Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Charlie, fredag 13. september 2013, klokken 01:39

« forrige - neste »

Charlie

I denne artikkelen beskrives en del grep man må ta når Model S kjøres på glatte vinterveier. Det er ganske interessant, og egentlig forventet at man må gjøre noen få ting annerledes enn med vanlige biler:

http://www.businessinsider.com/how-to-drive-a-tesla-model-s-on-ice-2013-3


Li-Ion

Apropos vinter: Er det noen som har hentet ut bil i Trondheim som har hørt noe mer om tilbudet på vinterdekk og felg som de skulle få på plass lokalt i Trondheim...? Fikk høre dette når jeg bestilte i sommer...
Be afraid...

Spooz

Temmelig overdrevet. Var på Hemsedal i januar og fikk testet ut. Fungerer som hvilken som helst rwd, må stresse antispinn rimelig heftig for å sette den ut av spill. Før regen brems blir et problem må det være temmelig glatt. Uansett vil jeg nok skru regen på low hvis det er mistanke om glatt vei, som ekstra safety.

Det viktigste spørsmålet vedr vinter er hvordan man kobler ut ALL esp/abs. Finnes ingen sikringer å nappe :)

Woods

Jeg lurer litt på hvordan Teslas "ESP" fungerer ift systemene Mercedes og BMW leverer. Det er noe som bekymrer meg da jeg fortsatt sitter på gjerdet. Venter litt i spenning på om dem tilbyr cruise control med radar, lane assist og diverse andre hjelpemidler man får hos Lexus/Merc/BMW/Audio osv.

Spooz

Har kun kjørt USA versjonen på snø og is, synes selv den tillot i overkant mye. Den virker lite sofistikert sammenlignet med europeiske biler. Men mulig dette er blitt bedre på EU modellen.

TS

#5
Sitat fra: Woods på fredag 06. september 2013, klokken 21:01
Jeg lurer litt på hvordan Teslas "ESP" fungerer ift systemene Mercedes og BMW leverer. Det er noe som bekymrer meg da jeg fortsatt sitter på gjerdet. Venter litt i spenning på om dem tilbyr cruise control med radar, lane assist og diverse andre hjelpemidler man får hos Lexus/Merc/BMW/Audio osv.
Tesla sin ESP er overlegen . Mye raskere respons. Har du prøvd bilen på glatt underlag?
Han som sitter ved siden av deg ber deg om å gi flatt jern med 416HK ut på E6. (Han har fortsatt tenkt å spise middag med familien samme ettermiddag )

De andre hjelpemidlene hadde jeg også bestemt meg for og håpet at Model S ville ha. Det har de ikke rukket, men det står oppført i den hemmelige servicemenyen og jeg har blitt fortalt at kablingen ligger der. Stor sannsynlighet for retrofit.
http://www.digitaltrends.com/cars/could-tesla-have-additional-tech-systems-already-embedded-in-your-model-s/
Om du klarer å sitte på gjerdet en stund, så dukker det opp som en opsjon. Sannsynligvis ikke i år.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Woods

Takk for svar.

Nei, jeg har dessverre bare kjørt på tørt underlag. Angående sikkerhetsløsninger som Mercedes "Pre-Safe" etc, er dette noe jeg håper Tesla vil innføre innen rimelig kort tid. Med tanke på de strålende omtalene den har fått i kræsj-testen, vil denne bilen nå nye høyder i sikkerhet.

Det er beroligende at vi sitter trygt I Model S, men jeg ønsker også at bilen hjelper meg å holde bilen unna ulykker. Utrolig spennende å følge med.

jalias

Sitat fra: Elektriske_Jan på fredag 06. september 2013, klokken 17:41
Apropos vinter: Er det noen som har hentet ut bil i Trondheim som har hørt noe mer om tilbudet på vinterdekk og felg som de skulle få på plass lokalt i Trondheim...? Fikk høre dette når jeg bestilte i sommer...

+1??

glaserud

Sitat fra: Spooz på fredag 06. september 2013, klokken 20:31
Temmelig overdrevet. Var på Hemsedal i januar og fikk testet ut. Fungerer som hvilken som helst rwd, må stresse antispinn rimelig heftig for å sette den ut av spill. Før regen brems blir et problem må det være temmelig glatt. Uansett vil jeg nok skru regen på low hvis det er mistanke om glatt vei, som ekstra safety.

Det viktigste spørsmålet vedr vinter er hvordan man kobler ut ALL esp/abs. Finnes ingen sikringer å nappe :)

Kjørte demobilen i vinter på snøføre m/salt, og den var udramatisk. For mye gass førte til en liten vinkling mot venstre, men fint lite annet. Fikk ikke noe sleng med regen.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Lille Lance

Er TMS mer krevende å kjøre på vinterføre enn andre biler av samme type / størrelse? Onde tunger sier at man ikke kan lage vinterbil i Sunny California ...  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Milzit

Sitat fra: Lille Lance på mandag 07. oktober 2013, klokken 23:45
Er TMS mer krevende å kjøre på vinterføre enn andre biler av samme type / størrelse? Onde tunger sier at man ikke kan lage vinterbil i Sunny California ...  :o
Jeg vil ikke være noe bekymret for det, det er nok av videoer med vintertesting i USA under utviklingen av Tesla.

AreLib

Sitat fra: Spooz på fredag 06. september 2013, klokken 20:31
Temmelig overdrevet. Var på Hemsedal i januar og fikk testet ut. Fungerer som hvilken som helst rwd, må stresse antispinn rimelig heftig for å sette den ut av spill. Før regen brems blir et problem må det være temmelig glatt. Uansett vil jeg nok skru regen på low hvis det er mistanke om glatt vei, som ekstra safety.

Det viktigste spørsmålet vedr vinter er hvordan man kobler ut ALL esp/abs. Finnes ingen sikringer å nappe :)
er det ikke sikring 12 eller 77? abs er nr 76
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA