Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS - Den Nye Bobla?

Startet av HABEL, tirsdag 10. september 2013, klokken 21:14

« forrige - neste »

Zneip

Sitat fra: bb på torsdag 28. november 2013, klokken 21:18
Takk for gode tilbakemeldinger :) Det gir meg motivasjon til å lage flere videoer. Jeg er nok dessverre for ustrukturert til å gjøre en 0 % test. Bare se hvor mye jeg kløner på videoen. Jeg leste jo ikke manualen engang :P

Litt tilleggsinformasjon som jeg aldri sa i videoen. På punkt B var der jeg hadde 0 km igjen:
http://goo.gl/maps/f9EL7
Hvis du zoomer inn på google maps og sammenligner den med GPS-bildet fra videoen ved 21:50 så ser du at det var akkurat der jeg hadde 0 km. Ifølge jurrasictest var jeg på 950 moh og hadde kun nedoverbakker igjen i over 7 km til jeg kom ned på 660 moh.

Det som var litt kult og som jeg skulle filmet var at mens jeg regenererte så gikk baren over fra rødt til gult og jeg kunne se at SOC hadde økt litt. Men det stod fortsatt charge now der.

Morsomt å se jurassictest i slike tilfeller. Hadde denne nedoverbakken fortsatt i det uendelige hadde du hatt 30072 km rekkevidde  ;D Det var nok veldig greit for deg å få igjen litt av den strømmen du brukte for å komme deg opp på Dovrefjell - ellers tror jeg videoen hadde endt med gule blink og flatsengbil ;)
Nord Trøndelag | X90D

cra

Fornøyelig video, Bjørn! Ser fram til neste!

Forslag til neste video: Hva med en "timelapse" av en lengre strekning med overlay av kommentarer/erfaringer? I alle fall hvis du kjører i dagslys så det går an å "være med på turen"? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Leif1

Han sa da hadde lovt ham en laderovergang før jul.. Vel vel...
Konvertitt fra S til X

Larvik

Sitat fra: Arzkikkr på fredag 29. november 2013, klokken 12:22

Se 2:20 ut i video, hvor håndtakene kommer "ut av isen"... Noen som kan bekrefte at dette faktisk fungerer i praksis?

Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Larvik

Sitat fra: Larvik på mandag 02. desember 2013, klokken 17:45

Sitat fra: Arzkikkr på fredag 29. november 2013, klokken 12:22

Se 2:20 ut i video, hvor håndtakene kommer "ut av isen"... Noen som kan bekrefte at dette faktisk fungerer i praksis?

Yes, bilen hadde fått drøyt islagt lørdag morgen ( uten at jeg umiddelbart så det ). Når jeg nærmet meg bilen presset håndtakene seg gjennom isen :)
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

TK Askøy

90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Hyperstress

Generelt om Tesla MCs bagrunn og utvikling. Interessant brief fra en av grunnleggerne av Tesla, Marc Tarpenning:

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Oreo

To stk TMS i Riga:

Edit:
ca 5.26 min ut i ovenfornevte video nevner den ene eieren at Estland har den tetteste utbygde ladestasjoninfrastrukturen i verden(?)

...og noen forfrossne Estlendinger:
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

CFM

Sitat fra: TK Askøy på mandag 02. desember 2013, klokken 18:37
En amerikaner på glattisen:

En amerikaner, som plystrer Grieg, når han ser snø!!?? Er det et tilfeldig sammentreff?
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

JWinterburn

Jeg vet ikke om jeg er alene, det er jeg HELT sikkert ikke. men jeg tror jeg har trålet opp stort sett det som er og oppdrive av filmer om model s på nettet.. er det noen som vet om noen bra filmer om S på nett ? Er det noen nyere ?
14 dager igjen til levering nå, begynner og kjenne det litt spenningen, merkelig at det å gå og vente på en bil blir slik ? Iallefall morro å være med på! Helt sikkert like morro om 20 år å tenke på at vi var med på å pløye vei for de mange andre elbilene som helt sikkert kommer på markedet snart..

Men filmer, bilder, anything ???
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Hyperstress

Sitat fra: JWinterburn på torsdag 09. januar 2014, klokken 19:33
Jeg vet ikke om jeg er alene, det er jeg HELT sikkert ikke. men jeg tror jeg har trålet opp stort sett det som er og oppdrive av filmer om model s på nettet.. er det noen som vet om noen bra filmer om S på nett ? Er det noen nyere ?
14 dager igjen til levering nå, begynner og kjenne det litt spenningen, merkelig at det å gå og vente på en bil blir slik ? Iallefall morro å være med på! Helt sikkert like morro om 20 år å tenke på at vi var med på å pløye vei for de mange andre elbilene som helt sikkert kommer på markedet snart..

Men filmer, bilder, anything ???

Du er ikke alene. Jeg kan ikke se for meg mange videoer jeg ikke har sett enda. Men om en er interessert i andre videoer tilknyttet Tesla, og ikke bare Model S, så kan en finne flere interessante intervjuer med diverse nåværende og tidligere ansatte i Tesla. Det samme gjelder temaer rundt motoren, batteriene etc. Akkurat nå tror jeg at terskelen min for hva jeg ser er ganske lav. Iallefall hvis jeg har hvilevakt på jobben, og har 24t internettsurfing som skal fylles..  ;D. Har ikke du, Bjørn N, noe å release snart da??  ;)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

JWinterburn

Har sittet siste dagene å sett om det er noen som har hatt erfaringer med model s i ekstremkulda som var der borte, men finner ikke noe ...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

D.O

Ikke en model S video, men en kompis hadde delt denne på facebook nettopp, fordi han likte den og ingen relevanse til elbil i hele tatt. Men for første gang slo det meg hvor utrolig "fosilt/gammeldags" hele greiene virket. Eksos, sot partikler og støy. 
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA