Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endre bestilling etter man har trykket confirm now??

Startet av mjepson, tirsdag 17. september 2013, klokken 23:16

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: janmb på søndag 20. juli 2014, klokken 21:47
Sitat fra: Harlex på søndag 20. juli 2014, klokken 20:21
Er det ikke disse sensorene som skal bli obligatorisk på alle biler og som vil medføre mangellapp ved kontroller og EU-kontroll?

De blir obligatorisk på NYE biler. Det vil ikke ha tilbakevirkende kraft.

Jeg var ihvertfall glad for å ha de når venstre bakdekk fort mistet luft her om dagen. Kunne blitt moro om jeg gikk inn i en hard høyresving med 1 bar i dekket. Da var meldingen "Tire pressure very low, pull over NOW!" grei å få synes jeg. Så slapp jeg å kanskje ødelegge en felg til 5-sifret beløp også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

janmb

Helt enig. Har problemer med å se hvorfor noen som har råd til TMS velger bort å ta seg råd til TPMS på hjulsett nr 2
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sn0le

Det kalles vel på godt norsk "å spare seg til fant."

Ellers synes jeg uttrykket "å spare på kronene mens man sløser med millionene" også er fint. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

janmb

Sitat fra: mjepson på tirsdag 10. september 2013, klokken 13:06
Han anbefalte sterkt å ikke kjøre med 20" vinterdekk.

Kjører han selv en stiv bil på over 2 tonn til daglig?

Det er jo for lengst bekreftet at TMS på 19" Nokian er håpløst bløtt og udefinert, så da er kanskje 20" for oss som kjører på nogen lunde fine veier riktig valg.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

mjepson

Sitat fra: janmb på søndag 20. juli 2014, klokken 22:04
Helt enig. Har problemer med å se hvorfor noen som har råd til TMS velger bort å ta seg råd til TPMS på hjulsett nr 2

Enkel grunn at det var ikke å oppdrive når jeg trengte vinterdekkene :) Vi fikk så mild vinter i Stavanger, samt jeg var bortreist mye av tiden, så vinterdekk ble aldri brukt.

Tenkte å ettermontere dette til neste sesong.
Stavanger, P85+ white, 21" grey

Thor2014

Sitat fra: janmb på søndag 20. juli 2014, klokken 21:47
Sitat fra: Harlex på søndag 20. juli 2014, klokken 20:21
Er det ikke disse sensorene som skal bli obligatorisk på alle biler og som vil medføre mangellapp ved kontroller og EU-kontroll?

De blir obligatorisk på NYE biler. Det vil ikke ha tilbakevirkende kraft.

Men bilen er fortsatt typegodkjent med sensorer....

jkirkebo

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 22. juli 2014, klokken 13:15
Sitat fra: janmb på søndag 20. juli 2014, klokken 21:47
Sitat fra: Harlex på søndag 20. juli 2014, klokken 20:21
Er det ikke disse sensorene som skal bli obligatorisk på alle biler og som vil medføre mangellapp ved kontroller og EU-kontroll?

De blir obligatorisk på NYE biler. Det vil ikke ha tilbakevirkende kraft.

Men bilen er fortsatt typegodkjent med sensorer....

Generelt er det slik at montert sikkerhetsutstyr og lys skal virke. Det er f.eks ikke krav om tåkelys foran, men om man har det får man feil om de ikke virker. Jeg antar det samme vil gjelde feilvarsel på dekktrykksensorer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jaycea

Noen som har bilde av bilen sin med 20" polar? :-)
Model S85
Multicoat Red
Bekreftet 11.05, VIN 12.05
Levering august 2014

James

Tesla Model S P85+

jaycea

Model S85
Multicoat Red
Bekreftet 11.05, VIN 12.05
Levering august 2014

Cato76

Sitat fra: jaycea på tirsdag 22. juli 2014, klokken 15:10
Noen som har bilde av bilen sin med 20" polar? :-)

Her er min grå med 20" Polar (Nokian dekk)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Havebigfun

Hvilken erfaring har dere med 20" Nokian R2 og forbruk?
Er det noen som har brukt 20" Michelin Xice og hvilke erfaringer er det med de- mtp støy/traksjon og forbruk?

Anders Heibø

Sitat fra: janmb på mandag 21. juli 2014, klokken 16:55
Sitat fra: mjepson på tirsdag 10. september 2013, klokken 13:06
Han anbefalte sterkt å ikke kjøre med 20" vinterdekk.

Kjører han selv en stiv bil på over 2 tonn til daglig?

Det er jo for lengst bekreftet at TMS på 19" Nokian er håpløst bløtt og udefinert, så da er kanskje 20" for oss som kjører på nogen lunde fine veier riktig valg.

Jeg byttet fra 19" R2 til 20" Wredestein wintrac extreme av den grunn, men hadde heller aldri problem på snø/isføre. Kjørte finfint over Haukeli i vinter på underkjølt regn. Skrev en litt mer utfyllende rapport i Dekk og felger tråden for de som ønsker å søke litt.

Jeg er litt forsiktig med å slakte R2 dekket da det er en folke favoritt, men personlig skal jeg aldri tilbake. Synes det er bedre at bilen har ett litt sportslig kjørepreg på vinteren også.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Muffinman

Og jeg bestilte nettopp nye 19" R2. Med 20.000 på vinterføre hvert år betyr sportslige egenskaper ingen verdens ting, mens grep på vanskelig føre betyr alt. Ved et tilfelle i vinter var det såpass nære på at jeg er overbevist om at med Pirelli-dekkene Tesla selger ville det nok blitt sammenstøt.

Anders Heibø

Sitat fra: Muffinman på søndag 10. august 2014, klokken 13:42
Og jeg bestilte nettopp nye 19" R2. Med 20.000 på vinterføre hvert år betyr sportslige egenskaper ingen verdens ting, mens grep på vanskelig føre betyr alt. Ved et tilfelle i vinter var det såpass nære på at jeg er overbevist om at med Pirelli-dekkene Tesla selger ville det nok blitt sammenstøt.

Hehe, jeg kjører kun 20.000 i året og i tillegg kan for lite faguttrykk til å uttale meg ordentlig, men sammenhengen mellom grep og sportslige egenskaper ser jeg ikke. 90% av det underlaget jeg kjører på om vinteren oppnådde jeg bedre grep. De siste 10% må det en skikkelig bremsetest til før jeg kan si noe sikkert. Jeg ble aldri helt klok på hvor grensen på R2 dekkene gikk og bremselengden ble ofte lengre enn forventet i motsetning til Vredestein der det for meg var vesentlig lettere å anslå bremselengde.

Håpet mitt er at noen kan få til en skikkelig bremsetest med forskjellige merker og dimensjoner i vinter. Jeg trur det kan åpne noen øyne.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA