket ikke er høyt nok, henger de på en skiboks på taket, setter på dekk som stikker langt utenfor bilen, monterer ekstralys og holder en hastighet langt over det lovlige.

Da er det på tide å klage på bensinprisen!

Hva med å kjøpe en bil som egner seg til det daglige behov, Du greier allikevel ikke å innbille naboen din at du eier halve Hardangervidda.
Sett ned hastigheten til det lovlige og fjern juletrepynten fra bilen. Alt dette  bruker nemlig en masse unødig bensin.
Derved har du halvert bensinutgiftene!

De samme som klager på bensinprisen svinger innom en kiosk og betaler gladelig 15 kroner for EN HALV LITER VANN!

Hva får du egentlig for de 13 kronene (ca 5 minutters arbeide) du betaler for en liter bensin? -muligheten til å transportere ET TONN 20 kilometer på under en halvtime.    Samme masseforflytning med hest for hundre år side ville kostet deg minst en daglønn, og tatt mesteparten av dagen!"

Henning Sjølie,
Bilelektriker,
300.000kilometer med elbil.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Glimrende skrevet Hans.

De jeg har en viss medfølelse for er lastebileierene. Men de må da kunne føre dette videre på fakturaen sin, eller hva?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på torsdag 29. mai 2008, klokken 13:48
De jeg har en viss medfølelse for er lastebileierene. Men de må da kunne føre dette videre på fakturaen sin, eller hva?

Og der ligger jo litt av problet også; det medfører dyrere varer mm for oss alle, og dermed "dobbel smekk" for oss som ikke kan bruke elbil og kolektivt til alt.

De burde heller prøve å gjøre det enda mer attraktivt å bruke alternativ transport/miljøvennlig transport osv enn å bare skru avgiftskruen enda et hakk.

Det er nå mine $0.02.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Bensin priser vil øke i Norge samt resten av Europe. Dette har blitt avtalt.

Siv Jensen prøver å være "arbeiderklasse vennlig" ved å påstå at det er de som skal være hardest rammet pga. at de må kjøre eldre biler som forurenser mye. Bare rikinger har råd til elbiler.
Jeg føler ikke særlig rik egentlig (bare i e verdens sammenheng).

Og hva med satsing på tog? Må vi bare akseptere at flere og flere lastebiler kjører på vei.

The uncomfortable truth is that petrol prices will and must go sky high.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Silkefot

Sitat fra: cra på torsdag 29. mai 2008, klokken 13:52
Det er nå mine $0.02.
:D Måtte lese det to ganger før poletten datt ned, cra
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Rav4_EV

SitatDe samme som klager på bensinprisen svinger innom en kiosk og betaler gladelig 15 kroner for EN HALV LITER VANN!

Når kjøpte du vann sist Henning? Prisen er over 20 kroner på de fleste stasjoner jeg har sett.

Forresten, har dere lagt merke til at bilens vekt aldri lenger oppgis i brosjyrematriell, eller i biltester i media?

Arne Magnus
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

hens

Ålreit RAV4, jeg har gått litt ut på dato når det gjelder vannpriser, det skyldes at jeg ikke kjøper vann på flaske her hjemme.

Det som styrer en pris er forholdet mellom tilbud og etterspørsel, og det hjelper lite at Siv lover lavere bensinpris, når etterspørselen bare stiger.
Med lavere bensinpris vil etterspørselen stige mer, og prisen stige ytterligere.

Derfor har jeg printet ut og blåst opp til A3 henstillingen om å blokkere oljeselskapene og kjøre elektrisk. Men det er for liten skrift fortsatt, bakenforkjørende legger seg på støtfangeren for å lese budskapet, og deretter legger de seg tilbake på normalavstand.

Teksten burde kanskje forenkles til noe større typer hvit skrift på blå bunn:
Boykott oljeselskapene
      Kjør elektrisk
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA