Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Sverre_E, onsdag 11. september 2013, klokken 18:24

« forrige - neste »

Sverre_E

Mye som tyder på at Borten Moe er på vei ut av politikken og inn i et større oljeselskap etter valget.
http://www.tu.no/industri/2013/09/04/borten-moe-vil-ha-slutt-pa-elbil-hypen
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

fortoggale

Hold pusten alle sammen. 4 dager igjen og vi er kvitt ham.

Hold ut og stem riktig!
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Hamiso

Stem rett?
Då bør de i tilfelle definitivt ikkje stemma på ei FrP-baktung blåblått smørje.
Ei viktig side ved elbil-incentivane er at fossilbilane ikkje har dei same fordelane. Med FrP ved roret skal visstnok ein masse avgifter bort og fossilbilane opp og fram. Det blir i tilfelle å setja heile elbilsatsinga i revers.
Så, ja. Stem rett!
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

larssto

Model S, Stavanger

Froro

Dette er jo meiningar ein møter særs ofte når ein må forsvare elbilen sin i media og blant folk ein møter. Elbilforeninga har laga ei oppsummering av argument på heimesidene sine, men eg synest dei er litt tynne.
Er det nokon som veit om andre slike nettressursar der ein kan finne kortfatta oppsummering av dei viktigaste argumenta? slik som
- co2-utslepp ved produksjon av elbil og batteri vs andre bilar
- co2-utslepp ved produksjon av ein liter bensin/ diesel
osb...

Ingebrigt

Problemet er at ved slike utregninger hefter det en mengde med antagelser som påvirker resultatet. Mens media i sin visdom presenterer slike data uten forbehold og hvis det står i avisen er det vel sant da ;-)

Griffel

#7
Sitat fra: Froro på søndag 08. september 2013, klokken 12:37
Dette er jo meiningar ein møter særs ofte når ein må forsvare elbilen sin i media og blant folk ein møter. Elbilforeninga har laga ei oppsummering av argument på heimesidene sine, men eg synest dei er litt tynne.
Er det nokon som veit om andre slike nettressursar der ein kan finne kortfatta oppsummering av dei viktigaste argumenta? slik som
- co2-utslepp ved produksjon av elbil og batteri vs andre bilar
- co2-utslepp ved produksjon av ein liter bensin/ diesel
osb...
Du kan jo f.eks. gå til kilder som er i et vedlegg her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6193.msg64822.html#msg64822

Kilden til vedlegget
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1530-9290.2012.00532.x/full

Konklusjonen:
Elbilen kommer jo greit ut med EU mix, og tatt i betraktning at EUmix øker i renhet fra år til år i overskulig framtid betyr dette at en er på rett veg, og det er all grunn til fortsatte incentiver for elbil.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Balrog

Vi må tilbake til mellomkrigstiden for å finne en representant for Bondepartiet med tilsvarende politisk teft. Ut fra hva OBM sier og står for er det ikke enkelt å gjette seg til at han representerer SP anno 2013. At han fant veien til regjeringskontorene og fikk bli værende der er et eksempel på at demokratiet ikke alltid fungerer etter intensjonene. Denne karen kommer vi til å se mer til. Mye mer, enten det er i fåreklær eller ulvepels.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA