Aktivere Carwings for brukt Leaf

Startet av MapleLeaf, lørdag 07. september 2013, klokken 12:48

« forrige - neste »

MapleLeaf

Hei,

Har kjøpt en brukt Leaf. Den er opprinnelig importert fra Nederland, men har gått i Norge ca 1.5 år.

Hvordan går jeg enklest frem for å aktivere Carwings?

- vet ikke om det er benyttet carwings tidligere
- må bilen endres til Norge fra Nederland i carwingssystemet? Kan dette gjøres av Nissan over telefon (hva er i såfall nummeret?)

Maple

Leaf_entusiast

Det første du må gjøre er å lage en profil på www.nissan.no. Når du legger inn understellsnummer vil du få en feilmelding dersom bilen er satt opp på noen andre. Du kan ta ta kontakt med Nissan Leaf sin telefonsupport og de vil be om kopi av vognkort og deretter vil de fristille ubderstellsnummeret.

Hvis registreringen går greit kan du legge inn passord og brukerID i bilen. Sersom du der får feilmeldinger kan du igjen ta kontakt med Nissan support. Worst case er at du må inn til Nissanforhandler for å resette TCU-enheten.

MapleLeaf

Sitat fra: Leaf_entusiast på lørdag 07. september 2013, klokken 21:46
Det første du må gjøre er å lage en profil på www.nissan.no. Når du legger inn understellsnummer vil du få en feilmelding dersom bilen er satt opp på noen andre. Du kan ta ta kontakt med Nissan Leaf sin telefonsupport og de vil be om kopi av vognkort og deretter vil de fristille ubderstellsnummeret.

Hvis registreringen går greit kan du legge inn passord og brukerID i bilen. Sersom du der får feilmeldinger kan du igjen ta kontakt med Nissan support. Worst case er at du må inn til Nissanforhandler for å resette TCU-enheten.

Takk for godt svar! Skal forsøke i kveld eller i morgen. Oppdaterer med hvordan det gikk.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

MapleLeaf

Sitat
Takk for godt svar! Skal forsøke i kveld eller i morgen. Oppdaterer med hvordan det gikk.

Hei! Fikk registrert på nett, men når jeg forsøkte å legge inn innstillingene i bilen fikk jeg feilmelding: "Connection to the centre failed".

Prøvde en rekke ganger, men uten å komme vldere. Får ringe Nissan i morgen, om ikke noen andre har noen tips?

MrMastodon

Når du er inne i carwings - innstillingene så kommer det opp et tilkoblingssymbol i øverste høyre hjørne, det det ut som en liten bil. Viss dette er hvitt, har du kontakt, er det grått har du ikke kontakt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

MapleLeaf

Hei,

Det er hvitt. Buede stråler ut av bilen, men det funker likevel ikke. Skal ringe Nissan å høre.

MapleLeaf

Nissan førstelinjesupport var ikke til så altfor mye hjelp. Er nå sendt videre til teknisk. Håper det ordner seg uten å måtte stikke innom Nissanforhandler i Bergen.

Bobbulf

Det ser ut til at Carwings-serveren er nede idag, jeg kommer ihvertfall ikke inn med Carwings og Leaf link appene. Har ikke hatt problem tidligere (hatt bil 1mnd)
Så sikkert lurt å vente med å prøve å aktivere til det er fikset.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

reptil

Svart Leaf Acenta

MapleLeaf

Sitat fra: MapleLeaf på tirsdag 10. september 2013, klokken 12:42
Nissan førstelinjesupport var ikke til så altfor mye hjelp. Er nå sendt videre til teknisk. Håper det ordner seg uten å måtte stikke innom Nissanforhandler i Bergen.

Nissan support mener at tcu-enheten må resettes. Så da blir det en tur til verkstedet.

MapleLeaf

Teknisk hos Nissan support sendte meg til Nissanforhandler i Bergen. Nissanforhandleren gjorde sitt, men det fungerte likevel ikke. Ringte så Nissansupport og fortalte at jeg ikke hadde tenkt å dra fra Nissanforhandleren før de eller Nissanforhandleren fant ut hva som var galt.

Det viste seg da at min bil var feil registrert i Nissan sine internasjonale systemer og at Carwings derfor ikke fungerte. Teknisk hos Nissansupport skal nå rette i sine databaser og så skal visstnok alt fungere. Saken er visstnok topp prioritert, men jeg har fått beskjed om at jeg likevel må vente to uker før det er løst. Ganske vittig i grunnen...dvs. selvmotsigelsen mellom topp prioritet og to ukers ventetid for en databaseoppdatering. Det minner meg om Hamiltonfilmen: "Swedish intelligence, that's a contradiction in terms"

Will keep you posted.

Maple

reptil

Svart Leaf Acenta

skjchr

Sitat fra: MapleLeaf på fredag 20. september 2013, klokken 23:19

Teknisk hos Nissan support sendte meg til Nissanforhandler i Bergen. Nissanforhandleren gjorde sitt, men det fungerte likevel ikke. Ringte så Nissansupport og fortalte at jeg ikke hadde tenkt å dra fra Nissanforhandleren før de eller Nissanforhandleren fant ut hva som var galt.

Det viste seg da at min bil var feil registrert i Nissan sine internasjonale systemer og at Carwings derfor ikke fungerte. Teknisk hos Nissansupport skal nå rette i sine databaser og så skal visstnok alt fungere. Saken er visstnok topp prioritert, men jeg har fått beskjed om at jeg likevel må vente to uker før det er løst. Ganske vittig i grunnen...dvs. selvmotsigelsen mellom topp prioritet og to ukers ventetid for en databaseoppdatering. Det minner meg om Hamiltonfilmen: "Swedish intelligence, that's a contradiction in terms"

Will keep you posted.

Maple

Hvordan gikk dette ? Har akkurat samme problem. Lurer også på hva kostnadene ble og ble det brukt lang for å få det gjort ?

MapleLeaf

Hei!

Problemet er nå løst. Nissan teknisk suppprt brukte lang tid på å løse problemet. Problemet lå kun i en databasefeil, så når dette var rettet var alt ok.

Det tok altfor lang tid synes jeg (ca 1,5 måneder), men jeg betalte ingenting for det.

Nissan hevder at årsaken til problemet er at telekomenheten ble byttet hos Nissanforhandler i Nederland og at forhandleren glemte å sende inn melding til Nissan. Selv er jeg litt usikker, bilen kom ny til Norge fra forhandler i Nederland, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de skulle ha byttet enhet før den ble levert Norge.

Men nå funker det i allefall!

gjobjo

Når jeg prøver å aktivere Carwings i Bilen så kommer det opp at det ikke finnes noe nettverk og tjeneste ikke tilgjengelig, finnes det noe annet som må kjøpes/installeres før det kan brukes?
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA