Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nettleverandør tillater ikke installasjon av 32A 1 fas 230v kurs

Startet av RSandven, fredag 20. september 2013, klokken 17:16

« forrige - neste »

RSandven

Lagde en 3D-printa "nøkkelseng" til Model S.
Skruefeste bak til å henge på vegg. :)
Kan finpusses litt mer da, men en grei test...

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

ebbrey

#1
Se her ja! Denne var stilig!

Kjenner behovet for 3d printer blir større og større
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

laumb

Stilig!
Kunne du sendt meg fila?

Kunne tenke meg å skrive ut en sånn selv faktisk!

Robin (ætt) brukernavnetmittpåforumet dått com

t0ffluss

Sitat fra: RSandven på torsdag 12. september 2013, klokken 23:27
Lagde en 3D-printa "nøkkelseng" til Model S.
Skruefeste bak til å henge på vegg. :)
Kan finpusses litt mer da, men en grei test...

Kult :)

Sender du meg STL filen? (PM) Har 2 stk Makerbots på jobb som kan få kjørt seg til dem så har lyst på denne.

P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

RSandven

Kjørte den på 0,3mm oppløsning, så 0,1mm tar nesten 4 timer. Prioriterte tid fremfor kvalitet her :)
Kan sende STL-en ja, no problem.
Beklaget at jeg ikke har sendt den enda, laumb.
Den kjem, den kjem.

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

laumb

Fantastisk! Takk, takk!

Har i tillegg jobba litt i mellomtiden med ideen din og lagd et par egne varianter.
Legger ut bilde når de er ferdig tegna og printa! ;)

Stellar

Veldig kult, kan noen anbefale en printer som er god og har grei pris?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Patosan

Sitat fra: Stellar på lørdag 14. september 2013, klokken 11:32
Veldig kult, kan noen anbefale en printer som er god og har grei pris?

För de som inte har egen printer vill jag rekommendera http://www.materialise.com/ (http://i.materialise.com/ för 'consumer'). 
Har bruke dessa mycket i jobbet och de levererar raskt med super resultat.
Lastar du upp filer så kan du få ett pris omedelbart.
Massa alternativ på material och finish (som kan påverka pris en hel del).
De flesta vill nog vara nöjda med PA utan någon speciell finish, så kan man sätta den färgen man vill på.

VIN 15026

LinkedIn

t0ffluss

Sitat fra: Stellar på lørdag 14. september 2013, klokken 11:32
Veldig kult, kan noen anbefale en printer som er god og har grei pris?

Makerbot.com havner du rett over 15k for mener jeg. Ellers er det masse andre billigere løsninger som er basert på samme teknikk. (DIY reprap``s osv)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

t0ffluss

Sitat fra: RSandven på lørdag 14. september 2013, klokken 08:14
Kjørte den på 0,3mm oppløsning, så 0,1mm tar nesten 4 timer. Prioriterte tid fremfor kvalitet her :)
Kan sende STL-en ja, no problem.
Beklaget at jeg ikke har sendt den enda, laumb.
Den kjem, den kjem.

Jeg så det, ser også at du har printet veggfestet nedover. Slik at du får support materiale inne i FobBed``en :)

Jeg tror jeg hadde printa dem stående, lagt på en 0,12mm støtte i Solidworks som hindrer den fra å ramle ned. Har gjort det mange ganger før og det er knapt synlig etter du knekker av støtten. Stående print så vil du ikke se den dårlige finishen som støttemateriale gir deg. :)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

RSandven

Jeg bruker en Solidoodle til $499. Funker greit til slike ting.

Sitat fra: t0ffluss på søndag 15. september 2013, klokken 11:22
Sitat fra: RSandven på lørdag 14. september 2013, klokken 08:14
Kjørte den på 0,3mm oppløsning, så 0,1mm tar nesten 4 timer. Prioriterte tid fremfor kvalitet her :)
Kan sende STL-en ja, no problem.
Beklaget at jeg ikke har sendt den enda, laumb.
Den kjem, den kjem.

Jeg så det, ser også at du har printet veggfestet nedover. Slik at du får support materiale inne i FobBed``en :)

Jeg tror jeg hadde printa dem stående, lagt på en 0,12mm støtte i Solidworks som hindrer den fra å ramle ned. Har gjort det mange ganger før og det er knapt synlig etter du knekker av støtten. Stående print så vil du ikke se den dårlige finishen som støttemateriale gir deg. :)


Så du lager support selv? Huker bare av for Support i Slic3r, men har ikke så kontroll da. Har du noen bilder som viser litt mer hva du mener? :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Stellar

Sitat fra: t0ffluss på søndag 15. september 2013, klokken 11:07
Sitat fra: Stellar på lørdag 14. september 2013, klokken 11:32
Veldig kult, kan noen anbefale en printer som er god og har grei pris?

Makerbot.com havner du rett over 15k for mener jeg. Ellers er det masse andre billigere løsninger som er basert på samme teknikk. (DIY reprap``s osv)

Makerbot så jo veldig bra ut, men $800 for billigste frakt ble litt drøyt. Da er jeg oppe i 22.500 inkl mva.  Noen som vet om disse kan kjøpes i Norge? Prøvde å google, men fant ikke noe.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

t0ffluss

Sitat fra: RSandven på søndag 15. september 2013, klokken 11:38
Jeg bruker en Solidoodle til $499. Funker greit til slike ting.

Sitat fra: t0ffluss på søndag 15. september 2013, klokken 11:22
Sitat fra: RSandven på lørdag 14. september 2013, klokken 08:14
Kjørte den på 0,3mm oppløsning, så 0,1mm tar nesten 4 timer. Prioriterte tid fremfor kvalitet her :)
Kan sende STL-en ja, no problem.
Beklaget at jeg ikke har sendt den enda, laumb.
Den kjem, den kjem.

Jeg så det, ser også at du har printet veggfestet nedover. Slik at du får support materiale inne i FobBed``en :)

Jeg tror jeg hadde printa dem stående, lagt på en 0,12mm støtte i Solidworks som hindrer den fra å ramle ned. Har gjort det mange ganger før og det er knapt synlig etter du knekker av støtten. Stående print så vil du ikke se den dårlige finishen som støttemateriale gir deg. :)


Så du lager support selv? Huker bare av for Support i Slic3r, men har ikke så kontroll da. Har du noen bilder som viser litt mer hva du mener? :)

Her er et gammelt bilde som viser støtten jeg lagte selv. Kan lages mye tynnere, men det fungerte bra.

Som du ser gir supporten i Slic3r en styggere finish der hvor den bygger videre oppå.

P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

tsladaytrader

Sitat fra: Stellar på søndag 15. september 2013, klokken 15:05
Makerbot så jo veldig bra ut, men $800 for billigste frakt ble litt drøyt. Da er jeg oppe i 22.500 inkl mva.  Noen som vet om disse kan kjøpes i Norge? Prøvde å google, men fant ikke noe.

Her har du løsningen:
35 kg flyfrakt = kr 1250,-   (max 157,5 dm^3 volum)
http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp

Da trenger du kun å finne ut hva det koster deg å få sendt 3d printer til New Jersey/New York. (regner med at dette ikke er veldig kostbart i usa.

Hvis du er villig til å vente bortimot 6 uker på sjøfrakt så blir prisen latterlig billig.
Da koster det kr 295,- for 70kg kolli (35 - 70 dm^3)

(eventuellt kr 495 for opptil 150kg kolli)

Har aldri brukt jetcarrier selv, men har bare hørt gode ting. Har lyst til å bruke dem på frakt av felger og motorsykkel i fremtiden. De er til å stole på.

t0ffluss

Sitat fra: tsladaytrader på søndag 15. september 2013, klokken 16:04
Sitat fra: Stellar på søndag 15. september 2013, klokken 15:05
Makerbot så jo veldig bra ut, men $800 for billigste frakt ble litt drøyt. Da er jeg oppe i 22.500 inkl mva.  Noen som vet om disse kan kjøpes i Norge? Prøvde å google, men fant ikke noe.

Her har du løsningen:
35 kg flyfrakt = kr 1250,-   (max 157,5 dm^3 volum)
http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp

Da trenger du kun å finne ut hva det koster deg å få sendt 3d printer til New Jersey/New York. (regner med at dette ikke er veldig kostbart i usa.

Hvis du er villig til å vente bortimot 6 uker på sjøfrakt så blir prisen latterlig billig.
Da koster det kr 295,- for 70kg kolli (35 - 70 dm^3)

(eventuellt kr 495 for opptil 150kg kolli)

Har aldri brukt jetcarrier selv, men har bare hørt gode ting. Har lyst til å bruke dem på frakt av felger og motorsykkel i fremtiden. De er til å stole på.

Med tanke på at Makerbot er lokalisert i New Jersey vil den frakten ikke bli mye :)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA