Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nettleverandør tillater ikke installasjon av 32A 1 fas 230v kurs

Startet av Felice, fredag 20. september 2013, klokken 22:08

« forrige - neste »

Felice

Ønsker å sjekke litt med forumet her om dere ønsker mange eller få TMS'er på norske veier. Så langt jeg kan se er det argumenter i begge retninger:

Ulemper med mange biler på veien:
- Det blir mindre eksklusivt å være eier av en TMS dersom dette blir den nye folkevogna
- Avgiftsfordelene forsvinner sannsynligvis raskere
- Det er mer sannsynlig at det blir forbudt med EL-bil i kollektivfeltet

Fordeler med mange biler på veien:
- Det blir bedre utbygd servicenettverk
- Det blir flere superchargers
- Tesla får muskler til å utvikle flere og bedre modeller
- Fordel for miljø at flere bytter ut fossilbilene sine

Jeg ser at det snakkes om vervekampanjer og at de som allerede har fått sine biler gjør alt de kan for å selge fler. Jeg spør hvorfor det...  Er det ikke mer spennende å tilhøre en liten eksklusiv gjeng som har en flott bil få andre har? Tror ikke det hadde vært like kult å eie en Aston Martin om alle i gata hadde hver sin. De som allerde har fått biler forteller stolt om beundrende blikk og alle som kommer for å slå av en TMS-prat. Avensis og Passateier opplever ikke det. Eller er det mer ideelle miljøhensyn som ligger bak - Man ønsker å fjerne alle forbrenningsmotorer?

Så jeg lurer på - ønsker du få eller mange TMS'er på norske veier - og hvorfor?

AreLib

plager ikke meg om det blir flere....bilen er sexig å se på i forhold til mye annent:-) greit å kunne parkere å komme tilbake til en bil uten fingeravtrjykk..kjøper bilen til meg og mine ikke for å flotte meg for andre:-)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

kjølholdt

flest mulig model s på veien. Bra for miljøet og SC nettverket kommer da etterhvert til å bli kraftig utbygd. vedrørende fordeler Bensin/diesel vil du alltid slippe, de andre fordelene kan jo bli færre etterhvert.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

lakjebra

Mener at dette er enkelt. : Det store med elbiler er at de ikke har eksosanlegg. Ønsker velkommen mest mulig elbiler , gjerne av ulike merker, størrelser, etc. Det er først og fremst miljøaspektet som gjør at disse bilene sluses inn i markedet ved hjelp av politisk styrte avgifter. Håper dette fortsetter til mesteparten av fossile biler er faset ut. Det vil gjøre Norge til foregangsland vi kan være stolte av. :)

TMS i slutten av sept.

glaserud

Må jo innrømme at det er litt moro å ha en bil folk snur seg etter. Så gitt at vi fortsatt skal pleie egoet:

1. Begrenset antall TMS
2. Bøttelass med gen III (så tesla holder koken)
3. Flest mulig elbiler (for lokalmiljøet sin del, og infrastruktur)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

RunarBT

Flest mulig på veien. Det blir litt slitsomt med all oppmerksomheten.;-) og sjalusi på "dyr" bil..

Fint om det blir meir vanlig og akseptert. Bilen er like gøy og flott uansett kor mange biler som kjem på veien.
Kanskje me da og får mindre av trolling og teite postinger på diskusjonsforum på alt av elbil artikler på nettavisene.

Lanber

Det er ikke Tesla S som kommer til å overbefolke kollektivfeltet, til det selges det for få i forhold til andre.

En bleik fis i antall sammenlignet med I3, trillinger, Leaf og UP når vi skriver 2014.
Får vi 50.000 EL biler i løpet av 2014 eller drøyer det til 2015?

orjan

Vi kommer nok ikke i nærheten av 50.000 i 2015. Må nok vente til 2017 iallefall.

Når det er sagt så ønsker jeg at det kommer mange flere Model S på veiene de neste årene, men aller mest håper jeg at GenIII kommer til å selge i bøtter og spann. Flere Tesla'er på veiene vil sørge for hurtigere SC-utbygging samt at avisene da må begynne å innse at dette er biler man ikke trenger å være rik for å burde kunne kjøpe.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

OddB

Sitat fra: Felice på fredag 13. september 2013, klokken 09:58
Ønsker å sjekke litt med forumet her om dere ønsker mange eller få TMS'er på norske veier. Så langt jeg kan se er det argumenter i begge retninger:

Ulemper med mange biler på veien:
- Det blir mindre eksklusivt å være eier av en TMS dersom dette blir den nye folkevogna
- Avgiftsfordelene forsvinner sannsynligvis raskere
- Det er mer sannsynlig at det blir forbudt med EL-bil i kollektivfeltet

Fordeler med mange biler på veien:
- Det blir bedre utbygd servicenettverk
- Det blir flere superchargers
- Tesla får muskler til å utvikle flere og bedre modeller
- Fordel for miljø at flere bytter ut fossilbilene sine

Jeg ser at det snakkes om vervekampanjer og at de som allerede har fått sine biler gjør alt de kan for å selge fler. Jeg spør hvorfor det...  Er det ikke mer spennende å tilhøre en liten eksklusiv gjeng som har en flott bil få andre har? Tror ikke det hadde vært like kult å eie en Aston Martin om alle i gata hadde hver sin. De som allerde har fått biler forteller stolt om beundrende blikk og alle som kommer for å slå av en TMS-prat. Avensis og Passateier opplever ikke det. Eller er det mer ideelle miljøhensyn som ligger bak - Man ønsker å fjerne alle forbrenningsmotorer?

Så jeg lurer på - ønsker du få eller mange TMS'er på norske veier - og hvorfor?
Så mange som mulig, så fort som mulig !
Skal du ha et statussymbol så bør du finne noe mer eksotisk :)

Det er kun fordeler ved stor utbredelse:
-Tesla tjener penger og kan utvikle nye modeller
-Infrastruktur tilpasset model S blir bedre utbygget, både fra Tesla og andre
-Jo færre eksosanlegg jo bedre :)

Nyt øyeblikket med å være blikkfang, det er nok over når jeg og alle de andre som kjøper en "bruksbil" kommer på veien til neste år.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

leafer

Jeg tilhører nok ikke den gruppen som hadde brydd meg om at naboen hadde hatt en tilsvarende bil som meg selv. Hadde faktisk bare sett på det som en fordel. Da en venn av meg også kjører leaf, diskuterer vi stadig ting som har med bilen å gjøre. (kanskje litt vel mye... ::))

HABEL

TMS er nok på full fart til å bli den nye Bobla ja!  ;D

50 og 60-tallet VW Boble
70 til 10-tallet VW GOLF
13 og utover TMS

;)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9281.msg118398.html#msg118398
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

SimenT

Sykler hjem fra jobb innimellom.

Når jeg krabber opp en bakke nedenfor kommer bilene som regel tett på og jeg lukter og smaker på eksosen, og den varierer i smak fra bil til bil :) Tenker på alt jeg peser i meg på den lille turen.

Flere eletriske biler takk!
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Bent

Flest mulig TMS på veiene!

Så blir det kanskje mulig å få noe interessant konkurranse ved lyskryssene også ... :P

Hvis det er statussymbol man er ute etter så anbefaler jeg et "P+"-merke, eller enda bedre, finn noen som vil selge deg sin Signature Red for +100k. Status nok det. :)
Tesla Roadster, 25Mm

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

satheesh.net

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA