Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Lille Lance, lørdag 14. september 2013, klokken 14:28

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. september 2013, klokken 11:06
Ingen tyver bryr seg om bilalarm. Har du mobiltelefon liggende synlig i bilen hjelper sikkerhetspakken null og niks. Tingene er borte sekunder etter at alarmen har startet. Og ikke mange bryr seg om en ulende alarm nå i 2013....

Der tar du feil. Aktiv alarm tar tiden fra tyven, både i bil og bolig. Tyvene vet at mange biler kun har sensor i form av dørbrytere.
På generellt grunnlag:
Med alarm, vil de ta med seg det som er synlig (ren idioti å ha noe verdier synlig) , uten alarm vil de romstere rundt og prøve å demontere 17" skjermen, airbagger og annet snacks. Spesielt dersom det er proffer.
I noen tilfeller kan det være Cliff Ragnar som har tar seg et skudd og sovner i bilen din..

Det vil også hjelpe om bilen sender Pushmelding / sms til deg ved innbrudd.  Det sto på min ønskeliste om software/firmwareoppgraderinger.

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øyvind.h

Sitat fra: TS på lørdag 07. september 2013, klokken 12:45
Ingen tyver bryr seg om bilalarm. Har du mobiltelefon liggende synlig i bilen hjelper sikkerhetspakken null og niks. Tingene er borte sekunder etter at alarmen har startet. Og ikke mange bryr seg om en ulende alarm nå i 2013....

Der tar du feil. Aktiv alarm tar tiden fra tyven, både i bil og bolig. Tyvene vet at mange biler kun har sensor i form av dørbrytere.
På generellt grunnlag:
Med alarm, vil de ta med seg det som er synlig (ren idioti å ha noe verdier synlig) , uten alarm vil de romstere rundt og prøve å demontere 17" skjermen, airbagger og annet snacks. Spesielt dersom det er proffer.
I noen tilfeller kan det være Cliff Ragnar som har tar seg et skudd og sovner i bilen din..

Det vil også hjelpe om bilen sender Pushmelding / sms til deg ved innbrudd.  Det sto på min ønskeliste om software/firmwareoppgraderinger.
Du kan gjerne hevde jeg tar feil, men da får vi bare være uenige. Å trekke parallell til bolig hjelper ikke, for det er mye mer tidkrevende enn å raske med seg smått og stort fra bilen. Vinningskriminelle går løs på bilen uavhengig av type alarm, og tømmer bilen på sekunder. Tyven klarer ikke se hvilke sensorer som er i drift, og få bryr seg om en ulende alarm. Og det er leeeenge til det blir noe marked for stjålne skjermer/airbags til model s.

Å kjøpe seg litt tid ved å betale for ekstra sensorer som er verdiløse for meg er uaktuelt. Sparer de pengene, og får samme reduserte forsikringspremie. Alle Model S har alarm.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TS

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. september 2013, klokken 12:56

Sitat fra: TS på lørdag 07. september 2013, klokken 12:45

På generellt grunnlag:

Du kan gjerne hevde jeg tar feil, men da får vi bare være uenige. Å trekke parallell til bolig hjelper ikke, for det er mye mer tidkrevende enn å raske med seg smått og stort fra bilen. Vinningskriminelle går løs på bilen uavhengig av type alarm, og tømmer bilen på sekunder. Tyven klarer ikke se hvilke sensorer som er i drift, og få bryr seg om en ulende alarm. Og det er leeeenge til det blir noe marked for stjålne skjermer/airbags til model s.

Å kjøpe seg litt tid ved å betale for ekstra sensorer som er verdiløse for meg er uaktuelt. Sparer de pengene, og får samme reduserte forsikringspremie. Alle Model S har alarm.
Det er ikke bare sensorer man får, men eget backup etc. Dvs at det ikke hjelper å kortslutte 12v systemet, noe som er et gammelt triks.

Det er blir individiuelt om du eller jeg har rett, men jeg har opplevd at det er bedre å være Safe enn Sorry ..
Hadde en MB C som fikk ødelagt både skinn, siderute og interiør .Stereo, kamera og jakke forsvant. (lå ikke synelig) Sto parkert utenfor på felles P plass. Den eneste bilen jeg har eid uten alarm, men fikk det ettermontert.

Min anbefaling er :  Dersom du kommer til å parkere bilen din bygate, et øde sted uten tilsyn ( f.eks på tur)  eller i fellesagarasje bør du ta med sikkerhetspakken.
Den koster ikke mer enn et par ekstra sensorer på en Defa bilalarm.
Velg heller den enn lyspakken...

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Harlex

Pakke er "gratis" så det er ikkje noe å stusse på... Om det bare gir et fortrinn ved salg der du konkurrerer med andre i lik stand men uten sikkerhetspakke...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. september 2013, klokken 12:56
Du kan gjerne hevde jeg tar feil, men da får vi bare være uenige. Å trekke parallell til bolig hjelper ikke, for det er mye mer tidkrevende enn å raske med seg smått og stort fra bilen. Vinningskriminelle går løs på bilen uavhengig av type alarm, og tømmer bilen på sekunder. Tyven klarer ikke se hvilke sensorer som er i drift, og få bryr seg om en ulende alarm.

Kanskje på parkeringsplasser og slikt, men i boligstrøk vil en ulende alarm midt på natten vekke litt oppmerksomhet ja. Jeg har hatt flere bilinnbrudd opp gjennom årene, felles for alle sammen er at de skjedde på gårdsplass utenfor huset og at bilen ikke hadde alarm.

Jeg bestilte sikkerhetspakken. Billig forsikring. Men skulle jeg spart penger hadde den nok stått ganske langt nede på lista, dog over lyspakken.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Jaja. Bra dere som har behov for pakken velge den, så kan vi som ikke har behov velge å stå over :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

toppi

Ikke minst er det greit å bli varslet om knust rute om model Sen står ute i regn eller snøvær, så kan man få begrenset fuktskadene.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

teslaman

Hvordan er mulighetene for å bli varslet på mobil ved innbrudd/hærverk i og utenfor bil? Noen som har forhørt seg om dette ?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

OleJA

Sitat fra: teslaman på torsdag 12. september 2013, klokken 10:55
Hvordan er mulighetene for å bli varslet på mobil ved innbrudd/hærverk i og utenfor bil? Noen som har forhørt seg om dette ?

Model S mangler (foreløpig?) støtte for 'push' varsling. Det har vært tilsvarende ønsker om varsel ved avbrutt lading, lav batterispenning, lav / høy temp osv.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

teslaman

Sitat fra: OleJA på torsdag 12. september 2013, klokken 11:24
Sitat fra: teslaman på torsdag 12. september 2013, klokken 10:55

Model S mangler (foreløpig?) støtte for 'push' varsling. Det har vært tilsvarende ønsker om varsel ved avbrutt lading, lav batterispenning, lav / høy temp osv.
Får håpe det kommer med opdateringer senere da? Ikke alltid man har øyekontakt med herligheten desverre! Henter min bil i morgen kl 17!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

teslaslaven

Må også nevnte at "takkonsollen" der du har mikrofon til telefonen ser mer fancy ut med sikkerhetspakke pga. sensorene som sitter der.

Cato76

Sitat fra: hybridslaven på torsdag 12. september 2013, klokken 11:38
Må også nevnte at "takkonsollen" der du har mikrofon til telefonen ser mer fancy ut med sikkerhetspakke pga. sensorene som sitter der.

Bilde?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Per Magnus

Noen som vet om det er mulighet for å skru av bevegelsessensorene på sikkerhetspakken dersom en har hund i bilen?
Model X - 90

Øyvind.h

Sitat fra: Per Magnus på torsdag 12. september 2013, klokken 13:37
Noen som vet om det er mulighet for å skru av bevegelsessensorene på sikkerhetspakken dersom en har hund i bilen?
Bør vel deaktivere knusningssensoren også? Hunden min bjeffet en gang i bilen så alarmen gikk (men det var Defa fra slutten av 90-tallet, kanskje lydsensoren er blitt bedre nå :) ?
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sindrej

Sitat fra: Per Magnus på torsdag 12. september 2013, klokken 13:37
Ja, mener helt bestemt det skal være mulig ja, ellers blir det jo meningsløst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA