Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS - Den Nye Bobla?

Startet av HABEL, tirsdag 10. september 2013, klokken 21:14

« forrige - neste »

TK Askøy

Super film! Gleder meg allerede til neste. Keep them coming!  :)
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Havebigfun

Flott film- man får lyst på langtur med SC-støtte  :)
Den viser også at det er ca 8% igjen i batteriet når man har 0 km igjen -ca 35 km under 0- kjekt å vite 8)

Øyvind.h

#92
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 28. november 2013, klokken 19:21
Den viser også at det er ca 8% igjen i batteriet når man har 0 km igjen -ca 35 km under 0- kjekt å vite 8)
Håi! Hvor så du det? Var det lett å spotte i videoen? Det er akkurat den infoen jeg er på jakt etter (nøyaktig SOC når bilen sier 0km range) :) Ikke det at jeg har tenkt til å kjøre bilen ned til 0, men det er veldig greit å vite omtrent hvor mye man har å gå på i en krisesituasjon.

EDIT: Ja ved 24:49 ser du det faktisk ganske bra! Og da har han jo kjørt en god stund med 0km range left? Dvs. 0km kommer kanskje allerede rundt 10% SOC?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. november 2013, klokken 19:25
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 28. november 2013, klokken 19:21
Den viser også at det er ca 8% igjen i batteriet når man har 0 km igjen -ca 35 km under 0- kjekt å vite 8)
Håi! Hvor så du det? Var det lett å spotte i videoen? Det er akkurat den infoen jeg er på jakt etter (nøyaktig SOC når bilen sier 0km range) :) Ikke det at jeg har tenkt til å kjøre bilen ned til 0, men det er veldig greit å vite omtrent hvor mye man har å gå på i en krisesituasjon.

EDIT: Ja ved 24:49 ser du det faktisk ganske bra! Og da har han jo kjørt en god stund med 0km range left? Dvs. 0km kommer kanskje allerede rundt 10% SOC?
;)

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. november 2013, klokken 19:25
EDIT: Ja ved 24:49 ser du det faktisk ganske bra! Og da har han jo kjørt en god stund med 0km range left? Dvs. 0km kommer kanskje allerede rundt 10% SOC?

Ikke glem at de siste ca 8 km eller så ned til Dombås er rimelig bratte nedoverbakker...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 28. november 2013, klokken 19:21
Flott film- man får lyst på langtur med SC-støtte  :)
Den viser også at det er ca 8% igjen i batteriet når man har 0 km igjen -ca 35 km under 0- kjekt å vite 8)

Du får nok ikke kjørt den ned til 0, det er en reserve i bunn som jeg mistenker vises i denne grafikken. Jeg tipper den er 3-4%.

Men det får vi ikke vite før noen tømmer bilen sin. Helst skulle noen ladet den helt opp, kjørt den helt tom (til den stopper) og lest av forbrukte kWh samt gjenstående prosent på batteriet. Noen som melder seg frivillig? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. november 2013, klokken 19:52
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 28. november 2013, klokken 19:21
Flott film- man får lyst på langtur med SC-støtte  :)
Den viser også at det er ca 8% igjen i batteriet når man har 0 km igjen -ca 35 km under 0- kjekt å vite 8)

Du får nok ikke kjørt den ned til 0, det er en reserve i bunn som jeg mistenker vises i denne grafikken. Jeg tipper den er 3-4%.

Men det får vi ikke vite før noen tømmer bilen sin. Helst skulle noen ladet den helt opp, kjørt den helt tom (til den stopper) og lest av forbrukte kWh samt gjenstående prosent på batteriet. Noen som melder seg frivillig? ;)

Come on "bb" ! Denne utfordringen tar du!  -i vitenskapens navn, eller noe..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Havebigfun

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. november 2013, klokken 19:52
Helst skulle noen ladet den helt opp, kjørt den helt tom (til den stopper) og lest av forbrukte kWh samt gjenstående prosent på batteriet. Noen som melder seg frivillig? ;)
Til dette trenger vi en med struktur nok til å huske dokumentasjonen av stuntet i en stressende situasjon.
Du, Kirkebø virker særdeles strukturert :)- jeg tror du er rett mann 8)

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 28. november 2013, klokken 20:12
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. november 2013, klokken 19:52
Helst skulle noen ladet den helt opp, kjørt den helt tom (til den stopper) og lest av forbrukte kWh samt gjenstående prosent på batteriet. Noen som melder seg frivillig? ;)
Til dette trenger vi en med struktur nok til å huske dokumentasjonen av stuntet i en stressende situasjon.
Du, Kirkebø virker særdeles strukturert :)- jeg tror du er rett mann 8)

Hehe, så var det det med tiden da. Er særdeles opptatt for tiden dessverre. Det hadde nok vært en fordel å hatt med seg et portabelt strømaggregat også, så man kommer seg hjem igjen uten å ringe NAF. Mitt aggregat er dessverre litt vel stort (165kg). Evt. en kompis og slepetau...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Takk for gode tilbakemeldinger :) Det gir meg motivasjon til å lage flere videoer. Jeg er nok dessverre for ustrukturert til å gjøre en 0 % test. Bare se hvor mye jeg kløner på videoen. Jeg leste jo ikke manualen engang :P

Litt tilleggsinformasjon som jeg aldri sa i videoen. På punkt B var der jeg hadde 0 km igjen:
http://goo.gl/maps/f9EL7
Hvis du zoomer inn på google maps og sammenligner den med GPS-bildet fra videoen ved 21:50 så ser du at det var akkurat der jeg hadde 0 km. Ifølge jurrasictest var jeg på 950 moh og hadde kun nedoverbakker igjen i over 7 km til jeg kom ned på 660 moh.

Det som var litt kult og som jeg skulle filmet var at mens jeg regenererte så gikk baren over fra rødt til gult og jeg kunne se at SOC hadde økt litt. Men det stod fortsatt charge now der.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

EvenSteven

Fikk sett denne i sin helhet først i dag!
Ble som klistret til skjermen, bra laget og for en spenning!
Dette var bra saker!!  ;D
Tesla S P85+ sølv

Bonefish

Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

gzegorz



Test av en av 3 Model S i Russland på daværende tidspunkt.
Hovedpoeng:
- Nesten ingen har hørt om Tesla i Russland, slik at han får null oppmerksomhet i trafikken.
- Bilen er en US versjon P85+ som er kjøpt der for ca 120k $, flydd over for 12k $, russisk toll legger på 48% slik at total kostnad er ca 170k$ og for de pengene får man kjøpt omtrent hvilken som helst bil i Russland.
- Ingen service, ingen ladeplasser.
- Foreløpig ingen kasko på bilen (forsikringen ville ikke dekke)
- Han har bestilt to til
- De nevner Norge der bilen selger best i øyeblikket.
Tesla Model S85

Arzkikkr



Se 2:20 ut i video, hvor håndtakene kommer "ut av isen"... Noen som kan bekrefte at dette faktisk fungerer i praksis?
P85 Sølv m/alt utenom sikkerhetspakke. Grå 21".

Cirion

Sitat fra: Arzkikkr på fredag 29. november 2013, klokken 12:22


Se 2:20 ut i video, hvor håndtakene kommer "ut av isen"... Noen som kan bekrefte at dette faktisk fungerer i praksis?
Officiell video... Funker det ikke slik, er det garanti :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA