Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS - Den Nye Bobla?

Startet av HABEL, tirsdag 10. september 2013, klokken 21:14

« forrige - neste »

Mr.Hansen

Hvordan en Tesla ingernør lager en øldispenser.

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

DaX

#271


Artikkel på tek.no

Tesla Model S P85D vs Lamborghini Aventador: Insane vs Thrust mode

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Dennis

#272
Imponerende at P85D klarte å hente et lite forsprang helt i starten selv når lamboen brukte trust mode (Launch control)
Viser at elmotoren gjør at traction control fungerer mye mer effektivt enn på lamboen som sliter med grepet i starten.

Viser også ganske bra at P85D ikke klarer å henge på en 700hk lambo i hastigheter noe veldig over 100 km/t :P

Havebigfun


D.O

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 27. februar 2015, klokken 23:42
Imponerende at P85D klarte å hente et lite forsprang helt i starten selv når lamboen brukte trust mode (Launch control)
Viser at elmotoren gjør at traction control fungerer mye mer effektivt enn på lamboen som sliter med grepet i starten.

Viser også ganske bra at P85D ikke klarer å henge på en 700hk lambo i hastigheter noe veldig over 100 km/t :P
hva får deg til å tro at trc Koplet inn? Kan ikke tro at den trenger det på tørr asfalt. Det blir noe helt annet at elmotoren starter myk, men med fullt moment på null omdr kontra Lamboen som ligger på høyt turtall og brått overfører dette til hjulene. Du tenker fortsatt fosilt.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

Når jeg skriver traction control så mener jeg ikke at tc slår inn på den og symbolet blinker. Men at elmotoren som du sier starter mykt i starten. Er jo lagt inn i software at den ikke skal pøse på med for mye effekt i starten slik at det er umulig å få grep og det kan også kalles traction control.

D.O

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 28. februar 2015, klokken 11:37
Når jeg skriver traction control så mener jeg ikke at tc slår inn på den og symbolet blinker. Men at elmotoren som du sier starter mykt i starten. Er jo lagt inn i software at den ikke skal pøse på med for mye effekt i starten slik at det er umulig å få grep og det kan også kalles traction control.
feil, begrensningene som ligger i omformeren er ikke der for å beskytte dekk. De er der for å beskytte batteri, kabler og evt utveksling slik vi så i en periode med DU problemene hvor opprampningskurven ble endret. Har ikke noe med TRC å gjøre overhodet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Thor2014

Sitat fra: D.O på lørdag 28. februar 2015, klokken 14:44
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 28. februar 2015, klokken 11:37
Når jeg skriver traction control så mener jeg ikke at tc slår inn på den og symbolet blinker. Men at elmotoren som du sier starter mykt i starten. Er jo lagt inn i software at den ikke skal pøse på med for mye effekt i starten slik at det er umulig å få grep og det kan også kalles traction control.
feil, begrensningene som ligger i omformeren er ikke der for å beskytte dekk. De er der for å beskytte batteri, kabler og evt utveksling slik vi så i en periode med DU problemene hvor opprampningskurven ble endret. Har ikke noe med TRC å gjøre overhodet.
Tror dere snakker litt forbi hverandre.
En el motor som starter litt mykt, selv om insane ikke kjennes slik ut, vil kunne gi bedre grep (traction) enn en bil med launch aktivert. Clutchen vil rive litt mer i starten slik at hjulet spinner og traction systemet demper hjulspinn.
Blir litt som å starte i andre gir på glatta.  Man kommer raskere av sted.

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

amund

P85D launch event, Hellerudsletta 28.2.15

Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Havebigfun


Havebigfun


Geirr

#282
P85D vs P85. Rått:

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

BMW850

Får like gjerne ta med denne også da ;)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Havebigfun

Da vet vi at det tar 11,6 sec fra 0-186 km/h- tar sannsynlig under 13 til 200 ;D
Den videoen var virkelig rått- gruser en R8 V10 med launch-kontroll- og det før 2,8 oppgraderingen ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA