Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Hyperstress, fredag 13. september 2013, klokken 07:50

« forrige - neste »

Roma

Hva om låsemutteren sitter flush med felgoverflaten. Den stikker ikke utforbi felgen. Klaringen mellom hjulmutterhullet i felgen og selve låsemutteren (den klaringen du må ha for at du skal få pipa di slått inn på låsemutteren) er fylt av en hylse som tetter hele klaringen.
Hylsen igjen får du ikke ut siden den sitter fast i låsemutteren vha låsekeyer. Litt samme prinsipp som keyene du finner på veiv akslinger. Hylsen roterer ilag med låsemutteren ved demontering.

Jeg tror det måtte vært en bedre løsning en dagens låsemuttere. Det ville gjort låsemutteren mer utilgjengelig. Det krever selvfølgelig at nøkkelen du bruker for å åpne låsemutteren har interfacesloten i toppen av låsemutteren (feks McGard). Nøkkelen må også modifiseres litt. Skjørtkanten må vekk.

Tjuvpakket får felgene alltids av. Det er bare snakk om å få den tiden så lang og bråkete som mulig.

Da kan en glemme det hammertrikset/pipetrikset. Neste metode blir da drill eller sveis.

Sense


Krishell

Det settet er jo egentlig for å dra av ødelagte muttere. Derfor de er så grove. Runde bolter som dekker hullet i felgen er veldig sikkert. I kombinasjon med et gjennomtenkt mønster på toppen.. herdet bolt eller sprøytet med hardmetall vil gjøre den lei å bore.
Tror en sensetiv alarm er det beste. I kombinasjon med bolter som ikke muliggjør bruk av mutter avtagere.

Roma

Da tenker vi likt Krishell. Jeg skal prøve meg med løsningen min iallefall. Runde låsemuttere som ikke har plass til å få en pipe tredd nedover seg. Jeg sitter også og fantaserer om en alarm løsning som gir bruker beskjed dersom felgene demonteres bilen. Men der trenger elektrohjelp.

sn0le

#109
Her er min.
MAK DTM One Silver 8,5x19" med de originale Goodyear Eagle RS-A2 dekkene.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Thor2014


jo58

Her mine felger Breyton LS hyper silver 9 x 21 ET35 med 245/35 foran, 10 x21 ET 38 med 285/30 Bak. Veldig fornøyd med resultatet. Bruker også orginale TPMS sensorer.
S P100D juni 2017
P85  Solgt
Utlevert Mai. 2014

guneiv

Flott! Venter samme oppsett en av de nærmeste dagene. :D
Svart S85D

eifi

Smidde 3 delte felger, bygget på mål.
21x8,5" ET25 med 245/35 foran
21x9,5" ET40 med 285/30 bak

NilsRo

Vossen VFS2 20" Gloss graphite. 9" foran og 10,5" bak.

Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Sense

Sitat fra: ihlhaug på mandag 23. mars 2015, klokken 22:09
Synes disse ser bra ut, men er kanskje litt for lik 19" original? http://www.finn.no/46762373

Synes de Concave felgene ser litt jalla ut. Da liker jeg bedre de som etterligner Vossen CV4.
Ingen som har Concave-felgene?

guneiv

Inspirert av Stig O ble det Breyton. Skulle egentlig hatt Race LS, men hadde en kompis som bestilte for meg og det ble Spirit R istedet. Godt fornøyd og beholdt de.
Svart S85D

BMW850

Dere som setter 265 eller 285 bak. Går det igjennom hos biltilsynet? Står jo 245 i vognkortet?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Stig O

Sitat fra: guneiv på onsdag 14. oktober 2015, klokken 19:32
Inspirert av Stig O ble det Breyton. Skulle egentlig hatt Race LS, men hadde en kompis som bestilte for meg og det ble Spirit R istedet. Godt fornøyd og beholdt de.

Meget bra valg. Det var disse to det stod imellom hos meg også.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Trond Botnan

#119
"JukseVossen" /GS Inforged 9 og 10,5X22 med ny/egen farge på felgsenter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA