Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Caffe, mandag 16. september 2013, klokken 09:25

« forrige - neste »

Caffe

I forhold til Oslo så er det veldig få offentlige ladeplasser i Trondheim og andre kommuner i Trøndelag. I tillegg har Trondheim Parkering satset på å ha mest mulig parkering i parkeringshus hvor elbilene må betale. I Bergen får elbilene bruke bygarasjen gratis med lading. Hva bør vi gjøre for å få flere ladestasjoner i Trondheim og gratis tilgang til parkeringshusene?

--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

Lysholm

Jeg har en liten grønn nøkkel fra elbil.no, men jeg kjenner ikke hvor jeg kan få brukt den. Noen som har en oversikt over hvor vi kan bruke denne nøkkelen?
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

nr1rayner

Har sendt mail et par ganger ang et ladepunkt med schuko, men ikke fått svar.
Brente og løse kontakter som til tider blir varme selv på 10A.
Har prøvd flere andre punkter den siste tiden, og dette er en gjenganger.
Var også på IKEA for en tid tilbake, og de punktene jeg så på der var også brun/svarte.

Er det ikke noen som følger opp?
Og hvorfor i all verden får man ikke svar på mail engang?

Og hva er det som skjer med ladestasjonen i Munkegata?
Her var det vel nesten med "brask og bram" åpning for endel år tilbake, 2stk Type1 og 2stk Type2.
Nå er den ene demontert. Den gjenstående Type2 lyser rødt, Type1 er knekt/ødelagt pistol og såvidt mulig å bruke. Trygg er den vel neppe..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Det blir slikt med allemannsting, det brukes opp. Og uten budsjett til vedlikehold øremerket for det blir det døden. Hadde noen foreslått å legge inn i kommunale driftsbudsjett den faktiske kostnaden med å holde tekniske innretninger til allemannsbruk i forsvarlig stand, ville de aldri blitt montert!
Politisk gjelder det å komme over "point of no return" ved installasjon av nye ting, og dit kommer du ikke om levetidkostnad legges til grunn. Synd, men så er det i all hovedsak.
Var selv på IKEA for kort tid siden. Egentlig ikke behov for å lade, men tenkte like vell å benytte muligheten når jeg først var der. Skuffet, stolpen ledig var defekt.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Ballemann

Lading i Trondheim er håpløst.
Det meste er underdimensjonert eller defekt.
Jeg drar ikke hjemmefra hvis jeg vet at jeg ikke kommer meg hjem igjen uten å lade...
Jeg har vært usikker tre ganger, så jeg prøvde å hurtiglade litt før jeg dro hjem. Men alle tre ganger har stasjonen vært ute av drift.
Er det lite strøm på elbilene, drar vi til byen med fossilbilen.
Renault Twizy 2014 (Solgt)
Citroen CZero 2011
Nissan Leaf Tekna 2013
Hjemmelaget EL trøsykkel, 2000w, 20A

nr1rayner

Hvis du snakker om down-town trondheim er jeg helt enig ja Balle.
Jeg har flere ganger fått ladet downtown, men ikke noe å satse på nei.
Men utenfor byen får man da stort sett ladet etterhvert, mye godt fullparkert, men leter man litt finner man alltids noe på Lade, Tiller og Ikea.

Begriper ikke hva de tenker, det var vel på Nardosenteret jeg plugget i her om dagen. Den ene kontakten var så sliten og svart at jeg ikke turte å plugge i engang..
Det er jo fint å slå seg på brystet og si "se hva vi har fått til, vi har satt opp 40 ladepunkter, så nå blir det frisk byluft..."
Det er da vel i de fleste tilfeller snakk om å bare bytte ut selve schukoen, så er punktet klart for ny misbruk i 2-3 år, eller aller helst bytte til CEE.
Skal det fortsette å forfalle slik kan de da vel heller bare trekke ut ledningen og innrømme at "nei, dette får vi faktisk ikke til".
Eller, komme med en eller annen form for betalingsløsning. Betaler gjerne for å stå å lade jeg, men da bør det være på stell også..

Er tilstanden like ille i andre byer mon tro?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA