Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS - Den Nye Bobla?

Startet av HABEL, tirsdag 10. september 2013, klokken 21:14

« forrige - neste »

Havebigfun

#315
P85D vs 85D:

Havebigfun

P85D vs Transam Kompressor V8:

Muffinman

Hmm, hadde faktisk en slik Trans Am i oldtiden, dog uten kompressor. Kul bil med diskutabel kvalitet.

Havebigfun

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 13. mai 2015, klokken 16:54
P85D vs 918 Spyder



En 918 Spyder til 7,6mill er visst raskere. Dessverre bare å kvitte seg med Teslan med andre ord.

I neste episode får vi se Citroen Berlingo mot Nissan GT-R på Nürburgring.
Jeg synes denne hører hjemme her 8)

Havebigfun


SabreMan

Fully Charged: Fra Oslo til London for € 5


Beklager, fant ikke ut hvordan jeg bygger inn videoer.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Havebigfun


Havebigfun


Lokführer

0-250km/t med P85D.
Snedig at hastighetsanvisningen skifter til rød farge ved 235km/t.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

RonnyØ

Sitat fra: Lokführer på onsdag 27. mai 2015, klokken 19:37
0-250km/t med P85D.
Snedig at hastighetsanvisningen skifter til rød farge ved 235km/t.


Sånn litt off topic fra siden: Fy så imponert jeg er denne bilen/produsenten.. Hvem hadde trodd i 2010 f.eks at dette skulle gå an med en familie-elektriskbil.. Tenker ikke bare på dette, men prestanda og funksjon generelt
Husqvarna Automower 320

Dennis

Sitat fra: Lokführer på onsdag 27. mai 2015, klokken 19:37
0-250km/t med P85D.
Snedig at hastighetsanvisningen skifter til rød farge ved 235km/t.

Er vist bare på P85D den gjør det, ikke på 85D. Uten at jeg har fått bekreftet det 100%. Motoren bak henger bare etter som døvekt og er kun motoren foran som jobber i hastighet over ca 235 km/t siden motoren bak er begrenset av turtall men de små motorene går litt høyere.

Sense

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 27. mai 2015, klokken 19:58
Sitat fra: Lokführer på onsdag 27. mai 2015, klokken 19:37
0-250km/t med P85D.
Snedig at hastighetsanvisningen skifter til rød farge ved 235km/t.


Sånn litt off topic fra siden: Fy så imponert jeg er denne bilen/produsenten.. Hvem hadde trodd i 2010 f.eks at dette skulle gå an med en familie-elektriskbil.. Tenker ikke bare på dette, men prestanda og funksjon generelt

Kunne ikke blitt mer enig. Det er urimelig at mediene sammenligner rendyrkede sportsbiler som Porche, Ferrari ++ med P85D. Biler som er ment å være små og kjappe bygget kun for fart uten mulighet til å frakte stort annet enn en tannbørste.
Det sammenlignes altså med en stor familiebil med plass til 7 i tillegg til bagasje og en vekt på 2,2 tonn.
Og likevel er Teslaen konkurransedyktig. Det er vilt...

rossifan46

Video fra Tesla-fabrikken og hele produksjonen av Tesla Model S.

Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

Havebigfun

Sitat fra: rossifan46 på torsdag 28. mai 2015, klokken 13:34
Video fra Tesla-fabrikken og hele produksjonen av Tesla Model S.

fin video- jeg lurer imidlertid på om den er gammel og ligger tidligere i denne tråden- det vises bla produksjon av en P85+, noe de ikke har drevet med på en stund

sjokomelk

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 28. mai 2015, klokken 16:56
Sitat fra: rossifan46 på torsdag 28. mai 2015, klokken 13:34
Video fra Tesla-fabrikken og hele produksjonen av Tesla Model S.
fin video- jeg lurer imidlertid på om den er gammel og ligger tidligere i denne tråden- det vises bla produksjon av en P85+, noe de ikke har drevet med på en stund
Dette er bare en zoomet inn på et hjørne av den egentlige videoen. Noen som reposter andre sine videoer for å generere klikk.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA