Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS - Den Nye Bobla?

Startet av HABEL, tirsdag 10. september 2013, klokken 21:14

« forrige - neste »

Dennis

#255
BMW M4 veier også 550-600 kg mindre :)

M4 gjør 0-200 km/t på 13 sek så hvis P85D klarer å holde seg likt med den til nesten 200 er det veldig bra, men tror ikke P85D klarer så bra tid nå, kanskje med den oppdateringen Tesla snakker om. Er enda ikke noen offisielle tider på 0-200 for P85D.

En Aventador er et helt annet beist, den gjør 0-200 på 8.6 sek. En P85 gjør 0-200 på ca 18 sek så det kommer godt fram på tiden hvor brutalt frakjørt man blir av en slik i høyere hastigheter.

jazzwheel

Bakmotoren begynner å få "pusteproblemer" på grunn av lav utveksling når man kommer til ca 170km/t.

Finnes det ingen videoer av P85D fra null til topphastighet ennå? Er grunnen nettopp det cirys1 nevner, at den ikke er så kjapp i høye hastigheter den heller? Det kan kanskje ha sammenheng med at over 170-180 så må den mindre motoren foran med tyngre utveksling ta over?

Thor2014

Det er vel ikke sikkert at p85d utgaven har samme utvekslingen bak som p85?

Dennis

Har ikke funnet noe tall på det enda.
Er også vanskelig å si noe for sikkert siden P85D enda er begrenset til samme topphastighet som P85. Men hvis den allerede begynner å slite ved rundt 170 så lurer jeg på hvordan de skal lure ut de siste 40 km/t.

Eneste sikre tallene jeg har funnet er at den bruker 11.6 sek til 185.4 km/t (Motortrend sin kvartmil test)




jazzwheel

Litt OT for denne tråden, men jeg har ikke lest annet enn at RWD biten er lik som tidligere (P85).

En del patententer vi har gått gjennom i tråder tidligere tyder også på at FWD biten er bygget annerledes enn RWD, det er en motor med flatere momentkurve som takler høye turtall bedre.

224hk på motoren foran skal være nok til å få bilen til topphastighet, men hvor fort er altså et åpent spørsmål.

Dennis

Kan ta det videre i P85D teknisk info tråden. Er jo interessant å finne ut hva greia er :)

cirys1

Sitat fra: jazzwheel på søndag 08. februar 2015, klokken 20:53
Bakmotoren begynner å få "pusteproblemer" på grunn av lav utveksling når man kommer til ca 170km/t.

Finnes det ingen videoer av P85D fra null til topphastighet ennå? Er grunnen nettopp det cirys1 nevner, at den ikke er så kjapp i høye hastigheter den heller? Det kan kanskje ha sammenheng med at over 170-180 så må den mindre motoren foran med tyngre utveksling ta over?

Bjørn Nyland(mr Tesla) prøvde seg på autobahn, det står p85 men trodde han kjørte s85??

0-200 på 17,5 sek


P85
0-200 20,1 med mer nøyaktige måling?

De fleste stedene jeg har sett sier rundt 19sek 0-200 med P85(+), har ikke funnet noen tall på P85D, det spekuleres i rundt 13-14 sek.. En vanlig M5 gjør det på 12,8s men supersportsbil som Aventador gjør det på 8,6 sek.

Dennis

Børn har P85.

Tipper 0-200 tiden har veldig mye å si på om man har helt fult batteri eller ikke. For har også sett 19 sek flere  steder. Kan også være andre type hjul som gjør at speedometer viser litt feil.

HåkonE

#263
En SRT Hellcat-eier hadde en rimelig hissig video etter en lik SRT med 700hk fikk prestasjonsangst på stripa mot en P85D. Og om det skulle være noe som helst tvil, ja - dette er seriøst.

Nå har han laget en "7 rules for Dodge SRT Hellcat owners". Det er fra regel 4 og utover det virkelig begynner å bli morsomt....mulig jeg har dårlig humor, men jeg holdt på å falle av stolen.  ;D



Mr. P85D

Spesielle type. Skikkelig redd for å tape og med et super konkurranse instinkt:-) Det skal han ha
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

satheesh.net


Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Nå kommer de første bilene med en skikkelig drawbak- alt må kjores fast ::)

Thor2014


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA