Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS - Den Nye Bobla?

Startet av HABEL, tirsdag 10. september 2013, klokken 21:14

« forrige - neste »

Muffinman

Hmm....så ikke særlig realistisk ut den siste biten hvor Tesla``en rykket forbi flyet i det det tok av. Takeoffhastigheten på slike fly ligger på 250km/t og oppover et stykke.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

mogu

Sitat fra: Muffinman på søndag 03. april 2016, klokken 19:32
Hmm....så ikke særlig realistisk ut den siste biten hvor Tesla``en rykket forbi flyet i det det tok av. Takeoffhastigheten på slike fly ligger på 250km/t og oppover et stykke.

"Rykket forbi" skyldes kameraperspektiv.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Muffinman

Sett på nytt. Nekter å tro at dette er kameraperspektiv. Nå er det riktignok masse bevegelse i kameraet, men her ser det ut som man har gjort bevisste valg. Først drar bilen fra, deretter tar flyet innpå. Det er troverdig. Men så kikker bilsjåføren over på flyet og "oppdager" at han er i ferd med å bli forbikjørt. Da øker bilen vanvittig videre, når den i realiteten kun skulle hatt veldig slapp akselerasjon igjen å gå på (det er gått ca. 20 sekunder siden start). I det øyeblikket er kameraet statisk relativt til både fly og bil.

Til slutt tar flyet innpå igjen før det tar av.

Tiden fra start til takeoff er også for lang. 737 er fint i lufta etter ca 30 sekunder med noe last. Her tar det nesten det doble.

Bevisst klipping for å fortelle en historie, og ikke vise et race på en realistisk måte.

Havebigfun

enig- men ser iallefall morsom ut

Cookie Monster

#380
Er nok bare klipping ja. P90D med Ludicrous bruker 30 sek til 250 og har en aks fra 200-250 som er i ca samme liga som en 300-330hk bil.
2015 P85D

morpheos

I tillegg er vel bilen og flyet omtrent i den hastigheten der flyet virkelig begynner å ha bra akselerasjon. En 737 er ikke veldig raskt fra 0-100, men drar bra på fra 100 til 250/260 som er take-off hastighet på den typen der (avhengig av konfigurasjon og vekt, men dog).

jazzwheel

#382


Virker som han mumler akkurat når han sier hvor mye vekt interiøret tok.. Ingen racing før i neste video.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA