Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gruppekjøp 32A type 2 <-> type 2 kabel

Startet av AttackOfTheMac, onsdag 18. september 2013, klokken 09:38

« forrige - neste »

AttackOfTheMac

Tesla har gått sammen med DNB for å tilby finansiering.
Tilbudet de kommer med er så og si ett helt standard DNB Klimalån.

http://www.na24.no/article3672410.ece

Noen andre enn meg som er skuffet?

- Ingen leasing (langt unna i følge Tesla Bergen)
- Ingen verdigaranti/tilbakekjøp
- Bedre rente andre steder

Jeg er spesielt skuffet fordi jeg har av flere Tesla medarbeidere tidligere blitt informert om
"super rente", "mye bedre enn banken", "leasing klar samtidig" osv...

Jeg hadde håpet Tesla skulle være mye mer aggressiv her som i USA.


Eivind_Bergen

Leasing på elbil er en helt idiotisk tanke så lenge elbiler er fritatt fra merverdiavgift. Leasing er nemlig IKKE fritatt, dette betyr at du automatisk må betale 25% mer.

AttackOfTheMac

Jeg hørte tidligere at de så på løsninger for å "komme unna" dette. Hva det betyr i praksis aner jeg ikke.

TS

#3
Sitat fra: Thorbjorn på tirsdag 10. september 2013, klokken 17:46
Tesla har gått sammen med DNB for å tilby finansiering.
Tilbudet de kommer med er så og si ett helt standard DNB Klimalån.

http://www.na24.no/article3672410.ece

Noen andre enn meg som er skuffet?

- Ingen leasing (langt unna i følge Tesla Bergen)
- Ingen verdigaranti/tilbakekjøp
- Bedre rente andre steder

Jeg er spesielt skuffet fordi jeg har av flere Tesla medarbeidere tidligere blitt informert om
"super rente", "mye bedre enn banken", "leasing klar samtidig" osv...

Jeg hadde håpet Tesla skulle være mye mer aggressiv her som i USA.

I USA er det lettere å garantere en gjenkjøpspris da de kjenner markedet bedre, og det er et mye større marked som ikke mettes like raskt.

Leasing er direkte ulønnsomt på elbil fordi du da må betale en god del mva.

Ved gjennomgang av partiprogrammene, så mener jeg at Venstre ville gjøre noe med dette. Så da får vi se..

Grønt billån fra Skandiabanken ser ut til å være det billigste alternativet for mange.

Dette fra DNB er vel ikke noe annet enn et markedsføringstriks..

Et tips: ikke legge for mye vekt på hva ansatte i TM sier , de får som regel ikke bekreftet informasjon lenge før oss.

Jeg tror det er flere ubekreftede og usannsynlige rykter internt der enn på forumet her  ::)

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

mutz

Sitat fra: Thorbjorn på tirsdag 10. september 2013, klokken 18:08
Jeg hørte tidligere at de så på løsninger for å "komme unna" dette. Hva det betyr i praksis aner jeg ikke.

Løsningen er såkalt restverdilån, også kalt ballonglån. Kjært barn har mange navn. En del av lånet er avdragsfritt, men ikke rentefritt. I praksis stiller "noen" en garantert innbyttepris (restverdien på lånet) på et gitt tidspunkt. Jeg mener Leaseplan tilbyr denne løsningen til sine bedriftskunder som ønsker TMS.

Tesla garanterer for restverdien på leasing i USA.  Det er ingenting i veien for at de kan gjøre det samme selv om bilen er finansiert via restverdilån.

For kunden/brukeren er dette produktet bedre enn leasing på akkurat TMS siden man slipper mva. på toppen. Bakdelen er at det er gjeld. Men her får man fordelen med rentefradraget på 28%.

Om Tesla tilbyr denne løsningen skal bli spennende å se. Det hadde vært en elegant måte å omgå tvil rundt bruktverdien.





Amoss

Sitat fra: Thorbjorn på tirsdag 10. september 2013, klokken 17:46
Noen andre enn meg som er skuffet?

...
- Bedre rente andre steder
...

Jeg hadde håpet Tesla skulle være mye mer aggressiv her som i USA.

Nja, rentene de tilbød i USA var da godt over hva folk fikk andre steder?  Heller ikke der er det snakk om leasing, mener det var av samme grunn som her: om man leaser så taper man skattefordelene på bilen.

Så eneste forskjellen er at de ikke tilbyr garantert gjenkjøp etter tre år. Med tanke på at vi her i Norge antagelig kan selge bruktbilen til en høyere pris i utlandet så kan det egentlig være like greit :p

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA