Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Lille Lance, lørdag 14. september 2013, klokken 14:28

« forrige - neste »

Lille Lance

Jeg skal ikke gni på penga, fordi Tesla er "nesten gratis" uansett ... men er det noen vits i å ta med Sikkerhetspakke til NOK 2650? Er heller ikke sikker på hva dette er .... pls help

Må opp på Alna idag også å sjekke ut farger en gang til, slik at jeg kan gå fra reservering til bekreft BESTILLING!
Ligger an til Blå+mellombrun ... kona snakker om sort+grå ... hmm
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

valvolainen

Neida, dette er ikke vits i.
Den inneholder vel kun bevegelsessensor. Alarmen har du likevel.
(Har bestilt den selv. Så dette var et objektivt svar!)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

jkirkebo

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 07. september 2013, klokken 09:32
Må opp på Alna idag også å sjekke ut farger en gang til, slik at jeg kan gå fra reservering til bekreft BESTILLING!
Ligger an til Blå+mellombrun ... kona snakker om sort+grå ... hmm

Da foreslår jeg kompromisset blå+grå.
(jada, jeg har valgt blå+grå ;))
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lille Lance

OK, da dropper jeg dette ... salgsmannen sa også at dette ikke var noe must.

Men jeg går for 20kW dobbellader ... tror det er viktig å ha dersom man er på tur og ikke er i nærheten av Supercharger
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

valvolainen

Ville ha tenkt meg om to ganger med grått skinn.
Ihvertfall prøvesitt en tesla med grått skinn først.
Har grått skinn i min andre bil, og det er så fantastisk kjedelig. Men så er også dørtrekk, dashbord++ grått.

Edit: Men så er jo dette smak og behag som alt annet.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Lille Lance

Sitat fra: valvolainen på lørdag 07. september 2013, klokken 09:53
Har grått skinn i min andre bil, og det er så fantastisk kjedelig. Men så er også dørtrekk, dashbord++ grått.

Enig, prøver å fortelle kona det. Synes mellombrun er litt classy og det oser litt mer luksus av det. Føler også at mellombrun gjør kupeen mye lysere enn den grå. Grå blir litt platt ...
Hva med Sort + mellombrun?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

valvolainen

Sort og beige høres pent ut. (har de demobiler med denne combo?) Sort/sort er også en god kombo, om enn noe kjedelig kanskje.
Har selv valgt grønn/beige.

Veldig smak og behag dette :D
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 07. september 2013, klokken 10:00
Sitat fra: valvolainen på lørdag 07. september 2013, klokken 09:53

Enig, prøver å fortelle kona det. Synes mellombrun er litt classy og det oser litt mer luksus av det. Føler også at mellombrun gjør kupeen mye lysere enn den grå. Grå blir litt platt ...
Hva med Sort + mellombrun?

Har grått skinn i dag - blir som sagt litt kjedelig/flatt. Har hatt sort/sort i A6 tidligere - det var en fint, en schmule mafioso og veeeldig mørkt. Jeg syntes alltid at de sort Audi'ene med beige interiør var fine, så det ble sort/mellombrunt på meg. Synes generelt at store biler kler sort.

Beklager OT :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Li-Ion

Sitat fra: valvolainen på lørdag 07. september 2013, klokken 10:08
Sort og beige høres pent ut. (har de demobiler med denne combo?) Sort/sort er også en god kombo, om enn noe kjedelig kanskje.
Har selv valgt grønn/beige.

Veldig smak og behag dette :D

Sjekke denne litt pussige fyrens video...etter ca 50 sek. ser du det grå interiøret - har selv bestilt dette i combo med Pearl White... smaken er selvfølgelig forskjellig, men jeg synes den er råflott :)

Be afraid...

Også_Øyvind_H

LITT pussig...?  ;D

I Tesla'en blir det faktisk flott med lysegrått pga av kontrastene i eks dørene/setene i sort/mørkegrått.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Oreo

Jeg skal ikke gni på penga, fordi Tesla er "nesten gratis" uansett ... men er det noen vits i å ta med Sikkerhetspakke til NOK 2650? Er heller ikke sikker på hva dette er .... pls help
Sikkerhetspakke var det eneste jeg IKKE bestilte. Er jo alarm på den allerede. Sikkerhetspakken er sensorer som registrerer bevegelse inne i kupeen (ruteknusing) samt om bilen skulle bli flyttet/løftet med jekk e.l.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Li-Ion

Sitat fra: Oreo på lørdag 07. september 2013, klokken 10:43
Sikkerhetspakke var det eneste jeg IKKE bestilte. Er jo alarm på den allerede. Sikkerhetspakken er sensorer som registrerer bevegelse inne i kupeen (ruteknusing) samt om bilen skulle bli flyttet/løftet med jekk e.l.

Skjønner ikke helt logikken. Jeg har hatt 2 innbrudd i bil i min tid som bileier. Begge gangene var ruten knust som måte å stjele det som var inne i kupeen (bilstereo, mobiltelefon og løsøre). Om det er noe som en virkelig trenger på en alarm må det være sensor for glassknusing og annen bølling med bilen. Jeg vil at min skal "hyle som en gal" om noen kommer borti den :)
Be afraid...

TS

Sitat fra: Elektriske_Jan på lørdag 07. september 2013, klokken 10:52
Sitat fra: Oreo på lørdag 07. september 2013, klokken 10:43

Skjønner ikke helt logikken. Jeg har hatt 2 innbrudd i bil i min tid som bileier. Begge gangene var ruten knust som måte å stjele det som var inne i kupeen (bilstereo, mobiltelefon og løsøre). Om det er noe som en virkelig trenger på en alarm må det være sensor for glassknusing og annen bølling med bilen. Jeg vil at min skal "hyle som en gal" om noen kommer borti den :)

+1
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øyvind.h

Ingen tyver bryr seg om bilalarm. Har du mobiltelefon liggende synlig i bilen hjelper sikkerhetspakken null og niks. Tingene er borte sekunder etter at alarmen har startet. Og ikke mange bryr seg om en ulende alarm nå i 2013....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Også_Øyvind_H på lørdag 07. september 2013, klokken 10:24
I Tesla'en blir det faktisk flott med lysegrått pga av kontrastene i eks dørene/setene i sort/mørkegrått.
Enig, positivt overrasket. Har valgt grå/karbon interiør, og tror det blir veldig bra i virkeligheten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA