Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nettleverandør tillater ikke installasjon av 32A 1 fas 230v kurs

Startet av Felice, fredag 20. september 2013, klokken 22:08

« forrige - neste »

larsleik

Model S vil uansett ikke være den utslagsgivende faktoren for at fordelene trekkes tilbake tror jeg. Volumet er for lite i den store sammenhengen. Elbiler i 200.000 kroners klassen vil dominere i antall i overskuelig fremtid selv om Model S er en "billig" bil pga avgiftsfritaket. Så lenge det er mange nok biler til at Tesla opprettholder et godt service nivå (som de må jobbe en del med å få til) og kan vedlikeholde og bygge ut SC infrastrukturen ønsker jeg alle nye Tesla eiere velkommen!!

En flott bil som fint kan fungere som bil nr 1 trenger ikke ha forbrenningsmotor  :)
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

slumberjack

Jeg blir seriøst provosert av uvitenheten på kommentarfeltene på nett som "kreftbombe", "la oss se hva som skjer med batteriene om vinteren", "batteriene er slappe om 4år" etc etc. Men samtidig betyr skepsisen det at bilen kan være billig nok for meg om 1-3år brukt og ikke alt for ettertraktet om menigmann følger så dårlig med.

Jeg håper den gjør det bra nok for Tesla men ikke for bra så det blir MVA og bompenger med det første.

Woods

Få.

Det er gøy å eie noe som ikke andre kjører. I tillegg er jeg ganske sikker på at denne TMS bølgen vil avta rimelig fort, til Tesla og konkurrentene kommer med mindre alternativer. Det bør bli slik vi har det ellers med Mercedes og BMW. Drøssevis av 5/E, noe mindre antall med 7/S -- TMS. :)

Larvik

Ønsker man å føle seg eksklusiv kan man vel bare ta en utenlandstur med S'en...
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

HABEL

Sitat fra: Woods på fredag 13. september 2013, klokken 12:36
Få.

Det er gøy å eie noe som ikke andre kjører. I tillegg er jeg ganske sikker på at denne TMS bølgen vil avta rimelig fort, til Tesla og konkurrentene kommer med mindre alternativer. Det bør bli slik vi har det ellers med Mercedes og BMW. Drøssevis av 5/E, noe mindre antall med 7/S -- TMS. :)

Jeg tror mer på at det vi ser nå er begynnelsen på en "sneball-effekt".

Det koker rundt TMS nå, dels fordi de første blir levert, og all oppmerksonheten trekker til seg nye kjøpere daglig.

Mange har ikke vært klar over bilen før i disse dager, og enda flere vil bli det mot slutten av året.

Resultat: Mange flere bestillinger - 2014 kan vise seg å bli det året flere TMS blir registrert enn noen annen bil her til lands!   8)

Ser du nevner 5/E, TMS ligger greit til prismessig for å stjele fra disse.
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

daggad

Sitat fra: Larvik på fredag 13. september 2013, klokken 12:52
Ønsker man å føle seg eksklusiv kan man vel bare ta en utenlandstur med S'en...

Godt poeng !
TMS er en merkelig bil i Norge. Det regges hopetall av en bil som regnes som dyr og eksotisk i resten av verden, og ingen vil kikke to ganger etter de innen kort tid..helt utrolig !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

luffe

Flest mulig! TMS er både familebil og leketøy, treffer mange målgrupper :)
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Felice

Sitat fra: glaserud på fredag 13. september 2013, klokken 10:34
Må jo innrømme at det er litt moro å ha en bil folk snur seg etter. Så gitt at vi fortsatt skal pleie egoet:

1. Begrenset antall TMS
2. Bøttelass med gen III (så tesla holder koken)
3. Flest mulig elbiler (for lokalmiljøet sin del, og infrastruktur)

+1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA