Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spørsmål om lading i Oslo & Vinterdekk - Tesla Model S

Startet av Popper, mandag 16. september 2013, klokken 12:44

« forrige - neste »

Popper

Jeg har hatt Leaf nå i 3 uker, og er superfornøyd.
Raskt ble jeg hektet på å kjøre så økonomisk som mulig, skikkelig rolig og fint.
Har ca 17km til jobb, og lader gratis der, så rekkevidde trenger jeg ikke tenke på.

Men, helt ærlig så er det supermorsomt å gasse på litt også, den går jo bare f....

Er det ingen her inne som kjører litt gris av og til, eller er elbil-folket fornuftige hele døgnet rundt?

Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

thoru

Sitat fra: Popper på søndag 08. september 2013, klokken 20:07
Jeg har hatt Leaf nå i 3 uker, og er superfornøyd.
Raskt ble jeg hektet på å kjøre så økonomisk som mulig, skikkelig rolig og fint.
Har ca 17km til jobb, og lader gratis der, så rekkevidde trenger jeg ikke tenke på.

Men, helt ærlig så er det supermorsomt å gasse på litt også, den går jo bare f....

Er det ingen her inne som kjører litt gris av og til, eller er elbil-folket fornuftige hele døgnet rundt?
Ganske greit med den akselerasjonen når man skal kjøre forbi syklister og biler ;)

knnygar

Har hatt nokre episoder med ekstra tyngde på gassfoten, men stort sett er det energisparinga som styrer.

Men det trøkket frå stilleståande er litt avhengighetsskapande  ;D
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

tiberot

Sitat fra: Popper på søndag 08. september 2013, klokken 20:07
Jeg har hatt Leaf nå i 3 uker, og er superfornøyd.
Raskt ble jeg hektet på å kjøre så økonomisk som mulig, skikkelig rolig og fint.
Har ca 17km til jobb, og lader gratis der, så rekkevidde trenger jeg ikke tenke på.

Men, helt ærlig så er det supermorsomt å gasse på litt også, den går jo bare f....

Er det ingen her inne som kjører litt gris av og til, eller er elbil-folket fornuftige hele døgnet rundt?

Jo, jeg kjører gris av og til!  ::)
Jeg har også hatt Leafen i rundt 3 uker, og noe av det morsomste jeg gjør er å dra på ut fra rundkjøringer og kryss. Herlig følelse! Spesielt når man ser i speilet at selv de sprekeste BMW-ene blir mindre og mindre!

Men det er kanskje noe man vokser av seg etter hvert?
2013 Nissan Leaf Acenta

TimeBandit

Sitat fra: tiberot på søndag 08. september 2013, klokken 21:38
Men det er kanskje noe man vokser av seg etter hvert?
Har snart hatt lifen i 2 år og 30k km. Innimellom bare *må* det kjennes litt på det deilige lineære draget :)

Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

jkirkebo

Sitat fra: TimeBandit på søndag 08. september 2013, klokken 22:50
Sitat fra: tiberot på søndag 08. september 2013, klokken 21:38
Men det er kanskje noe man vokser av seg etter hvert?
Har snart hatt lifen i 2 år og 30k km. Innimellom bare *må* det kjennes litt på det deilige lineære draget :)

Hele tiden for min del ;)
Kjører økonomisk når jeg må pga. rekkevidde og gassen i bånn når jeg kan ;)

Blir nok mindre av det med Teslaen siden det ville ført til kort holdbarhet på førerkort...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Knotten

Her forleden skulle jeg egentlig lagt i høyre felt inn i et lyskryss, da jeg skulle svinge til høyre ca 100m lengre framme. Men det var fullt, så jeg lå meg som første bil i venstre felt. Første bilen i høyre var en rånebil med et par ungdommer, som tydelig viste at de skulle 'ta meg'.
Jeg endret fra 'ECO' til 'Drive' og 'ga jernet' da det ble grønt.

Må innrømme at det var gøy å se dem forsvinne der bak, ja..


Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

emil

Jeg kjøpte Leaf for å erstatte en vanlig bensinbil til/fra jobb og kjører den som om den var en bensinbil. Har 7 mil med motorvei (80-100km/t) hver vei og legger cruisekontrollen på fartsgrensen og koser meg på turen. Etter litt under tre uker med bilen har jeg passert 2000 kjørte km med god margin. Lader til 80% på jobb og "hjemme" hver natt, og med "hjemme" mener jeg ladestolpe ~100m unna huset da jeg ikke har noen muligheter til å parkere i nærheten av huset og eget strømabonnement.

For noen dager siden fikk jeg en ganske ny Audi bak meg med forhandlerprøveskilt. Jeg dro på ut av rundkjøring (60km/t) og han ble fort liggende mange meter bak noe han tydeligvis ikke likte for han ga tydelig gass for å komme opp rett bak meg. Så var det rødt lys i et kryss der jeg lå først. Veien går over i en 80-sone rett etter krysset og jeg måtte jo bare trykke gassen i bånn når det ble grønt og igjen ble Audien liggende langt bak. Jeg roet ned da jeg kom til 80 men han ga gass for å komme helt opp bak meg igjen. Ny rundkjøring etterpå og ut på E18 og det var samme lekse. Jeg gasset på opp til 90 og han ble igjen liggende langt bak før han tok meg igjen og passerte meg i en hastighet som garantert ville ført til førekortbeslag.

Lurer på om han angret nybilkjøpet eller ikke kjøpte bilen han var ute og prøvde...

Tror ikke jeg kommer til å vokse det av meg den "lekingen" med det første.

Jærbuen

Sitat fra: Knotten på mandag 09. september 2013, klokken 18:19
Her forleden skulle jeg egentlig lagt i høyre felt inn i et lyskryss, da jeg skulle svinge til høyre ca 100m lengre framme. Men det var fullt, så jeg lå meg som første bil i venstre felt. Første bilen i høyre var en rånebil med et par ungdommer, som tydelig viste at de skulle 'ta meg'.
Jeg endret fra 'ECO' til 'Drive' og 'ga jernet' da det ble grønt.

Må innrømme at det var gøy å se dem forsvinne der bak, ja..

Full gass i ECO gir vel like mye sprut som i D, føles hvertfall slik! Og da er det stort sett ingen fossilbiler som henger på opp til 80
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Lynet

Sitat fra: Jærbuen på mandag 09. september 2013, klokken 22:14
Full gass i ECO gir vel like mye sprut som i D, føles hvertfall slik! Og da er det stort sett ingen fossilbiler som henger på opp til 80

Man må bare passere punktet for "kickdown" som er ganske hardt på min bil, mange tror at gassen er i bånn når man treffer det punktet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jærbuen

Sitat fra: Lynet på mandag 09. september 2013, klokken 22:29
Sitat fra: Jærbuen på mandag 09. september 2013, klokken 22:14
Full gass i ECO gir vel like mye sprut som i D, føles hvertfall slik! Og da er det stort sett ingen fossilbiler som henger på opp til 80

Man må bare passere punktet for "kickdown" som er ganske hardt på min bil, mange tror at gassen er i bånn når man treffer det punktet.

Stemmer det, man merker overgangen godt.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

RunarBT

Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. september 2013, klokken 23:11
Sitat fra: TimeBandit på søndag 08. september 2013, klokken 22:50
Sitat fra: tiberot på søndag 08. september 2013, klokken 21:38
Men det er kanskje noe man vokser av seg etter hvert?
Har snart hatt lifen i 2 år og 30k km. Innimellom bare *må* det kjennes litt på det deilige lineære draget :)

Hele tiden for min del ;)
Kjører økonomisk når jeg må pga. rekkevidde og gassen i bånn når jeg kan ;)

Blir nok mindre av det med Teslaen siden det ville ført til kort holdbarhet på førerkort...

Både med i-miev og når eg har fått låne leaf er maks pådrag fra lyskryss fasiten.;-) når me no har fått teslaen vår, så blir det langt sjeldnere kan det sjå ut til. Dette pga alle løse ting fyker "veggimellom".. Har alt slitt ut ladekabel til iphone i løpet av et pr dager av at telefonen "rubbet" fram og tilbake i midtkonsollen.:-P

BE

@RunarBT: Hahaha, rub it in :) Et luksusproblem, jeg syns ikke synd på deg  :P
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

daggad

Det er blitt lite råning etter hvert ja, og nå har jo disse forbannede Teslaeierne ødelagt absolutt all lyst til å skryte av hvor kjapp Leifen er... ::) ::) ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

tiberot

Sitat fra: daggad på tirsdag 10. september 2013, klokken 18:41
Det er blitt lite råning etter hvert ja, og nå har jo disse forbannede Teslaeierne ødelagt absolutt all lyst til å skryte av hvor kjapp Leifen er... ::) ::) ;)
Så, så....vi har jo fremdeles overraskelsesmomentet!
Teslaen er det nok ikke mange som tør måle krefter med, men en liten Nissan Leaf derimot... Det er ingen som forventer at den skal være så kjapp.
Det er da vi slår til, LynLeaferne!
Bring it on! :D
2013 Nissan Leaf Acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA