Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sikkerhetspakke ... nødvendig?

Startet av Pitter fra Madla, mandag 16. september 2013, klokken 21:40

« forrige - neste »

Pitter fra Madla

På vei til fjellet lyste det opp en advarsel om feil på dekktrykkssystemet. Jeg ringte Tesla Roadside Assistance, for jeg tenkte jeg ville høre med dem om dette var noe jeg trygt kunne kjøre videre med. Etter laaaaaaaaaang tid kom jeg igjennom. Damen i andre enden ville bare vite om jeg trengte tauebil eller ikke. Jeg trengte svar på spørsmålet OM jeg trengte tauebil. Hun begynte å rote etter nummer til Tesla servicesenter, og etter en stund sa hun at hun skulle sette meg over til Mekonomen (?!?), for de "har Tesla". Før jeg fikk sukk for meg hadde hun satt meg over. Mekonomen svarte selvfølgelig ikke (lørdag formiddag), og hadde de svart hadde jeg nok ikke fått svar.

Hva gjør vi, når Roadside ikke kan hjelpe, og servicesentrene ikke har åpnet? Det er vel ikke slik det skal være?
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

Thomas Parsli

Til sammenligning ringte jeg Renault veihjelp når en lampe jeg antok var dynamo begynnte å lyse på vår Renault Laguna (firmabil...) for mange år siden.
En høy "ulelyd" gjorde at jeg helst ville stoppe motoren, men var da rimelig sikker på at jeg ikke ville få start igjenn.
En hyggelig dame fortelle meg at det var dynamoen som var defekt, at bilen ville gå tom for strøm (stoppe) i løpet av noen mil og at hun skulle ringe Viking som kunne møte meg på et fornuftig sted litt lenger fremme.
-Og at det var trygt å kjøre bilen selv om den "hylte"...

Jeg antar Tesla nettopp får dette ordentlig på plass i løpet av kort tid...

Thomas
(grunnen til at Renault visste dette var sannsynligvis erfaringsdata...)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

fortoggale

Huff, tror det er viktig at slike erfaringer kommer ut her på forumet OG at Tesla Norge får ordentlig beskjed. Det er vel beste måte å sikre at de lærer, prioriterer og handler riktig.
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Amper

de som rekvirerer bilhjelp har nok begrenset innsikt i tekniske saker.. når du får feilmelding så er det lov å bruke sunn fornuft.. hvis du får feil på et varslingsystem er ikke det samme som at du har en fysisk feil på bilen, men på varslesystemet.. i dette tilfellet sjekkes jo det enkelt ved å gå ut å se på hjulene.. skulle en være i tvil sjekkes dekk-trykket ved nærmeste bensinstasjon.. feil i varslingsystemer er ikke uvanlig uansett merke.

alternative til å ha et varsling system er å ikke ha det.. og det er ok det og.. men mange kjører da uvitene om at dekktrykket er en del feil..

det beste er å unngå å lage en stor sak av en liten..   :o

P85D :o)

TS

Sitat fra: Amper på mandag 09. september 2013, klokken 18:47
de som rekvirerer bilhjelp har nok begrenset innsikt i tekniske saker.. når du får feilmelding så er det lov å bruke sunn fornuft.. hvis du får feil på et varslingsystem er ikke det samme som at du har en fysisk feil på bilen, men på varslesystemet.. i dette tilfellet sjekkes jo det enkelt ved å gå ut å se på hjulene.. skulle en være i tvil sjekkes dekk-trykket ved nærmeste bensinstasjon.. feil i varslingsystemer er ikke uvanlig uansett merke.

alternative til å ha et varsling system er å ikke ha det.. og det er ok det og.. men mange kjører da uvitene om at dekktrykket er en del feil..

det beste er å unngå å lage en stor sak av en liten..   :o

+1  :D

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

fortoggale

Dere mener man ville fått bedre hjelp med en "panikkalarm" ?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Milzit

Men er det noen som vet om vilkårene for tauing? Jeg spurte om dette på overtakelse, men han fra Tesla viste det ikke.

Er det noen egenandel? Jeg tror det er noe slikt med i forsikringen også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA