Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av glaserud, tirsdag 17. september 2013, klokken 19:59

« forrige - neste »

sindrej

Sitat fra: NTesla på tirsdag 10. september 2013, klokken 13:13
Men Tesla selger lassevis med biler uansett for øyeblikket fordi de har et kjempeprodukt uavhengig av SC, noe leveringstiden viser. Prioriter å levere gode biler som er kjerneproduktet, og la utbyggingen av SC være en god bonus som de allerede er veldig godt i gang med.
Jepp, viktig at de konser på kjerneproduktet ja, men slik jeg ser det burde det ikke være noen konkurranse internt i Tesla mellom utbygging av SC og produksjon/forbedring av bilene.  Det går an å gjøre begge deler samtidig ;)  Det eneste er begrensningen i antall tilgjengelige ladere, så lenge de har problemer med leveransen av laderne så vil jo det være naturlig at de prioriterer biler foran superladere.

NTesla

I utgangspunktet så burde en kunne jobbet med disse to tingene (salg/produksjon TMS og utbygging SC) uavhening av hverandre, men når en ser hvordan servicenivået er hos Tesla Norge mtp. utlevering av biler, manglende tilleggutstyr etc., så er de allerede veldig langt foran når det gjelder utbygging av SC. Vi har allerede 6 stk og har dekket grovt sett veldig mye av Sør-Norge. Det gleder jeg meg veldig over selv om jeg ikke har mottatt min TMS, og antar at Tesla ikke har fått summet seg til å levere riktig ladekabel på overleveringstidspunktet :)

Nuvolari

Har vært borte fra forumet et par timer og i mellomtiden har søren meg Tesla lansert SC planer for hele Europa. Dette er helt fantastisk og mer offensivt enn jeg har drømt om!

Forza Tesla!

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

sindrej

Kan ikke du ta deg et par time til vekk da, så har vi sikkert fått dekket hele Norge og mye av Europa  :P ;D

OddB

På lang sikt vil SC-nettet være minst like viktig som selve bilene... Særlig når man kommer så langt at man skal konkurrere med mer likeverdige konkurrenter.. DA vil et GRATIS ladenettverk som dekker hele KONTINENTET være et bra konkurransefortrinn...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

fredag

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 10. september 2013, klokken 14:06
Har vært borte fra forumet et par timer og i mellomtiden har søren meg Tesla lansert SC planer for hele Europa. Dette er helt fantastisk og mer offensivt enn jeg har drømt om!

Forza Tesla!

Rart at de tegner streken opp fra Genova til Milano, og så følger E35/A1 fra Milano til Roma. Hvis de plasserer superladeren nær Genova og Firenze så ville strekningen Genova -> Lucca -> Firenze (E80/A12 - E76/A11) på 230km også være gjørbar. Så slipper man omveien om Milano. Det er en del turister på gjennomfart på E80/A12, så det burde være trafikkgrunnlag.

Ingen planer om superladere på Sicilia. Ikke veldig overraskende.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Stellar

Sitat fra: jalias på tirsdag 10. september 2013, klokken 10:37
Ifølge det kartet over utbygging vinter 2014 får vi en TSC i Trondheim og en i Nord-Trøndelag  :)

Slik jeg ser det, må det komme i Bergen og Stavanger også. Som sagt i annen tråd forrige uke, har daglig leder i Tesla Bergen sagt til meg at SC vil komme i Bergen og andre storbyer...
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Amoss

I følge VG http://www.vg.no/bildespesial/spesial.php?id=10730 (Bilde 35) så skal det komme 8 ladere i Norge. Står ikke noe om tidsplanen rett nok...  Kan meget godt være en vanlig journalistisk feilsitering av 6 :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

el-fanboy

Litt rart at de ikke viderefører kartgrafikken som de har på timeline på SC i USA. Det ser jo ut som om Tesla kun planlegger "korridorer" i Europa...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

OddB

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. september 2013, klokken 17:51
Litt rart at de ikke viderefører kartgrafikken som de har på timeline på SC i USA. Det ser jo ut som om Tesla kun planlegger "korridorer" i Europa...
Det er vel så enkelt at de ikke vil låse seg til/ har bestemt seg for nøyaktig lokasjon for laderne...? Du kan jo gjøre strekene 400 km  bredere så får du jo ca korrekt dekningsgrad...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: OddB på tirsdag 10. september 2013, klokken 18:17
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. september 2013, klokken 17:51
Litt rart at de ikke viderefører kartgrafikken som de har på timeline på SC i USA. Det ser jo ut som om Tesla kun planlegger "korridorer" i Europa...
Det er vel så enkelt at de ikke vil låse seg til/ har bestemt seg for nøyaktig lokasjon for laderne...?

... eller de har sett seg lei på det som skjer i USA der folk prøver å finne ut hvor eksakt laderene skal ligge, og tolker punktene som "fasit", og reagerer når de blir flyttet på, eller baserer kjøpet av bilen på at det skal komme en stasjon akkurat *der*.

Bedre, som vi vel også har kommet frem til her på forumet, å heller fokusere på hvilke kjøreruter som skal/bør dekkes, så får man heller etterhvert finne ut hvor man plasserer stasjonene for å få dekket ruten på en så god som mulig måte. Så kan de heller lete etter "hull" i dekningen etterhvert.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

HABEL

Sitat fra: Amoss på tirsdag 10. september 2013, klokken 19:49
Sitat fra: OddB på tirsdag 10. september 2013, klokken 18:17
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. september 2013, klokken 17:51
Litt rart at de ikke viderefører kartgrafikken som de har på timeline på SC i USA. Det ser jo ut som om Tesla kun planlegger "korridorer" i Europa...
Det er vel så enkelt at de ikke vil låse seg til/ har bestemt seg for nøyaktig lokasjon for laderne...?

... eller de har sett seg lei på det som skjer i USA der folk prøver å finne ut hvor eksakt laderene skal ligge, og tolker punktene som "fasit", og reagerer når de blir flyttet på, eller baserer kjøpet av bilen på at det skal komme en stasjon akkurat *der*.

Bedre, som vi vel også har kommet frem til her på forumet, å heller fokusere på hvilke kjøreruter som skal/bør dekkes, så får man heller etterhvert finne ut hvor man plasserer stasjonene for å få dekket ruten på en så god som mulig måte. Så kan de heller lete etter "hull" i dekningen etterhvert.

+ 1

Tesla's egne folk fixer dette folkens - tviler på at de leser et norsk forum sine rundt 1001 gode forslag uansett...
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

el-fanboy

Sitat fra: Amoss på tirsdag 10. september 2013, klokken 19:49
Sitat fra: OddB på tirsdag 10. september 2013, klokken 18:17
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. september 2013, klokken 17:51
Litt rart at de ikke viderefører kartgrafikken som de har på timeline på SC i USA. Det ser jo ut som om Tesla kun planlegger "korridorer" i Europa...
Det er vel så enkelt at de ikke vil låse seg til/ har bestemt seg for nøyaktig lokasjon for laderne...?

... eller de har sett seg lei på det som skjer i USA der folk prøver å finne ut hvor eksakt laderene skal ligge, og tolker punktene som "fasit", og reagerer når de blir flyttet på, eller baserer kjøpet av bilen på at det skal komme en stasjon akkurat *der*.

Bedre, som vi vel også har kommet frem til her på forumet, å heller fokusere på hvilke kjøreruter som skal/bør dekkes, så får man heller etterhvert finne ut hvor man plasserer stasjonene for å få dekket ruten på en så god som mulig måte. Så kan de heller lete etter "hull" i dekningen etterhvert.
Høres ut som en plausibel forklaring, ja. Ingen kan utsondre så mye misnøye som indignerte forumslaver  ;D
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

sindrej

Sitat fra: HABEL på tirsdag 10. september 2013, klokken 19:55
Sitat fra: Amoss på tirsdag 10. september 2013, klokken 19:49
Sitat fra: OddB på tirsdag 10. september 2013, klokken 18:17
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. september 2013, klokken 17:51
Litt rart at de ikke viderefører kartgrafikken som de har på timeline på SC i USA. Det ser jo ut som om Tesla kun planlegger "korridorer" i Europa...
Det er vel så enkelt at de ikke vil låse seg til/ har bestemt seg for nøyaktig lokasjon for laderne...?

... eller de har sett seg lei på det som skjer i USA der folk prøver å finne ut hvor eksakt laderene skal ligge, og tolker punktene som "fasit", og reagerer når de blir flyttet på, eller baserer kjøpet av bilen på at det skal komme en stasjon akkurat *der*.

Bedre, som vi vel også har kommet frem til her på forumet, å heller fokusere på hvilke kjøreruter som skal/bør dekkes, så får man heller etterhvert finne ut hvor man plasserer stasjonene for å få dekket ruten på en så god som mulig måte. Så kan de heller lete etter "hull" i dekningen etterhvert.

+ 1

Tesla's egne folk fixer dette folkens - tviler på at de leser et norsk forum sine rundt 1001 gode forslag uansett...
Tja. Det kommer da mye fornuftig ut av forumet her. Ihverfall er ønskekartet for SC i aller høyeste grad fornuftig.

Nuvolari

Det kan se ut til at Tesla har prioritert øst-vest trafikk i større grad enn nord-sør trafikk nedover kontinentet. Fra Hamburg og sørover ser det ut til at E7 som normalt er den raskeste veien fra Hamburg til Milano ikke dekkes. Slik det nå ser ut må man kjøre i overkant mye sikk sakk nedover.

Men for all del, dette er en fantastisk start. Det er tross alt viktigere å dekke kjøremønsteret i disse europeiske landene enn noen nordmenn på gjennomreise.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA