Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglading vs normallading

Startet av mInrOz, mandag 16. september 2013, klokken 09:26

« forrige - neste »

mInrOz

Hei!
Jeg har nettop kjøpt meg Leaf Tekna og forventer den levert i neste måned.

Så lurte på om dere hadde noen tips til en førstegangs kjøper av en Leaf  :)

MrMastodon

Sjekk at forhandleren har aktivert carwings i bilen, selgeren min hadde glemt det. Få med en lakk-stift i orginalfarge (koster en hundrings, kan være du kan få den med gratis). Kjøp et automatisk parkeringsur, jeg har klart å pådra meg en parkeringsbot fordi jeg glemte å stille uret. Få registrert bilen i bompengeselskapet så snart du har det midlertidige vognkortet. Ha en usb-pinne med musikk med deg når du henter bilen (må være FAT-formatert).

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Popper

Gratulerer med bra valg av bil.
Ta deg en langtur med stopp på hurtigladestasjoner, det fikk meg til å føle at bilen virkelig har rekkevidde.
Last ned appen: LadeNå!
Gled deg:)
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

Elmo

Sitat fra: mInrOz på søndag 08. september 2013, klokken 17:22
Så lurte på om dere hadde noen tips til en førstegangs kjøper av en Leaf  :)

Tut og kjør ;D  Legg inn elbilfliret og nyt stillheten ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Allan

Får min om et par mnd. Må bare spørre: Hva er carwings?

Bergenseren

Ikke meningen å le av deg. Er også uerfaren og venter på nykjøpt Tekna, men kjøper ny Leaf uten å vite om Carwings er jo litt morsomt.

Carwings er kommunikasjon mellom din Leaf og deg (Iphone- eller Android-app eller pc). Du kan styre lading, oppvarming, avkjøling, få info om lading osv).
Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

tiberot

Sitat fra: Bergenseren på søndag 08. september 2013, klokken 23:07
Carwings er kommunikasjon mellom din Leaf og deg (Iphone- eller Android-app eller pc). Du kan styre lading, oppvarming, avkjøling, få info om lading osv).
iPhone versjonen av Carwings er dessverre meget begrenset i forhold til web versjonen. Jeg håper de snart kommer med en oppdatert app, og gjerne en egen for iPad, der man kan få all den infoen man finner i web versjonen. Den fungerer nemlig ikke på iPad...
2013 Nissan Leaf Acenta

Allan

Smiler her Bergenseren. Jeg har bestilt en Tekna med 6.6kw ja det vil si jeg endret det til en 6.6kw etter jeg hørte om det her :D du kan si dette er på total impuls hehe Jeg vet ingen ting om Leaf og alle de finurligheter den kan. Jeg har faktisk ikke prøvekjørt den heller for der er jo ikke noe å sammenligne med. Så gleder meg veldig til å få den om et par mnd.
Men takk for bra svar Bergenseren :) Jeg har lert mye av hyggelige folk her inne :))

Bergenseren

Jeg fikk låne en Leaf Tekna en helg fra Nissan i Bergen. De lånte egentlig ikke bort biler i helgene, men når jeg sa jeg skulle skrive under på kontrakten på ny Tekna HVIS jeg fikk låne Leaf over helgen...gikk de med på det. Så jeg kjøpte en ny Tekna for å låne bil en helg. Dyr leiebil... ;)  Den var herlig å kjøre, bare gled deg. Gleder meg også til den kommer i slutten av denne mnd. Grå Tekna med chrome-pack, skvettlapper og vindavvisere.
Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

Allan

Ja det var noe jeg lerte av å lese litt rundt hervskvettlapper skal jeg ringe å si i morgen jeg må ha med.chrome, 6.6kw er med tror alt skal være der ellers får jeg gi selgern juling om han her glemt noe :D

Bobbulf

Istedenfor Carwings-appen vil jeg heller anbefale Leaf Link appen til iPhone. Den er mye kjappere oppstart og innlogging på, og kan stilles til automatisk å oppdatere seg ved oppstart. Kan også stilles til å vibrere når den har mottatt batteristatus fra bilen. Da kan man bare kjapt åpne appen og lukke den igjen med en gang, og når den mottar infoen fra bilen etter en liten stund, vibrerer telefonen som ved en vanlig melding  :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Bobbulf

Sitat fra: tiberot på søndag 08. september 2013, klokken 23:27
Sitat fra: Bergenseren på søndag 08. september 2013, klokken 23:07
Carwings er kommunikasjon mellom din Leaf og deg (Iphone- eller Android-app eller pc). Du kan styre lading, oppvarming, avkjøling, få info om lading osv).
iPhone versjonen av Carwings er dessverre meget begrenset i forhold til web versjonen. Jeg håper de snart kommer med en oppdatert app, og gjerne en egen for iPad, der man kan få all den infoen man finner i web versjonen. Den fungerer nemlig ikke på iPad...
Carwings-appen fungerer på min iPad.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

tiberot

Sitat fra: Bobbulf på mandag 09. september 2013, klokken 00:31
Sitat fra: tiberot på søndag 08. september 2013, klokken 23:27
Sitat fra: Bergenseren på søndag 08. september 2013, klokken 23:07
Carwings er kommunikasjon mellom din Leaf og deg (Iphone- eller Android-app eller pc). Du kan styre lading, oppvarming, avkjøling, få info om lading osv).
iPhone versjonen av Carwings er dessverre meget begrenset i forhold til web versjonen. Jeg håper de snart kommer med en oppdatert app, og gjerne en egen for iPad, der man kan få all den infoen man finner i web versjonen. Den fungerer nemlig ikke på iPad...
Carwings-appen fungerer på min iPad.
Ja, iPhone appen fungerer på iPad. Men appen har ikke på langt nær like mye innhold som det du finner hvis du logger på carwings her:
http://www.nissan.no/NO/no/YouPlus/welcome_pack_leaf.html?cid=ps-128_27825
Der finner du historiske data for forbruk og kjørelengde pr. dag/måned, totalt forbruk og hvor mye du har regenerert, øko tre info, din rangering på verdensbasis (hvis du har registrert deg) osv.
2013 Nissan Leaf Acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA