Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Høgis, fredag 13. september 2013, klokken 17:44

« forrige - neste »

gjerten

Tipper 400 i september.
Dette er forøvrig eneste gang jeg kan huske å ha vært fornøyd med norsk avgiftspolitikk!

Cobos

Jeg snakket med en på Tesla alna tidligere idag og han snakket om rundt 150 biler i uka for bare Oslo. Siden Oslo (som sikkert inkluderer Drammen) nok er størst i Volum så får du over 600 biler totalt tenker jeg. Trondheim er jo eldst så der er det ikke usannsynlig med 50-100 i uka. Bergen og Stavanger sikkert en del færre pga få ansatte.
Tesla har jo i praksis flyttet de ansatte fra hovedkontoret i Nederland/UK til Norge nå fordi de trenger varme hender og de selger mange biler hver dag på Alna nå også...
Forutsatt at det ikke blir trøbbel med leveranse inn til Norge tipper jeg det er godt mulig Tesla blir nr 1 i salg flere av måneden fram mot jul. Elbiler selger VELDIG bra nå. Det er jo tilogmed nesten 1000 bestillinger på i3 og E-Up og Leaf holder seg også veldig godt.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

HABEL

Er det noen som kan opplyse om HVOR på nett ukentlige førstegangs-registreringer på bil kan finnes?
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

oroeltoro

Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Maartensommer

Sitat fra: gjerten på torsdag 12. september 2013, klokken 15:38
Tipper 400 i september.
Dette er forøvrig eneste gang jeg kan huske å ha vært fornøyd med norsk avgiftspolitikk!

Utrolig hva Erna har fått til på få dager......

olehelge

Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Lanber

Erna blir nok den som trekker ut proppen i EL bil eventyret i Norge

Sitat fra: Maartensommer på torsdag 12. september 2013, klokken 19:02
Sitat fra: gjerten på torsdag 12. september 2013, klokken 15:38
Tipper 400 i september.
Dette er forøvrig eneste gang jeg kan huske å ha vært fornøyd med norsk avgiftspolitikk!

Utrolig hva Erna har fått til på få dager......

Sveinal

#38
Sitat fra: Cobos på torsdag 12. september 2013, klokken 17:14
Jeg snakket med en på Tesla alna tidligere idag og han snakket om rundt 150 biler i uka for bare Oslo. Siden Oslo (som sikkert inkluderer Drammen) nok er størst i Volum så får du over 600 biler totalt tenker jeg. Trondheim er jo eldst så der er det ikke usannsynlig med 50-100 i uka.

Cobos

Dette høres ikke riktig ut. Det ville bety at Oslo tar 25% av produksjonen (!) og samtidig skriver Tesla selv at de "are ramping up" leveranser i 4-5 europeiske land til. Samtidig skal de visst maksimere leveransene i USA pga innspurten i Q3.

Det ville jo vært øsnkelig at det var sant. Jeg venter i lidelse på levering i sept/okt som nå ser ut til å bli nov/des.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

kjonix

Undres over hva disse tallene betyr i hyppigheten man ser Model S på veien...

Hvor mange f.eks Porsche Panamera finnes på norske veier?
Hvordan fordeler antallet seg rundt omkring i landet?

Sett bort fra at jeg har et stort ønske om at Tesla lykkes, skulle jeg gjerne sett tallet under 100 når jeg får min bil neste uke....:-)

jkirkebo

Sitat fra: Lanber på torsdag 12. september 2013, klokken 21:49
Erna blir nok den som trekker ut proppen i EL bil eventyret i Norge

Nja, jeg tror ikke dette er saken hun velger å legge seg ut med sine 3 kommende regjeringspartnere på...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OddB

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 12. september 2013, klokken 22:10
Sitat fra: Lanber på torsdag 12. september 2013, klokken 21:49
Erna blir nok den som trekker ut proppen i EL bil eventyret i Norge

Nja, jeg tror ikke dette er saken hun velger å legge seg ut med sine 3 kommende regjeringspartnere på...
...eller med sin partikollega  Astrup :-D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cobos

Sitat fra: Sveinal på torsdag 12. september 2013, klokken 21:55
Sitat fra: Cobos på torsdag 12. september 2013, klokken 17:14
Jeg snakket med en på Tesla alna tidligere idag og han snakket om rundt 150 biler i uka for bare Oslo. Siden Oslo (som sikkert inkluderer Drammen) nok er størst i Volum så får du over 600 biler totalt tenker jeg. Trondheim er jo eldst så der er det ikke usannsynlig med 50-100 i uka.

Cobos

Dette høres ikke riktig ut. Det ville bety at Oslo tar 25% av produksjonen (!) og samtidig skriver Tesla selv at de "are ramping up" leveranser i 4-5 europeiske land til. Samtidig skal de visst maksimere leveransene i USA pga innspurten i Q3.

Det ville jo vært øsnkelig at det var sant. Jeg venter i lidelse på levering i sept/okt som nå ser ut til å bli nov/des.

Misforstå meg rett, jeg synes også dette virker usannsynlig, men han påsto ca. 30 biler dagen. Kan være dette var et slags rush den første uka i september, men jeg ser jo at bare i og rundt butikken står det fort 15-20 Model S, og de ser ut til å være forskjellige hver gang jeg er innom, så en god del går det nok ihvertfall.
La oss si det slik, rundt 550 biler totalt trenger Tesla for å være på toppen av salgslista for september, og med seiren i første uke ligger de godt an sånn sett.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Spooz

Dette er jo en registreringsstatistikk. At Tesla topper i september skyldes ene og alene en 4,5 års ordremottak uten leveranse. Reelle salgstall får vi først på nyåret når de siste årenes reservasjoner faktisk er levert.

OddB

Sitat fra: Spooz på fredag 13. september 2013, klokken 20:02
Dette er jo en registreringsstatistikk. At Tesla topper i september skyldes ene og alene en 4,5 års ordremottak uten leveranse. Reelle salgstall får vi først på nyåret når de siste årenes reservasjoner faktisk er levert.
Skal gjøre en innsats for å "holde koken oppe" på nyåret  ! ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA