Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde 2013 kontra 2011

Startet av Lille Lance, lørdag 14. september 2013, klokken 16:32

« forrige - neste »

Lille Lance

Jeg ligger an til Blå + mellombrun. Alternativt sort + grå eller sort + mellombrun.
Dette blir smak og behag og bilen kommer uansett til å fremstå som elegant.
Men er det noen kombinasjoner man bør holde seg unna?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Brede

Vi valgte i utgangspunktet sort/sort interiør og grå bil. Liker både sort interiør og gråfargen, men kom etterhvert til at kombinasjonen kunne bli noe "kjedelig". Etter å ha kikket litt mere på demobiler så valgte vi å holde på det sorte interiøret og heller gå for multicoat rød på bilen for å friske opp litt.

olso

Kan ikke se dette kommenter på forumet her tidligere: taktrekket er i en beige/lys bruntone, ihvertfall på konfig. Oppfatter at dette går dårlig med grått interiør. Selv valgte jeg derfor svart.     
P127x , p85 grå/svart, levering 20/9
Tesla S P85 sept-13

blue85

Kikket på en blå bil med brunt interiør forrige dagen. Taktrekket er lysere og går mer mot grått, så jeg tror ikke dette blir feil med grått skinn heller. Valget av farge på tak - og stolpetrekk er vel mest sannsynlig gjort med tanke på at en farge skal passe alle interørfarger.

En annen ting; "obeche wood matte" er utrolig stilig :)

Øyvind.h

Obeche wood matte tror jeg var det eneste jeg ikke hadde sett in real life før jeg fikk se bilen min forrige helg. Fy søren så mye penere obeche matte er enn de andre dash-alternativene! Nydelig variert tekstur, ikke gjenskinn og nydelig moderne farge. Langt unna tradisjonelt treverk. Ble utrolig glad når jeg så det i virkeligheten etter å ha tatt sjansen på bakgrunn av dårlige bilder og en bittliten fargeprøve i butikken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dr.Ling

Personlig synes jeg det er litt kræsj mellom brunt eller grått skinninteriør og fargen på taktrekk / stolper. Det, og det at jeg innbiller meg at slikt skinn raskere eldes i utseende, og fort tilgrises av barn, gjorde at jeg valgte sort skinn.

Alt er jo smak og behag, men jeg likte ikke noen av tresortene i dashen, og føler det er helt feil med eksotiske tresorter i en Tesla.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Lille Lance

Kommet hjem etter nok en tur på Alna ... Jeg bytter fra blå+mellombrun til sort+mellombrun.
Case closed. Nå er det bare å trykke på BESTILL!
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Lille Lance

obeche wood matte? hmmm ... må jeg dra opp til Alna en tur til?  ;)
Hadde tenkt meg blank ... men blir nervøs når folk hyller matt utførelse ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Øyvind.h

Smak og behag Lance :) Noen liker blankt Dashboard. Henter min med
Obeche matte mandag klokken 9 om du vil se helheten. Den lille fargeprøven gjør ikke matte rettferdighet!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

NTesla

Noen som har fått levert med standard stoffseter. Hvordan er disse utseendemessig (og komfort)?
Ser fra amerikanske forum at de stort sett har fått veldig gode tilbakemeldinger, men er vel få som har bestilt her i Norge og ingen demobil har vært med stoff.

Lille Lance

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. september 2013, klokken 13:08
Smak og behag Lance :) Noen liker blankt Dashboard. Henter min med
Obeche matte mandag klokken 9 om du vil se helheten. Den lille fargeprøven gjør ikke matte rettferdighet!
Skulle gjerne tatt en titt, men bestilling er nå sendt (blank) og jeg er opptatt mandag  :-[
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA