Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av kjølholdt, onsdag 18. september 2013, klokken 20:51

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Cato76 på torsdag 12. september 2013, klokken 11:34
Det BØR settes opp en Tesla superlader i Skei. Dette er veikrysset når man kommer fra Bergen og skal nordover på E39 som går kystveien til Trondheim via Ålesund. Dette stoppet kan også brukes når man kommer over fjellet fra østlandet via Gol (får å slippe 60 km omvei til Aurland for å lade).

Skei - Bergen 215 km
Skei - Ålesund 200 km
Skei - Gol 200 km
Helt enig: Gol-Florø 300km og Gol-Ørsta/Volda(Ulsteinvik) 350(375) via Skei blir da mulig uten engstelsse året rundt. Sist jeg kjørte forbi Skei fant jeg to 16A 230V stolper der :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

gjerten

Det mest geniale hadde jo vært om de moderne gassferjene i Sogn & Fjordane og Møre og Romsdal hadde hatt en ladeløsning ombord.
Kabler som kunne rulles ut etter ombordkjøring og lade 2-4 elbiler under overfarten. Ferjene har vel kraftige gassdrevne el-generatorer ombord.

Er dette et skudd i blinde eller kan det teoretisk funke?

gjerten

Uansett: en Tesla-lader på Skei kan løse det meste av våre "problemer". Noen burde tatt tak i dette. Sende mail til Elon Musk. Når han skal sende folk i hyperloop og driver med romfart, så bør en hurtiglader på Skei ikke engang medføre et unødvendig blunk fra hans side...

Griffel

#48
Sitat fra: gjerten på torsdag 12. september 2013, klokken 15:50
Det mest geniale hadde jo vært om de moderne gassferjene i Sogn & Fjordane og Møre og Romsdal hadde hatt en ladeløsning ombord.
Kabler som kunne rulles ut etter ombordkjøring og lade 2-4 elbiler under overfarten. Ferjene har vel kraftige gassdrevne el-generatorer ombord.

Er dette et skudd i blinde eller kan det teoretisk funke?
Klart det vil funke, men siden hensikten med avgiftslettelsene er reduksjon av CO2 utslipp.....
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

OddB

Denne tråden handlet vel ikke om Superladere og ferger ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

arnkl

Sitat fra: Griffel på torsdag 12. september 2013, klokken 16:24
Sitat fra: gjerten på torsdag 12. september 2013, klokken 15:50
Det mest geniale hadde jo vært om de moderne gassferjene i Sogn & Fjordane og Møre og Romsdal hadde hatt en ladeløsning ombord.
Kabler som kunne rulles ut etter ombordkjøring og lade 2-4 elbiler under overfarten. Ferjene har vel kraftige gassdrevne el-generatorer ombord.

Er dette et skudd i blinde eller kan det teoretisk funke?
Klart det vil funke, men siden hensikten med avgiftslettelsene er reduksjon ac CO2 utslipp.....
No skal det kome ei el-ferje på Lavik-Oppedal i 2015. Batteriet på ferja vert (hurtig)lada når ferja ligg til kai for på- og ilandkøyring. Men eg reknar med at batteriet på ferja ikkje er større enn det som skal til for å krysse fjorden, og dei har neppe tenkt på at bliar i tillegg skal ladast.

Ellers er eg sterkt for at det bør kome ein superladar på Skei.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

gjerten

Tråden handler om at Sogn og Fjordane er et svart hull m.h.t. lading. Et innspill om lading på noen av de mange ferjene er vel så on-topic som det kan bli. Det virker som om dette forumet har en ekstrem overvåkning på on-off topic i den grad at jeg vurderer å ikke skrive mer på el-bilforumet. Føler at det er om å gjøre å ta folk, og det er lite hyggelig når vi debatterer noe så banebrytende som el-bil revolusjonen. Bare en tanke.

OddB

Sitat fra: gjerten på torsdag 12. september 2013, klokken 16:36
Tråden handler om at Sogn og Fjordane er et svart hull m.h.t. lading. Et innspill om lading på noen av de mange ferjene er vel så on-topic som det kan bli. Det virker som om dette forumet har en ekstrem overvåkning på on-off topic i den grad at jeg vurderer å ikke skrive mer på el-bilforumet. Føler at det er om å gjøre å ta folk, og det er lite hyggelig når vi debatterer noe så banebrytende som el-bil revolusjonen. Bare en tanke.
Tråden startet med en sur saksbehandler... og muligheten for å lade andre steder enn hos Tesla..
Det finnes opptil flere andre tråder som handler om forslag/spekulasjoner om plassering av superladere.. Å holde seg til "saken" i hver tråd gjør livet enklere for nye forumbrukere og du har lettere for å nå fram med ditt budskap. Så det handler ikke om å ta folk :) Har selv flere ganger  blitt flyttet til off topic-tråden uten å ha tatt meg nær av det... DETTE innlegget er vel en god kandidat i så måte ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Sitat fra: fredag link=topic=9304.msg118964#msgn118964 date=1378939210
Sitat fra: jahnarne på onsdag 11. september 2013, klokken 23:01
Minner litt om Zero Carbon World (http://www.zerocarbonworld.org/). Disse gir i praksis ladestasjoner til bedrifter eller lignende som vil installere og tilby til allmennheten.

Zero Carbon World er organisert som en veldedig stiftelse, muligens for at man skal få skattefradrag for bidrag til organisasjonen. Er det mulig å få til det samme i Norge?
En mulig måte å organisere noe slikt på er ved å starte et samvirkeforetak.
Man kjøper andeler i det og får medlemsfordeler. En brukereid ladeaktør som ivaretar våre interesser hadde kanskje vært et greit alternativ til de helkommersielle aktørene ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

laumb


Sitat fra: OddB på torsdag 12. september 2013, klokken 17:29
Sitat fra: gjerten på torsdag 12. september 2013, klokken 16:36
Tråden handler om at Sogn og Fjordane er et svart hull m.h.t. lading. Et innspill om lading på noen av de mange ferjene er vel så on-topic som det kan bli. Det virker som om dette forumet har en ekstrem overvåkning på on-off topic i den grad at jeg vurderer å ikke skrive mer på el-bilforumet. Føler at det er om å gjøre å ta folk, og det er lite hyggelig når vi debatterer noe så banebrytende som el-bil revolusjonen. Bare en tanke.
Tråden startet med en sur saksbehandler... og muligheten for å lade andre steder enn hos Tesla..
Det finnes opptil flere andre tråder som handler om forslag/spekulasjoner om plassering av superladere.. Å holde seg til "saken" i hver tråd gjør livet enklere for nye forumbrukere og du har lettere for å nå fram med ditt budskap. Så det handler ikke om å ta folk :) Har selv flere ganger  blitt flyttet til off topic-tråden uten å ha tatt meg nær av det... DETTE innlegget er vel en god kandidat i så måte ;)

Frikort denne gangen. :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA