Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Lille Lance, lørdag 14. september 2013, klokken 14:28

« forrige - neste »

glaserud

Sitat fra: Per Magnus på torsdag 12. september 2013, klokken 13:37
Noen som vet om det er mulighet for å skru av bevegelsessensorene på sikkerhetspakken dersom en har hund i bilen?

Jupp. Fra manualen: "Slå bevegelses og innbruddsalarmen på eller av ved å berøre Controls > Settings > Safety & Security > Tilt/Intrusion."
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Per Magnus

Sitat fra: glaserud på torsdag 12. september 2013, klokken 14:09
Sitat fra: Per Magnus på torsdag 12. september 2013, klokken 13:37
Noen som vet om det er mulighet for å skru av bevegelsessensorene på sikkerhetspakken dersom en har hund i bilen?

Jupp. Fra manualen: "Slå bevegelses og innbruddsalarmen på eller av ved å berøre Controls > Settings > Safety & Security > Tilt/Intrusion."

Bra :)
Model X - 90

christian1986

Slik jeg har forstått det så er det blant annet med et ekstra batteri for å drifte alarmen/sirene i denne pakken.

Noen som vet om det er "sabotasjealarm" hvis en prøver å ta av fronten for å koble av det vanlige 12V batteriet? I så fall ser jeg enda mindre poeng i denne pakken..

sindrej

Poenget er vel nettopp at det ikke skal hjelpe å koble fra 12v.  Underforstått betyr vel det at den vanlige alarmen (uten sikkerhetspakke) kan frakobles ved å sabotere 12v anlegget.

OleJA

Den vanlige alarmen kan en trolig deaktivere ved å ta av nesekonen og kortslutte 'jump start' tilkoblingene bak denne slik at batteriet lader seg ut. Da vil samtidig vinduene rulle seg ned like før batteriet dør slik at det er fritt frem.  :o

Ooops, er vist i feil bransje. 8)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

christian1986

Redd for det ja. Burde i alle fall hatt en detektor på den. Må nesten bli sikkerhetspakken da...

petersv

Det med nedrullede vinduer skal ikke skje på bilene ifølge Tesla's serviceteam når jeg spurte de. De sa at 99% sannsynlig er det snakk om "brukeruhell" siden fjernkontrollen har sinnsykt lang rekkevidde. Mao. "bukseringing" (holde inne knappen på toppen av nøkkelen gjør at alle vinduer går ned.)

Vi får se. Jeg har ikke hatt det problemet i det hele tatt.

blickbox

Tenkte selv at denne sikkerhetspakken var helt unødvendig, men har ombestemt meg, fordi 2600 kr er jo egentlig ingenting for en bil til 700 000. Bare det å kunne si at den har det ved salg igjen er som en annen nevnte en fordel som kanskje er verdt prisen.

Jeg tenker også kanskje å få montert en GPS-tracker på det ekstra batteriet.

Spinner

Sitat fra: blickbox på mandag 16. september 2013, klokken 21:34Jeg tenker også kanskje å få montert en GPS-tracker på det ekstra batteriet.
Håper det kommer en software oppdatering som gjør at man kan passordbeskytte ting som å deaktivere mobile app, og at den innebygde GPS'en da blir godkjent som tracking.

stianrod

Noen som har bilder av sikkerhetspakken? Dvs det kameraet. Hørte det er montert i konsollen i taket, men har aldri sett bilde av det.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

petersv

Ikkeno kamera, kun to ultralydsensorer,tipper jeg utifra utseende. Kan ta bilde senere, men du ser de i videoen som en kar her la ut av EU spec.-bilen de fikk først på Alna.

TS

Sitat fra: Sbr på mandag 16. september 2013, klokken 21:40
Sitat fra: blickbox på mandag 16. september 2013, klokken 21:34Jeg tenker også kanskje å få montert en GPS-tracker på det ekstra batteriet.
Håper det kommer en software oppdatering som gjør at man kan passordbeskytte ting som å deaktivere mobile app, og at den innebygde GPS'en da blir godkjent som tracking.
Det er dessverre mange andre krav til en ForsikringsGodkjent GPS sporingsløsning

Kriteriene for FG-Godkjenning er som følgende:
En systemleverandør
Det fysiske utstyret i objektet
Installasjonsapparat
En operasjonssentral
Et utrykningsapparat
(Dette vil si at du som kunde må være tilknyttet et vaktselskap)

Mitt forsikringsselskap hadde dette som krav på Model S.
Jeg ga beskjed til de at de må dekke alle disse utgiftene dersom det skulle være aktuelt å installere en slik løsning med abonnement.

(Forhandlinger på gang ....TBC )
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

laumb

Forsikringssrlskapenes Godkjenningsnemd-Godkjent. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA