Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Høyoppløslige musikkfiler i Tesla S

Startet av sindrej, torsdag 19. september 2013, klokken 19:59

« forrige - neste »

OddB

#15
Et paradoks at de i USA får kjeft for å snakke bilen opp, mens vi i Norge får kjeft for å snakke den ned  :P

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Maartensommer

Media er media.  Hvem hadde hørt om monstermaster før media skrev dette?

Jeg mener bilen havner rett under tyskerne når det kommer til utstyr og kvalitet.

I forhold til ytelser, så er vel bilen nærmere en supercar enn en luksusbil.

HABEL

Sitat fra: Maartensommer på fredag 13. september 2013, klokken 17:46
Media er media.  Hvem hadde hørt om monstermaster før media skrev dette?

Jeg mener bilen havner rett under tyskerne når det kommer til utstyr og kvalitet.

I forhold til ytelser, så er vel bilen nærmere en supercar enn en luksusbil.

+ 1 !
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

eledille

Jeg kjenner at jeg gir så fullkomment katten i om bilen er luksus eller premium eller hva.

Den er en ekstremt kvikk elbil med ekstremt lang rekkevidde, ekstremt lavt tyngdepunkt, ekstremt smooth drivverk, og ekstremt lavt forbruk. Og kul cockpit. Og plass til hele kostebinderiet inkludert katta.

Ingen andre biler er relevante, og det holder for meg :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

OddB

Den kommer til å gå inn i historien på linje med T-Forden ! Den markerer starten på en ny æra innen biltransport. Punktum.
Det er den underliggende geniale teknologien som gjør den unik, ikke kvaliteten på seter og lakk. Elon Musk hadde et klart mål da han startet Tesla. Endre verden ved å få transport bærekraftig. Det gjør han ved å lage "verdens beste bil" Her er det ikke gjort kompromisser på ting som betyr noe.
Han har et mål.  Han vet hvordan han skal nå det. Og han kommer til å klare det med glans !
 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Balrog

TMS er amerikansk. Amerikanerne har en litt annen holdning til luksus enn europeere. Her skal det være tight, stilrent og elegant, amerikanerne vil ha prangende bling, komfort og dyre løsninger som synes. Superbiler er ikke hva jeg tenker på som luksus, men har fokus på sportslighet, og ytelse, ikke komfort.

TMS er en kompromissbil mellom disse 3. I forhold til amerikanske luksusbiler er den å regne for en Audi/BMW, mens sammenlignet med Audi/BMW faller den litt igjennom på skal vi kalle det "gjennomført kvalitet". Husk at i fx sidestøtte som regel er dårligere i amerikanske biler av den enkle grunn at gjennomsnittsamerikaneren veier det samme som et badekar fylt med vann.

TMS går fint inn i kategorien luksusbil, men i nedre sjikt. Den er alt for komfortabel til å komme i nærheten av superbilkonseptet, selv om ytelsene er fullt på høyde.

Jeg synes TMS setter en ny standard for biler med kombinasjonen design, ytelse, komfort, kvalitet og teknikk som få er i nærheten av - selv uten at man tar med miljøvennligheten. I tillegg er det jo en ekstremt praktisk bil med stasjonsvognskapasitet.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA