Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Hyperstress, fredag 13. september 2013, klokken 07:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Skjedde vel utenfor DK. Dvs. ganske øde. Ikke mange som bryr seg om bilalarmer lenger, så det er bare å stjele det man føler for dessverre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dennis

Man får vel i det minste push varsling på mobilen hvis noen driver å løfter på bilen når man har sikkerhetspakken.
Men hjelper vel ikke mye når bilen er på verksted.

Muffinman

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 17. mars 2015, klokken 13:38
Shit! Er det der i Norge? Manglet sikkerhetspakken han? ;)
Nei, det er hjulene som mangler  ;D

Oakl

kjolnerdomen

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 17. mars 2015, klokken 00:17
Kan få tatt et bilde i morgen. Noe kjedelige felger - Polar 20", men valgte de for et tidløst og klasisk design. Er mine vinterfelger. Har 21" på sommer. Har sett en del 20" vs 19" på like biler side om side, og må si at 20" kler bilen bra.

Hvor bor du i landet kjolnerdomen? Er du i nærheten av Trondheim, kan du jo få se de. Evt skal jeg sørover snart. Søndag eller senest torsdag/fredag neste uke.

Flott om du får lagt ut bilde, Polar er noe jeg vurderer sterkt, selv om de som du sier er noe kjedelige. Men etter det jeg forstår, skal de være av god kvalitet, og du slipper senterringer? Har en iboende skepsis rundt senterringer etter noen halvkjipe opplevelser tidligere...

Jeg bor i Lillestrøm, men jobber i Oslo - send gjerne en PM når du vet når du skal sørover, og om du har tid til en liten visning, om det skulle passe seg sånn  :)

kjolnerdomen

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:44
Synes de siste er litt så-som-så. Fort vekk mange som har de, men det er jo et forsøk på kopi av Vossen. Ser du en Vossen felg, vil du se at det kun er et forsøk på kopi. Det er rett og slett to verdner.

Ville heller gått for en felg som ikke prøver å være noe annet en seg selv.

EDIT: Du bør si hva slags pris du har tenkt på. For 15-20k får du begrenset utvalg ink dekk. Med et tak på 40k får du nesten hva du vil.

Enig i dette - men de første likte jeg!

Ikke skrevet i sten hvor mye jeg skal bruke - tenker 20-30K.

jazzwheel

Sitat fra: kjolnerdomen på tirsdag 17. mars 2015, klokken 20:26
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 17. mars 2015, klokken 01:01
Sitat fra: kjolnerdomen på mandag 16. mars 2015, klokken 23:53
Noen som har 20" som de vil legge ut noen skrytebilder av? Trenger inspirasjon!

Jeg liker begge disse:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17772.msg284692.html#msg284692

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11721.msg216567.html#msg216567

Likte dine Zito CRS, Jazzwheel. Hvor er de kjøpt? Fornøyd så langt?

Dekksjekk i Askim, men vet at Tempe i Trondheim har levert de på Tesla også. Fornøyd frem til i går hvor jeg kantkjørte ene bakfelgen, ble ikke så pent lengre, men det gjelder alle felger. Har hatt problemer med vibrasjon i bilen, men det er nok som følge av urunde dekk og ikke felgene sin skyld. Uansett god service og jeg skal innom til uka for at de skal sjekke forhjula og eventuelt bytte.

Boltene sitter "inni" felgen så man bør bruke gaffateip på hjulmutterpipene (eller kjøpe noen med gummi) hvis man bytter selv.

Edit: dekk / felg surring

Øggen

Her er 20" polar på nesten hvit skitten bil

kjolnerdomen

Sitat fra: Øggen på tirsdag 17. mars 2015, klokken 21:29

Er det "gun metal"? Mener å ha lest ett eller annet sted her på forumet at den i noen tilfeller er nesten bronse farget? Noen som kan bekrefte/avkrefte? Har bestilt bil i grå metallic, tror ikke bronse farget passer så bra...

B_Tesla

Mine er sølv, på sort bil. Men fikk ikke tatt bildde idag. Ble mørkt før jeg kom meg hjem fra jobb desverre. Skal forsøke igjen imorgen. Poster her eller sender PM (evt begge).

Min står side om side med noen Tesla med standard 19", og jeg (samt de andre Tesla eierene) synes mine 20" ser bedre ut. Det fine med de er at det ikke blir galt på noen måte. Er litt som en mørk dress. Pent, og anvenlig til en hver situasjon.

Kjører Trondheim - Oslo i helgen, og jobb i Kongsberg/Drammen søndag-tirdag/tirsdag-fredag. Kanskje du kan få sett de da. Riktig nok er det nok ganske mange her med Polar 20" i Oslo (Mulig de fleste har 19"?)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øggen

Sitat fra: kjolnerdomen på tirsdag 17. mars 2015, klokken 22:44
Sitat fra: Øggen på tirsdag 17. mars 2015, klokken 21:29

Er det "gun metal"? Mener å ha lest ett eller annet sted her på forumet at den i noen tilfeller er nesten bronse farget? Noen som kan bekrefte/avkrefte? Har bestilt bil i grå metallic, tror ikke bronse farget passer så bra...

Ja dette er Gun Metal. Definnitivt ikke noe bronse skjær i den.

B_Tesla

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

ihlhaug

Synes disse ser bra ut, men er kanskje litt for lik 19" original? http://www.finn.no/46762373
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

jazzwheel

Tror de ser svært mye mer sporty ut enn 19" orig hvis de står ved siden av hverandre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA