Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av glaserud, tirsdag 17. september 2013, klokken 19:59

« forrige - neste »

glaserud

Ser ut som om noe er i tjømda:

SitatTesla Motors ‏@TeslaMotors

We're live at #IAA2013 with exciting announcements about #EuroSupercharger   Stay tuned. @Tesla_Europe
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

laumb


laumb

Merk dere at Winter 2014 så går det nordover fra Trondheim også :)

OleJA

#4
Er overrasket over Stockholm - Trondheim, der er det ganske mye ødemark :-/
Og at det ikke ser ut til å komme flere i sørnorge, bortsett fra muligens Stv-Bergen?

Edit: Så ser det ut til at de har planer om å gjøre det skikkelig kronglete å komme seg gjennom Danmark dersom en tar ferge til Hirtshals eller Fredrikshavn. (Omkjøring via Køben med ny ferge...?)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Amoss

Sitat fra: OleJA på tirsdag 10. september 2013, klokken 09:56
Er overrasket over Stockholm - Trondheim, der er det ganske mye ødemark :-/

Ja, denne var overraskende, men gledelig at de nå offesielt bekrefter Oslo <-> Gøteborg <-> Kjøbenhavn. :)  Men blir litt forvirret av Danmark - er det meningen at man må ta ferge fra Sjelland til Jylland eller Tyskland?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NTesla

Ser bra ut dette, og hvis alt dette blir realisert ila. 1 år så har vi mye å se frem til i årene fremover. Synes folk i større grad bør være takknemlige for alt det Tesla gjør vedr. infrastruktur, istedet for hva som hadde vært ideelt utifra hvor en selv/syke mor bor og ferdes (ref. andre tråder her). Tesla selger tusenvis av en meget godt designet bil, og det er dette som er deres kjernevirksomhet. Fremtiden ser lys ut for elbiler så får vi håpe de andre dinosaurene kommer etter. :)

Epleskreller

Sitat fra: NTesla på tirsdag 10. september 2013, klokken 10:14
Ser bra ut dette, og hvis alt dette blir realisert ila. 1 år så har vi mye å se frem til i årene fremover.

Når de skriver "winter 14", så mener de vinteren 2014/15 om jeg forstår det rett.

Blir spennende å se hvor langt nord de har planlagt, samtidig syns jeg det er synd de prioriterer Trondheim-Stockholm foran E134 og E39. Men alt i alt er jeg godt fornøyd, dette blir bra :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

sindrej

#8
Sitat fra: laumb på tirsdag 10. september 2013, klokken 09:53
Merk dere at Winter 2014 så går det nordover fra Trondheim også :)
Ja, det la jeg og merke til.  Samt at det kommer tydeligvis noe mellom Stavanger og Bergen skulle en tro.  Jeg håper de fortsetter nordover fra Bergen etterpå da, der er det et stort hull på 2014 kartet (og der skulle jeg gjerne kjørt).

@Epleskreller: Helt enig i at E39 og E134 hadde vært bedre enn Trd-Stockholm ja.  (Spes for min del :P)

Epleskreller

Litt pinlig er at de har lagd et kart der Gudvangatunnelen er stengt :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

NTesla

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 10. september 2013, klokken 10:21
Litt pinlig er at de har lagd et kart der Gudvangatunnelen er stengt :P
Greit at resten av verden får se hvilke kjerreveier vi kjører rundt på, så får vi kanskje rettet mer kritisk fokus på egne myndigheter sin infrastruktur, istedet for Tesla sin :)

sondell

Trondheim-Stockholm. Kanskje ikke sikkert det er hovedfokus. Trondheim-Östersund(-Sundsvall) klarer man jo her også. Og de i Sverige som har råd med Tesla har sikkert hytte i Åre :). Vet ikke hvorfor, men er tydeligvis en del elbiltrafikk der Trondheim-Östersund og innover. Er vel 1 av typ 2 hurtigladere i hele Sverige som er plassert i Östersund. Generelt mye svenske fjellturister man dekker med superchargers på denne strekningen.

Svärt fornöyd med at det tross alt kommer så mange superchargers og at en nå vet deres planer et par år fremover. 

jalias

Ifølge det kartet over utbygging vinter 2014 får vi en TSC i Trondheim og en i Nord-Trøndelag  :)

Epleskreller

Sitat fra: jalias på tirsdag 10. september 2013, klokken 10:37
Ifølge det kartet over utbygging vinter 2014 får vi en TSC i Trondheim og en i Nord-Trøndelag  :)

Kan vi egentlig trekke det ut av de strekene? En lader i Trondheim vil dekke et stykke nordover på E6, kanskje akkurat så langt som kartet viser..

..venter spent på at kartet med "prikker" oppdateres:
http://www.teslamotors.com/supercharger
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cairnz

Det kartet der gir meg en godfølelse helt fra nakkehårene og ned i setemusklene.. Roadtrip here i come!
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA