Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vectrix i Stavanger

Startet av elmil, fredag 13. juni 2008, klokken 19:40

« forrige - neste »

elmil

Kan man bruke Biltema sitt batterivann til vannfylling på Think, og hva er riktig fyllehastighet ?

PLUTO

velkommen til forumet

Jeg vil ikke anbefale det vannet fra Biltema.
Se ellers http://elbil.no/forum/index.php?topic=9.0 for å lese mer om vannfylling. Det må nemlig ikke bare fylles vann sånn uten videre. Da kan du ødelegge batteriet.

det kan hende du må gå ned på test og legge inn fem meldinger for å få tilgang til den avanserte delen av dette fora hvor denne side ligger.

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elmil

Tenkte jeg kunne lade/overlade batteripakken med en separat lader for å få maks veskenivå, og deretter fylle vann. Har tilgjengelig variac likeretter og skriver for å følge meg på ladekarakteristikken. Har derimot ikke diagnoseinstrument for think.

cra

Legger du inn hvor du bor i profilen din, så tenker jeg noen i nærheten med diagnoseapparat melder seg. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

PLUTO

Sitat fra: elmil på torsdag 22. mai 2008, klokken 23:16
Tenkte jeg kunne lade/overlade batteripakken med en separat lader for å få maks veskenivå, og deretter fylle vann. Har tilgjengelig variac likeretter og skriver for å følge meg på ladekarakteristikken. Har derimot ikke diagnoseinstrument for think.

Det er mange ting som er mulig, men det finnes klart enklere måter å gjøre det på en det du her beskriver. 8)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elmil

Som fersk Think eier kunne jeg nok trenge noen tips. Bosatt i Kristiansand, Noen som kan hjelpe med å slukke tørsten (på Thinken)..

elmil

Vannproblem er løst og mange gode tips har jeg fått. En stor takk til Agder elbilforening.

Elmil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA