Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tekstilseter

Startet av kjølholdt, torsdag 12. september 2013, klokken 13:57

« forrige - neste »

Stellar

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 05. september 2013, klokken 16:16
Amper - ikke glem at DOD (dybde på utladning) også påvirker levetiden, dvs å lade 4x10% sliter mindre enn å utlade 40% og så lade opp :)
Og dette stemmer jo bra mtp at Tesla sier at bilen alltid bør stå på lading når den ikke er i bruk(såfremt det er mulig såklart)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Li-Ion

Denne karen (S60) har kjørt 14.400 km. og bilen har ikke tapt noe kjørelenge på maks lading siden den var ny.
Lover jo bra...

Be afraid...

NTesla

Har bil i felles garasjeanlegg uten lademulighet for øyeblikket. Klattlader her og der på offentlige plasser alt fra 1 time til 10 timer(jobb), men kjører uansett ikke lange distansene da jeg bor i smalltown Stavanger. Bryr meg egentlig ikke så mye om batterinivå siden jeg kjører så lite, må bare sørge for å fullade på fredager ved evt. helgetur. Har dette noe innvirkninger på batteriene?

I såfall hva er folks erfaring med å sette igang med installering av lademulighet i fellesgarasje? Er sameier/borettslag stort sett ok med dette hvis en tar kosten selv? Må jo strekke fin kabel flere meter samt ekstra arbeid med å administrere ekstra innbetaling for strøm. Ser ut til at alle andre her i garasjen støtter opp om lokalnæringen med å kjøre på fossilt drivstoff så må sikkert initiere på egenhånd vil jeg tro. Har Stavanger kommune noe støtteordninger til ladestasjon i fellesgarasje, slik det er i Oslo? Finner ingenting på hjemmesiden til kommunen.

nilsroald

Ligger selv på 444km ved full lading på STANDARD mode. Long Reach har ikke vært tema enda.
Kjører kun 15-25km i det daglige så jeg har nesten ikke vært under 200km på batteriet, og da gidder jeg ikke lade hver dag.
VIN 15051 & invoice 185

Stellar

Sitat fra: NTesla på fredag 06. september 2013, klokken 16:23
Har bil i felles garasjeanlegg uten lademulighet for øyeblikket. Klattlader her og der på offentlige plasser alt fra 1 time til 10 timer(jobb), men kjører uansett ikke lange distansene da jeg bor i smalltown Stavanger. Bryr meg egentlig ikke så mye om batterinivå siden jeg kjører så lite, må bare sørge for å fullade på fredager ved evt. helgetur. Har dette noe innvirkninger på batteriene?

I såfall hva er folks erfaring med å sette igang med installering av lademulighet i fellesgarasje? Er sameier/borettslag stort sett ok med dette hvis en tar kosten selv? Må jo strekke fin kabel flere meter samt ekstra arbeid med å administrere ekstra innbetaling for strøm. Ser ut til at alle andre her i garasjen støtter opp om lokalnæringen med å kjøre på fossilt drivstoff så må sikkert initiere på egenhånd vil jeg tro. Har Stavanger kommune noe støtteordninger til ladestasjon i fellesgarasje, slik det er i Oslo? Finner ingenting på hjemmesiden til kommunen.

Fra http://www.teslamotors.com/models/facts :

"Battery lifetime is affected by both age and the total amount of energy it delivers over time. The Tesla battery is optimized for nightly charging. Frequently charging to the standard charge level (approximately 90%) enhances the longevity of your battery."

Så jo mer/oftere bilen står på lading, jo bedre er det for batteriets levetid.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

eledille

Sitat fra: eclipse på torsdag 05. september 2013, klokken 12:54
I dag kan du velge hvor mye du ønsker at standard lading skal være, du kan alså velge om det skal være 70-80 eller 90% av fullt

Det er altså en slider elns som lar en justere hva "full standard"skal bety? Det er i så fall kjempebra, da må jo bilen balansere batteriet selv om man har valgt lavere nivå som "fullt".
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

P85D+

Overraskelse

Etter full lading så er det 0 regen. På bilen.
Kommer gradvis tilbake når batteriet tappes.
P85D og 85D

Amper

den beskytter seg sikkert mot å motta større strøm mengder på fullt batteri (regen er opptil 60kw).. virker logisk det.
P85D :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA