Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gruppekjøp 32A type 2 <-> type 2 kabel

Startet av HABEL, onsdag 18. september 2013, klokken 14:38

« forrige - neste »

HABEL

Tenker her på forsiktig kjøring av hensyn til drivlinjen, dekk etc.?

Fikk dere som allerede har fått bil noen anbefaling fra Tesla på dette området?
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

RunarBT

Det er kun dekkene som trenger innkjøring, elektronikk skal kjøres hardt. Enten ryker svake komponenter raskt eller så varer de "evig".  Dette er på linje med testene Tesla sjølv gjer. Stress tester bilene for å luke ut feil.

Muffinman

#3
Innkjøring er blitt mindre og mindre vanlig for "vanlige" biler (og motorsykler) også. Dette pga at toleransene i produksjonen er blitt mer nøyaktige og det er mindre behov for at deler skal "slites til". Det er vel få tilfeller hvor det skal gjøres en førstegangsservice med olje/filterskifte etter en kort kjørelengde nå.

Husker jeg fikk litt bakoversveis for en del år siden når jeg fikk vite at MC-produsenten Triumph testet motorene i ett minutt på absolutt maks turtall før de ble montert i sykkelen...paradoksalt nok  skulle den kjøres omhyggelig inn av kunden etterpå...

Og så finnes det jo metoder som snur opp ned på tradisjonell tankegang mtp innkjøring:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Jeg kommer ikke til å ta noen spesielle hensyn når jeg får bilen. Men så kjører jeg aldri som en gris heller.

RunarBT

Sitat fra: Muffinman på onsdag 11. september 2013, klokken 07:09
...
Jeg kommer ikke til å ta noen spesielle hensyn når jeg får bilen. Men så kjører jeg aldri som en gris heller.

Det er jo mulig å forsvare å "måtte" kjøre som ein gris i starten.. dette for å "luke ut" ev. dårlige komponenter. Ryker ingenting etter et par uker da, så har du ein bil som går til "evig" tid.:-)

Eg prøver å få til hjulspinn i hvert fall 2x ukentlig den første tida.. på tørr asfalt. På våt asfalt spinner det bare ein trykke pedallen halveis ned uansett, så det er ikkje noke gøy.:-P

Gjermund

Sitat fra: RunarBT på onsdag 11. september 2013, klokken 07:53
Sitat fra: Muffinman på onsdag 11. september 2013, klokken 07:09
...
Jeg kommer ikke til å ta noen spesielle hensyn når jeg får bilen. Men så kjører jeg aldri som en gris heller.

Det er jo mulig å forsvare å "måtte" kjøre som ein gris i starten.. dette for å "luke ut" ev. dårlige komponenter. Ryker ingenting etter et par uker da, så har du ein bil som går til "evig" tid.:-)

Eg prøver å få til hjulspinn i hvert fall 2x ukentlig den første tida.. på tørr asfalt. På våt asfalt spinner det bare ein trykke pedallen halveis ned uansett, så det er ikkje noke gøy.:-P

Bare to ganger i uken?

RunarBT

#6
Sitat fra: Gjermund på onsdag 11. september 2013, klokken 08:01
Sitat fra: RunarBT på onsdag 11. september 2013, klokken 07:53
Sitat fra: Muffinman på onsdag 11. september 2013, klokken 07:09
...
Jeg kommer ikke til å ta noen spesielle hensyn når jeg får bilen. Men så kjører jeg aldri som en gris heller.

Det er jo mulig å forsvare å "måtte" kjøre som ein gris i starten.. dette for å "luke ut" ev. dårlige komponenter. Ryker ingenting etter et par uker da, så har du ein bil som går til "evig" tid.:-)

Eg prøver å få til hjulspinn i hvert fall 2x ukentlig den første tida.. på tørr asfalt. På våt asfalt spinner det bare ein trykke pedallen halveis ned uansett, så det er ikkje noke gøy.:-P

Bare to ganger i uken?

Nja..;-)

Kona liker ikkje at eg leker meg, så det blir når eg er aleine i bilen.. kjører til jobb og det er ofte litt mykje biler rundt meg. Forsøker å holde det sivilisert heilt til det åpner seg opp "gøy-muligheter".

Rett fram aks blir fort litt kjedelig. Har derimot funne ut at nedoverbakke er GØY+ med full guffe (sub 4 sekunder 0-100), i tillegg er påkjøringer artig, da rumpa(til bilen) hopper, bilen får jobbe med hjulspinn og det forsvinner litt gummi. Eg "sparer" moroa derfor til slike tilfeller der det gir litt ekstra gøy. :-D

Har ikkje kjent bilen godt nok før siste dagene til å føle meg trygg på å ha slik moro.. men potensialet for gøy innafor fartsgrensene er stort!

..eg er glad eg gjekk for Performance, sjølv om Standard nok hadde fungert meget godt det og.:-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA